Skip to main content
Geldt ook voor het Mobiel Internet abonnement voor tablet/laptop het onbeperkt data met 128 Kbit/s snelheid?

En indien ja: geldt dat ook voor de gehele EU, of alleen Nederland?

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

verwijderd
Hallo @Klant101



Je zette me op verkeerd been door de snelheid te noemen van PREPAID internet.



De snelheid van mobiel internet ABONNEMENT is tot zo'n 40 Mb/s. In het buitenland afh. van netwerk en drukte. In Nederland hangt het ook een beetje van de drukte af.


Je zette me op verkeerd been door de snelheid te noemen van PREPAID internet.



De snelheid van mobiel internet ABONNEMENT is tot zo'n 40 Mb/s. In het buitenland afh. van netwerk en drukte. In Nederland hangt het ook een beetje van de drukte af.




Hoi @Klant101

Heb je m'n bovenstaande berichtje nog gezien?

Bij mobiel internet ABONNEMENT is er bovendien geen onbeperkt, maar 500 MB of 10 GB per maand.
Als je door je abonnement heen bent dan wordt de snelheid teruggezet, maar je kunt met die lagere snelheid onbeperkt blijven Internetten.



Bron.
@wjb Bedankt. Dat was wat ik zocht. Jezus waarom zo helemaal onderaan de pagina, en dan ook nog onder een ingeklapte en voor een leek niet veel zeggend kader.
@wjb Bedankt. Dat was wat ik zocht. Jezus waarom zo helemaal onderaan de pagina, en dan ook nog onder een ingeklapte en voor een leek niet veel zeggend kader.

Ik denk dat voor het gros van de mensen deze snelheden onwerkbaar zijn, daarom vanuit KPN gezien geen doel op zich zijn, meer een elegante oplossing die voorkomt dat verbindingen worden verbroken.



Als je vrijwel uitsluitend via ssh enz werkt en nauwelijks grafisch interactief, is de buiten-de-bundel-snelheid-goed te gebruiken, maar misschien hecht je toch waarde aan de binnen-de-bundel-snelheid tijdens de bundel. Anders zou ik denk ik voor doorlopend prepaid gaan (Zorgeloos Online bundel).
... Anders zou ik denk ik voor doorlopend prepaid gaan (Zorgeloos Online bundel).

Maar de snelheid van die bundel is toch ook twee keer niets en daarmee dan toch ook volstrekt onvoldoende.


@wjb Bedankt. Dat was wat ik zocht. Jezus waarom zo helemaal onderaan de pagina, en dan ook nog onder een ingeklapte en voor een leek niet veel zeggend kader.Ik denk dat voor het gros van de mensen deze snelheden onwerkbaar zijn, daarom vanuit KPN gezien geen doel op zich zijn, meer een elegante oplossing die voorkomt dat verbindingen worden verbroken.



Als je vrijwel uitsluitend via ssh enz werkt en nauwelijks grafisch interactief, is de buiten-de-bundel-snelheid-goed te gebruiken, maar misschien hecht je toch waarde aan de binnen-de-bundel-snelheid tijdens de bundel. Anders zou ik denk ik voor doorlopend prepaid gaan (Zorgeloos Online bundel).




Voor mijn doel is een dergelijke bandbreedte voldoende. Maar los van dat: dit is gewoon een feature: het hoort gewoon bij de rest van de features van het abonnement te staan.
... Maar los van dat: dit is gewoon een feature: het hoort gewoon bij de rest van de features van het abonnement te staan.

Maar het is niet echt een feature waar veel mensen vrolijk van worden en dus is het vanuit marketing oogpunt niet echt slim om dergelijke informatie een prominentere positie te geven. Het liefst zou je als marketeer ook nog een wat kleiner lettertype willen gebruiken om de schamele 64/32kbps te vermelden.


... Anders zou ik denk ik voor doorlopend prepaid gaan (Zorgeloos Online bundel).Maar de snelheid van die bundel is toch ook twee keer niets en daarmee dan toch ook volstrekt onvoldoende.


Zoals ik al aangaf, het ligt er maar aan wat je met een laptop/tablet doet of wat de laptop/tablet doet. Blijkbaar is jouw beeld daarvan anders dan de mijne. Ik ben in ieder geval blij met deze prepaid bundel.
... Anders zou ik denk ik voor doorlopend prepaid gaan (Zorgeloos Online bundel).Maar de snelheid van die bundel is toch ook twee keer niets en daarmee dan toch ook volstrekt onvoldoende.Zoals ik al aangaf, het ligt er maar aan wat je met een laptop/tablet doet of wat de laptop/tablet doet. Blijkbaar is jouw beeld daarvan anders dan de mijne. Ik ben in ieder geval blij met deze prepaid bundel.

Die Zorgeloos online bundel heeft een snelheid van 128kbps en dat is voor het overgrote meerendeel van de gebruikers volstrekt onvoldoende. Of je nu 64kbps of 128kbps ontvangt, het is onmogelijk om met die snelheden een filmpje te kijken, muziekje te luisten of een website te bezoeken. En wil je een foto uploaden naar Instagram, ga er dan even voor zitten.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en uitzonderingen bevestigen de regel.

