Skip to main content
Vraag

Omzetting naar e-sim lukt niet

• May 30, 2026
  • 1 reactie
  • 5 keer bekeken

Goedemorgen. Een bekend probleem: de systemen doen iets en bij de klantenservice kan bij meerdere pogingen niemand heldere informatie geven over hoe, wat etc.

Ok. Gisteren is mijn simonly actief geworden op nummerbehoud datum. Ben al KPN klant, heb keurig een KPN ID/Mijn KPN/app etc.

Nu wil ik vandaag mijn fysieke sim omzetten naar esim. Bekende procedure, zeer makkelijk via KPN ID app.

Ok ik ga 1 cent pinnen. Maarr: "omdat uw rekeningnummer pas is gewijzigd blabla ga met uw ID naar KPN winkel"

Direct al vragen:

1. Heb voor dit 06 nr gewoon mijn al bij KPN bekende Iban gebruikt bij aanvraag

2. Wellicht wachttijd bij nieuwe abonnementen? Hoe lang dan?

3. Op zich is 1 cent pinnen toch al bedoeld als identificatie?

4. De aanvraag van dit abo was toch al keurig gedekt door identificatie?

Als ik dit probleem door Google AI trek, lees ik dat identificatie bij deze blokkade ook telefonisch kan. Maar weer gebeld. En nog eens.

Niemand kan mij helder vertellen wat hier nu eigenlijk het probleem zou moeten zijn, of dit standaard is bij nieuw abo, of dit vanzelf overgaat en zo ja na hoe lang. Medewerkers hebben dan neiging voortdurend je vraag te herhalen en dan hoor je ze hardop denken en zoeken maar er ontstaat geen helderheid.

Dus alle systemen hebben keurig groen licht gegeven voor een nieuw abonnement  per gisteren, maar voor omzetting sim naar esim moet ik dan naar KPN winkel hobbelen wegens een vaag soort blokkade die niemand helder kan uitleggen.

Kan dit nou niet helderder en makkelijker?

En na een week met veel geregel en geloop, en een lichte beenspierblessure door hardlopen, slaak ik dan even een lichte zucht:) 

1 reactie

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 30, 2026

Nu wil ik vandaag mijn fysieke sim omzetten naar esim.

Voor omzetten van fysieke sim naar e-sim hoef je niet te betalen via iDeal. Je zou een SMS code op jouw fysieke sim krijgen.