Skip to main content
Mijn iPhone viel kapot en omdat mijn sim only abonnement over 4 maanden afloopt overwoog ik om mijn abonnennement te verlengen en er een iPhone 11 bij te nemen. Dus orienteerde ik me op de website.: toestel 720 euro en bundel onbeperkt bellen met 2GB voor 20 euro/mnd.

Omdat mijn vrouw ook een abonnement heeft krijg ik 5 euro korting, net als voorheen. Dus netto 15 euro.

Vraag was echter: kan ik al op korte termijn over het toestel beschikken of moet ik 4 mnd wachten? Dus belde ik met de helpdesk.

Tegenvaller nr.1 was dat het telefoonnummer niet te vinden was op de website. Na lang zoeken vond ik via Google het nummer +31 6 12 00 12 00.

De servicemedewerker vertelde me van een nieuwe regeling: de “handset only”. Deze houdt in dat je na minimaal 3 maanden sim only abonnement de mogelijkheid had om te upgraden naar een abonnement incl. toestel. Perfecte oplossing voor mijn probleem dus. En ik kon ook al verlengen, ook al was het daarvoor nog een week te vroeg.

Tegenvaller nr. 2 was dat het toestel uitsluitend naar mijn adres in het westen van het land gestuurd kon worden (om fraude te voorkomen). Terwijl ik me voor langere tijd net over de grens in Duitsland bevind. Naar een adres in Duitsland sturen? Niet mogelijk! Naar een adres van vrienden in de buurt van Hardenberg sturen? Ook niet mogelijk! Alternatief: naar een KPN-winkel gaan, daar kunnen ze hetzelfde voor me regelen als via de telefoon. Dus zocht ik het telefoonnummer op van de winkel in Almelo: een 0800 nummer.

Tegenvaller nr.3 was dat het 0800 nummer vanuit Duitsland niet functioneerde. Er zat niets anders op dan in de auto te stappen en naar Almelo te rijden (wetende dat ze het toestel waarschijnlijk niet op voorraad zouden hebben en dat ik dus nog een tweede keer terug zou moeten om het op te halen).

Het duurde even tot de medewerker doorhad wat ik precies wilde, maar uiteindelijk kwamen we uit bij wat ik wilde: een bestelling voor een iPhone 11 a 720 euro en de keuze van een bundel voor de verlenging, onbeperkt bellen en 2GB data voor 20 euro per maand. Ik had echter 15 euro in mijn hoofd.

Tegenvaller nr.4: het tarief van 15 euro geldt niet meer, want alles is juist vandaag gewijzigd. Tot mijn verbazing wordt me verteld dat kpn compleet niet meer geldt bij 2 abonnementen, maar alleen nog in combinatie met een internetaansluiting. Mijn reactie was natuurlijk „waarom zeiden ze dat gisteren bij de helpdesk niet? Ze sturen me naar een winkel terwijl de volgende dag de prijs wordt gewijzigd”. Het antwoord was dat de medewerkers er van tevoren niets over mochten zeggen. Het resultaat van dit alles was dat mijn nieuwe abonnement 120 euro duurder zou uitvallen (24 maanden 5 euro meer). Logisch dat ik het daarbij heb gelaten en de bestelling niet heb afgemaakt. Ik koop elders wel een los toestel voor 799 euro en sluit een goedkoop abonnement af voor pakweg 15 euro. Wel jammer, want daarmee komt een meer dan 50 jarige relatie tot een einde, die overigens al die tijd naar volle tevredenheid was.

Blijft bij mij wel de vraag hangen: hoe kan je als leverancier de condities wijzigen en de prijs voor de klant daarmee verhogen zonder de bestaande klanten fatsoenlijk vooraf (!) daarover te informeren. En waarom verplicht je het personeel om er met geen woord over te reppen?

Had ik dit kunnen vermoeden, dan had ik enkele maanden geleden het abonnement van mijn vrouw ook niet verlengd. Troost is dat zij de rest van haar contractperiode 16 euro betaalt, want ik neem aan dat voor dat abonnement de 5 euro korting verder blijft gelden.

Dit wou ik even kwijt. Dat lucht op. 🙂
Hallo @Akkernoot, welkom op het KPN forum. Ik begrijp volkomen jouw frustraties. Je verwacht als klant natuurlijk een vlot bestel en leverproces. Zeker als je sterk afhankelijk bent van het product, telefonisch bereikbaar zijn is een must.



Je hebt in jouw reis naar een nieuw toestel toe ook wel de nodige hindernissen op je pad gehad. Geluk en timing was niet aan je zijde zullen we maar zeggen. Een mobiel toestel afleveren op een ander adres? Dat is er helaas niet meer bij. Uit harde maar wijze lessen in het verleden hebben we dat noodzakelijker wijs moeten aanpassen.Jammer! We zien het liefst een zo vrij mogelijk keuze in afleveradressen, we begrijpen maar al te goed dat de actieradius waaruit onze klanten zich begeven steeds groter wordt. Dan is het wel zo aardig om daarop in te spelen.



Waarom vertellen we niet (een dag) van tevoren dat we een nieuw abonnement aankondigen? Tsja, we zijn hier wat geheimzinnig over geweest, dat klopt. We hebben allemaal plechtig moeten beloven het niet door te vertellen tot dat we echt live gingen. Mijn collega heeft zich keurig aan zijn/haar woord gehouden. Dat het in jouw situatie niet gunstig uitpakt, dat is ook erg spijtig. Sorry daarvoor 😞 Erg jammer dat er na een 50-jarige relatie een eind komt. Ik zie het graag anders, maar de abonnementen kan ik niet wijzigen. Let wel op, om van de voordelen van KPN Compleet blijvend te genieten, zijn er minimaal twee abonnementen nodig op hetzelfde adres.



