Skip to main content

Ik heb een nieuw abonnement genomen (sim only) op mijn telefoonnummer, van prepaid naar abonnement, en aan de telefoon werd mij verteld dat dat abonnement op mijn huidige simkaart geactiveerd kon worden. Nu krijg ik echter een mail met een activatiecode waarin ook vermeld wordt dat er een nieuwe simkaart onderweg is, is het mogelijk om zsm het abonnement op mijn huidige simkaart te activeren? Met vriendelijke groet,  Gijs

Hoi @gijs801 ,

Welkom op het forum van KPN.

Helaas is dat niet mogelijk, en ben je verkeerd geïnformeerd door de medewerker aan de telefoon.
Als je overstapt van een Prepaid aansluiting naar een mobiel abonnement (sim only in jouw geval) krijg je altijd een nieuwe 3-in-1 simkaart toegestuurd, die je vervolgens moet activeren.

Voor abonnementen worden namelijk andere simkaarten (of een e-sim) gebruikt, dan voor een Prepaid aansluiting, ook omdat prepaid via een andere centrale verloopt dan bij een abonnement.
Abonnementen hebben ook meer mogelijkheden, zoals dat je daarmee o.a. op het 5G netwerk kunt, wat met een Prepaid simkaart (nog) niet mogelijk is.

Daarnaast staat het ook keurig vermeld op de website van KPN.

Klik op de volgende link, en je komt gelijk op de juiste pagina: Overstappen van Prepaid naar Abonnement 

Dus wat jij nu vraagt, is dus niet mogelijk!
Wacht tot je de nieuwe simkaart hebt ontvangen met de post, en activeer hem vervolgens op de wijze zoals je kunt lezen op de bijgevoegde brief.


Bij KPN klopt dat misschien @Michel.uit.Arnhem , maar bij Lebara (via KPN) niet 

Mijn zwager kocht onlangs een SOS knop met ingebouwde prepaid Lebara kaart, dit meteen omgezet naar abo voor €4 per maand en werkte vrijwel direct zonder simwissel @gijs801 en @PeterG 

 


Het ligt aan de leeftijd van de simkaart. Een meer dan 7 jaar oude simkaart is niet meer geschikt om naar abonnement omgezet te worden. Die ondersteunt de iets andere werking voor een abonnement niet.

Maar heeft iemand een jaar geleden een prepaid simkaart van kpn gekocht, dan kan die omgezet naar abonnement zonder simkaart wissel.


Bij KPN klopt dat misschien @Michel.uit.Arnhem , maar bij Lebara (via KPN) niet 

Mijn zwager kocht onlangs een SOS knop met ingebouwde prepaid Lebara kaart, dit meteen omgezet naar abo voor €4 per maand en werkte vrijwel direct zonder simwissel @gijs801 en @PeterG 

 

Hoi @Nomen Nominandum 

Lebara is een zelfstandige mobiele provider, die o.a. ook in België haar abonnementen verkoopt.
In Nederland gebruiken ze het mobiele netwerk van KPN, en in België het mobiele netwerk van Proximus.

Lebara kan daardoor ook haar eigen werkwijze hanteren, zoals wat jij omschreef dezelfde simkaart blijven gebruiken als je van Prepaid naar een Abonnement overstapt.
Dit is uiteraard wel de meest klantvriendelijke manier, dat geef ik hierbij ook eerlijk toe!
 


Wat een onzin, ik had een KPN abonnement die is zonder simkaart wissel omgezet naar prepaid omdat ik voor een langere tijd in buitenland verblijf. Bij terugkomst in NL werd de simkaart weer geactiveerd als abonnement tevens zonder simkaart wissel. 

 

Dit is weer een typisch voorbeeld van kastje naar de muur


Reageer