Skip to main content

Hallo,

Ik verblijf voor een aantal maanden in het buitenland. Een week geleden heb ik een nieuwe Iphone in Amerika gekocht omdat mijn oude Iphone 11 pro gedeeltelijk kapot is. Aangezien mijn nieuwe telefoon geen mogelijkheid heeft om een fysieke simkaart erin te stoppen wil ik mijn NL simkaart omzetten naar een eSIM maar dit lukt niet.

Wanneer ik mijn KPN app open om de stappen te doorlopen krijg ik nadat ik bij het juiste telefoonnummer op ‘meer optie bekijken’ heb geklikt alleen de keuze ‘huidig tegoed’ en ‘opwaarderen’ maar geen optie ‘simkaart’ zoals wordt beschreven. (zie foto)

Eerst dacht ik dat het kwam doordat het een Amerikaans toestel is en KPN dit niet ondersteund maar er staat bij telefoon instellingen onder info van aanbiedervergrendeling ‘geen simkaart beperkingen’. Daarnaast heb ik hetzelfde probleem op mijn oude telefoon in de KPN app. Ook daar kan ik niet kiezen om mijn simkaart om te zetten naar eSIM terwijl mijn telefoon dit wel ondersteund.

Ik heb overigens wel een USA en Bonairiaanse (waar ik nu verblijf) eSIM erop kunnen zetten.

Ook heb altijd een goede wifi verbinding gehad wanneer ik de stappen van het omzetten naar eSIM wilde proberen dus dit kan het probleem ook niet veroorzaken.

Wat misschien ook nog belangrijk is te vermelden is omdat ik voor een langere tijd in het buitenland zou zijn ik mijn abonnement gewijzigd heb naar sim-only.

Ik ben nu al dagen bezig met het uitzoeken van dit probleem en heb via verschillende mogelijkheden contact op proberen te nemen met jullie klantenservice. Ik heb net de klantenservice gebeld wat natuurlijk niet ideaal is vanuit het buitenland maar nadat ik het hele keuze menu doorlopen heb en een medewerker aan de telefoon zou krijgen blijft de lijn, ook na meerdere keren proberen, stil…

 

Betreft het wel een mobiel abonnement of is het een KPN Prepaid nummer, zoals MijnKPN lijkt aan te geven?

Bij welke abonnementen kan ik e-sim gebruiken?

Bij alle mobiele abonnementen van KPN, zowel mét toestel als Sim Only zolang het toestel geschikt is voor e-sim. Het is niet mogelijk bij data-only abonnementen of prepaid.

bron: E-sim, jouw nieuwe simkaart voor meerdere devices | KPN,com


Welkom op het forum @I_e , aan je screenshot te zien lijkt het inderdaad om een prepaid nummer te gaan (door de regel over het tegoed). Zoals Ruud al noemt is de e-sim alleen mogelijk bij een abonnement, niet bij prepaid. Dat lijkt de verklaring te zijn in dit geval.