Skip to main content
Ik wordt regelmatig gebeld door een nummer uit Mali. Nummer is mij onbekend. Zelfs na blokkering afzender wordt er weer met een ander nummer gebeld. Wie heeft daar ook last van en wat kan KPN daar aan doen ?

En doordat ik de nummers steeds verwijderd heb kan ik ze nu nog niet noemen weet wel dat het met +223 begint
Ook ik word helaas lastig gevallen door een nummer uit Mali, is dit probleem alleen bij mensen die KPN hebben? Wel typisch dan? Is er geen manier om dit te stoppen?
Ook ik word helaas lastig gevallen door een nummer uit Mali, is dit probleem alleen bij mensen die KPN hebben? Wel typisch dan? Is er geen manier om dit te stoppen?



Nee hoor, niet alleen de KPN. Dit onderwerp bestaat ook bij forums van andere providers.

Ik ben overigens ook gebeld uit Mali.
Ook ik ben vandaag gebeld door een nummer uit Mali

inderdaad ook niet opgenomen
zojuist gebeld door 22375781730 uit Mali! Nummer geblokkeerd! Dus nog steeds bezig!

ook ik sta kennelijk op de lijst om vanuit Mali gebeld te worden :tired_face:

+22382528613 en +22373271907 zijn de nummers waarmee wordt gebeld Ze staan op mijn zwarte lijst, maar het is hoogst irritant.


Ook ik ben vandaag 2x gebeld door rare nrs uit Mali. Heel vervelend ze laten 1x het nr overgaan en hangen dan op.. Heb net met mijn stomme hoofd 1x terug gebeld maar dan gaat die 1x over dus snel opgehangen. Want ik bedacht me erna dat het geen nl nummer is. Op internet kan ik er verder niks over vinden. Ik heb beide nrs nu geblokkeerd. 

 

Bij mij waren de nrs : +22373289172 en +22375702096


Ook ik word gebeld door nummers uit Mali. Aan dit forum te lezen zijn er veel meer mensen die met dit probleem te maken hebben. 

Hier de nummers :

+22378373751

+22393414967


Vanaf vanmorgen ook drie maal gebeld vanuit Mali. De nummers vermelden heeft geen zin aangezien het er teveel zullen zijn om op te noemen. Het is nu vanuit Mali maar kan uit allerlei exotische landen geheuren. Het  is een inmiddels beruchte vorm van fraude. Gewoon blokkeren want een andere oplossing is er niet. Het wijzigen van je telefoonnummer heeft ook geen nut omdat er gewoon een bellijst wordt afgegaan.


En ja hoor, hier ook last van….


Net 2x gebeld vanuit Mali. Hoe komen die gasten aan onze nummers? Is KPN zo slordig dan? Ik heb nergens mijn nummer te grabbel liggen. Heb hier überhaupt nooit last van gehad, tot ik 2 maanden geleden de overstap naar KPN maakte en hoppa...:triumph:


Hier vandaag ook 2x gebeld vanuit Mali. Weet KPN zeker dat er geen datalek is? Of hebben andere providers hier ook last van? 


Pas op landnummer 222 doet ook al mee dat is Mauretanie.


Blijft aan de gang. Ook deze 2 nummers bellen zelfs na blokkeren 


Aanvulling eerder bericht 


me too……. vermoeiend; +223 82 56 67 51; +223 75 74 30 64


KPN kan hier wel iets aan doen als je het mij vraagt. Of melding geven let op u wordt gebeld uit een land met verhoogde kans op belfraude. Of de mogelijkheid zelf te kunnen selecteren uit welke landen men telefoon wenst en dat rest geblokkeerd wordt. Dat is voor gros EU. 99% van de abonnees verwacht geen telefoon uit Mali of welk exotisch land dan ook. Dus KPN doe je best. Werd vandaag ook voor het eerst gebeld, kort opgenomen en toen direct erop gegooid, zag in alle haast niet waar het belletje vandaan kwam.


Zelf ook je gezond verstand gebruiken uiteraard. 


Vandaag ook gebeld door meerdere nummers uit Mali. Overigens was het op mijn werk telefoon en de provider is géén KPN dus dat kunnen we uitsluiten.