Skip to main content

Beste KPN,

 

Ik heb zowel een “Thuis” als een “Mobiel” abonnement bij u lopen. Mijn Mobiel abonnement eindigt op 14/2/20. Ik wil/moet dat verlengen, maar heb nog niet een nieuwe telefoon nodig. Ik heb gekeken op de site. Ik begrijp dat ik dan een Hussel Sim Only kan nemen. Vanwege de Hussel-problematiek (ik lees op het forum diverse verhalen dat klanten veel duurder uit zijn) leeg ik mijn situatie toch maar even voor, om te voorkomen dat ik niet met een abonnement wordt geconfronteerd met ongewenste gevolgen.

Mijn Mobiel abonnement is: KPN 2017 Basis, Compleet  Dubbel data (2 gb) 400 min bellen,  € 5,- korting, gratis onderling bellen en mb’s delen voor € 16,74.

Mijn Thuis abonnement is:

Alles-in-1 Standaard Fox Sports
Fox Sports gratis voordeel van KPN Compleet
Ziggo Sport Totaal Pakket
Gratis producten
HD tv-ontvanger - gratis
HD tv-ontvanger - gratis
Opnemen Pakket gratis
KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) Spotify Premium - gratis
Vast telefoonnummer - gratis

Een vergelijkbaar Mobiel abonnement is Hussel sim Only met de volgende gegevens:  duur 2 jaar 2 gb onbeperkt bellen/sms-en voor € 20,- en eenmalige kosten €25,—. Omdat ik een Thuis abonnement heb ontvang ik € 5,— korting. In totaal betaal ik dan dus  € 15,—.

Ik ga er van uit dat mijn Thuis abonnement door deze omzetting/verlenging op geen enkele wijze verandert en dat ik dus gratis Spotify premium en Fox Sports (eredivisie en internationaal) behoud! Mocht dit anders zijn dan hoor ik het graag.

Ik neem aan dat ik mijn nummer kan behouden en dat ik dus de Simkaart niet hoef te vervangen?

Verder neem ik aan dat ik gewoon een los toestel kan kopen als mijn huidige toestel het onverhoopt begeeft in die 2 jaar?

Kan ik de wijziging doorvoeren via de optie “verlengen” in de de app Mijn KPN? 
 

Mochten mensen tips/adviezen hebben dan hoor ik het graag!

 

Een KPN-gebruiker

 

Ik wil/moet dat verlengen, maar heb nog niet een nieuwe telefoon nodig.

Je hoeft natuurlijk helemaal njet te verlengen, je kunt ook gewoon je huidige abonnement door laten lopen. De toestelbijdrage zal automatisch komen te vervallen en het abonnement wordt maandelijks opzegbaar.

Heb je op dit moment na verdubbeling 2GB of 4GB aan data?

Als je nu na verdubbeling 2GB hebt, dsn ben je met KPN Hussel dus goedkoper uit.

De andere voordelen als gratis onderling bellen en MB's delen blijven gewoon bestaan.

Ook die 25 Euro aansluitkosten zijn niet van toepassing bij het verlengen van jouw abonnement.


Beste @wjb,

bedankt voor je snelle reactie.

Ik dacht dat je na 2 jaar actie moet ondernemen, maar dat hoeft dus niet?

Na de verdubbeling heb ik 2 gb. Volgens mij ben ik met Sim Only dus net iets goedkoper uit (als de aansluitkosten niet gelden zeker). Ook onbeperkt bellen. Het grote voordeel van het laten doorlopen van mijn huidige abonnement is dat het maandelijks opzegbaar is. Ik weet nl. niet zeker of mijn toestel nog 2 jaar goed blijft. 
ik wil vooral zeker weten dat een en ander geen invloed heeft op mijn thuis abonnement.


Ik dacht dat je na 2 jaar actie moet ondernemen, maar dat hoeft dus niet?

Klopt, na twee jaar blijft je abonnement gewoon als maandelijks opzegbaar sim-only abonnement door lopen.

 

Na de verdubbeling heb ik 2 gb. Volgens mij ben ik met Sim Only dus net iets goedkoper uit (als de aansluitkosten niet gelden zeker). Ook onbeperkt bellen. 

Klopt.

 

Het grote voordeel van het laten doorlopen van mijn huidige abonnement is dat het maandelijks opzegbaar is. Ik weet nl. niet zeker of mijn toestel nog 2 jaar goed blijft. 

Ook als je nu jouw abonnement zou verlengen als sim-only kan je deze bij KPN altijd later nog omzetten naar een abonnement met telefoon.

 

ik wil vooral zeker weten dat een en ander geen invloed heeft op mijn thuis abonnement.

Zolang je jouw thuis abonnement niet wijzigt blijven de daarop geldende KPN Compleet kortingen van toepassing.


Hi KPNgebruiker, welkom op het forum.

Fijn om te zien dat wjb je goed op weg heeft geholpen, ik het hier niets aan toe te voegen. 

Je weet me te vinden mochten het nodig zijn. :)