Wat fijn dat je hier even je hart kunt luchten, dat geeft vaak al een therapeutische werking. Mocht je nog vragen hebben? Stel ze hier gerust!
Hallo Nadia, bedankt voor de uitvoerige reactie.

De hindernissen zijn nog te overkomen, maar mijn ergernis zit in het wegvallen van kpn-compleet en mijn 5 euro korting bij verlenging van het abonnement. Kpn-compleet zou zijn vervangen door kpn-hussel. En kpn-hussel geldt alleen als je een internetaansluiting van kpn hebt. Zo werd mij verteld.

Jouw opmerking "Let wel op, om van de voordelen van KPN Compleet blijvend te genieten, zijn er minimaal twee abonnementen nodig op hetzelfde adres." snap ik niet, want kpn-compleet zou niet meer bestaan en IK HEB 2 ABONNEMENTEN.

Dus ... verklaar je nader au.b.



Overigens moet mij van het hart dat een niet-klant blijkbaar beter af is dan een bestaande klant. Als ik een nieuw abonnement afsluit kan ik bij een internet-telefoonwinkel een prijs van 606 euro voor een iPhone 11 krijgen. Als bestaande klant wordt mij 720 euro aangeboden. Ik heb geleerd dat veel bedrijven 80% in nieuwe klanten investeren en 20% in bestaande, terwijl het juist andersom zou moeten zijn. Maar bovengenoemd voorbeeld zal waarschijnlijk een kwestie zijn van commercie van de desbetreffende telefoonwinkel, dus reageer daar maar niet op.



Voor nu ben ik benieuwd naar de eerder gevraagde verklaring inzake kpn-compleet en mijn 2 abonnementen. Graag net zo snel als de vorige reactie, want ik sta op het punt om mijn abonnement op te zeggen, wat betekent dat het tweede abonnement (van mijn echtgenote) ook niet verlengd zal worden.



Groetjes.

Jouw opmerking "Let wel op, om van de voordelen van KPN Compleet blijvend te genieten, zijn er minimaal twee abonnementen nodig op hetzelfde adres." snap ik niet, want kpn-compleet zou niet meer bestaan en IK HEB 2 ABONNEMENTEN.
Dus ... verklaar je nader au.b

Je blijft KPN Compleet zolang je de oude abonnementen aanhoudt. We gaan dat niet opzeggen. Mocht je één van de abonnementen overzetten naar een nieuw KPN abonnement (Hussel) dan ontvang je daar helaas geen korting meer op. Alleen het abonnement met de ‘oude voorwaarden’ is dan nog Compleet. Die geniet dan nog wel van 5, - p/mnd voordeel. 

 

Overigens moet mij van het hart dat een niet-klant blijkbaar beter af is dan een bestaande klant. Als ik een nieuw abonnement afsluit kan ik bij een internet-telefoonwinkel een prijs van 606 euro voor een iPhone 11 krijgen. Als bestaande klant wordt mij 720 euro aangeboden. 

Hier kan ik je niet helemaal volgen. Er wordt bij ons geen onderscheid gemaakt tussen een (trouwe) bestaande klant of een nieuwe klant. Je betaalt exact dezelfde prijs voor de iPhone 11 64GB Black = € 720,- 

Wanneer je via een andere retailer; fysieke winkel of webhop een toestel aanschaft, dan wel bij een verlenging van je abonnement of een nieuw abonnement, kunnen er andere prijzen voor het toestel gelden. De (web)winkel voert een eigen inkoopbeleid met de leveranciers (Samsung, Apple, Huawei, Nokia etc.) Deze webshops kunnen geen kortingen uitdelen op abonnementen van providers, maar met toestelprijzen hebben ze de vrije hand. Want als eerder genoemd, ze kopen zelf toestellen in.  

 

 


Beste Nadia,

Het is me duidelijk. Naar mijn mening verleidt KPN klanten met het “KPN Compleet” voordeel om binnen het gezin meerdere abonnementen bij KPN af te sluiten. Dan kan je het niet maken om dat voordeel terug te draaien (zelfs zonder informatie vooraf). Abonnement verlengen is nu feitelijk niet verlengen maar een nieuw abonnement afsluiten. Had ik dit geweten dan had ik het andere abonnement in maart dit jaar waarschijnlijk ook niet verlengd.

Je hoeft niet meer te reageren. Ik weet waar ik aan toe ben.


Ik snap je frustratie, @Akkernoot Begrijp me niet verkeerd. Ik probeer hier het een en ander toe te lichten en zo volledig mogelijk te informeren. Ik zie dat de wijziging van KPN Compleet: 2 mobiele abonnementen met de daarbij horende voordelen: 5,- korting p/mnd op elke aansluiting verloren gaat bij een wijziging in je abonnement. En inderdaad, we geven voordelen bij het afsluiten van meerdere diensten. Met kpn Hussel zijn de voordelen met entertainment inbegrepen. Daarvoor heb je een internet aansluiting nodig. Het spijt me, leuker kan ik het niet maken.    

Mocht je in de toekomst nog een vraag hebben, je weet ons te vinden! :)

 

 


Reageer