Tot niet zo lang geleden was KPN niet zo strikt in het handhaven van de maximale snelheid waardoor snelheden van bijna 15Mbps mogelijk waren, maar dat is tegenwoordig echt verledentijd.
Welkom op het KPN forum @Klant101, goeie vraag! Dat is zo te zien al voldoende beantwoord door de community, fijn :)



@tmoesel slaat hier de spijker op z'n kop, het verlagen van je snelheid is een elegante oplossing zodat je via mobielinternet gewoon kunt blijven communiceren. De doorsnee consument zal niet echt warmlopen voor de lagere snelheid, vandaar geen vooraanstaande plek op onze site. Als je je internetbundel verbruikt hebt, blijf je bij ons dus gewoon online zonder extra kosten. De internetsnelheid verlaagt naar 64 Kbit/s download- en 32 Kbit/s uploadsnelheid tot het einde van de (kalender)maand. Wanneer je niet voldoende hebt aan de snelheid kan er een extra bundel worden geactiveerd. Maar zo te lezen is dat voor jou geen probleem. Bedankt voor je vraag!




... Maar los van dat: dit is gewoon een feature: het hoort gewoon bij de rest van de features van het abonnement te staan.Maar het is niet echt een feature waar veel mensen vrolijk van worden en dus is het vanuit marketing oogpunt niet echt slim om dergelijke informatie een prominentere positie te geven. Het liefst zou je als marketeer ook nog een wat kleiner lettertype willen gebruiken om de schamele 64/32kbps te vermelden.




KPN biedt nota bene een product aan waar een vergelijkbare snelheid juist de enige feature is... En op de pagina voor sim-only abo's wordt wel wat directer gecommuniceerd dat je buitenbundel data onbeperkt is op een lagere snelheid en binnen de EU:



Bellen, smsen en internetten in de hele EUCitytrip Parijs of een weekje zon in Spanje? Vanaf 1 juni 2017 kun je met je abonnement in de hele EU bellen, smsen en internetten, zonder extra kosten. Net zoals je in Nederland gewend bent. Is je bundel op? We verlagen dan je internetsnelheid. En buiten je bundel betaal je per minuut en per sms in de EU hetzelfde tarief als in Nederland. Wil je meer weten over bellen, smsen en internetten in de EU?




Imo ben je gewoon assumpties voor KPN aan het invullen die niemand behalve jij claimt.



Edit:



Tot niet zo lang geleden was KPN niet zo strikt in het handhaven van de maximale snelheid waardoor snelheden van bijna 15Mbps mogelijk waren, maar dat is tegenwoordig echt verledentijd.




Als je onbeperkt internet op hogere bandbreedte weer terug wilt hebben, stem met je geld en ga naar de concurrent met de grote T. Dat is wat ik doe voor de telefoon abo's van mijn huishouden. Is effectiever dan hier via een omweg te stellen dat jij de hogere onbeperkt snelheid terug wilt.
Die Zorgeloos online bundel heeft een snelheid van 128kbps en dat is voor het overgrote meerendeel van de gebruikers volstrekt onvoldoende. Of je nu 64kbps of 128kbps ontvangt, het is onmogelijk om met die snelheden een filmpje te kijken, muziekje te luisten of een website te bezoeken. En wil je een foto uploaden naar Instagram, ga er dan even voor zitten.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen en uitzonderingen bevestigen de regel.

Tot niet zo lang geleden was KPN niet zo strikt in het handhaven van de maximale snelheid waardoor snelheden van bijna 15Mbps mogelijk waren, maar dat is tegenwoordig echt verledentijd.


Voor dit Onbeperkt online 128kbps moet je wel eerst terdege nadenken wat je ermee wilt en misschien wel meer dan 10 jaar terug in de tijd bedenken hoe het toen ook al weer ging, gecombineerd met huidige mogelijkheden.

Maar dan is 'een muziekje luisteren' echt niet onmogelijk; De BreedBand AAC stream van de NPO gaat prima om maar eens wat te noemen. Zolang je maar een gerichte app of pure tools gebruikt.

Ik snap wel dat het overgrote merendeel van de internetters weinig anders rest dan tussen de nieuws- en reclame banners etc dan uiteindelijk geluid te horen krijgen.
KPN biedt nota bene een product aan waar een vergelijkbare snelheid juist de enige feature is...

Precies, een abonnement waarvan de snelheid volstrekt onvoldoende is om op internet te browsen, een muziekje te luisteren laat staan een filmpje te kijken.

Dergelijke pre-paid databundels zijn fantastisch voor IoT devices en wellicht voor smart watches en eventueel een whatsappje, maar verder niet.



En op de pagina voor sim-only abo's wordt wel wat directer gecommuniceerd dat je buitenbundel data onbeperkt is op een lagere snelheid en binnen de EU:
Bellen, smsen en internetten in de hele EUCitytrip Parijs of een weekje zon in Spanje? Vanaf 1 juni 2017 kun je met je abonnement in de hele EU bellen, smsen en internetten, zonder extra kosten. Net zoals je in Nederland gewend bent. Is je bundel op? We verlagen dan je internetsnelheid. En buiten je bundel betaal je per minuut en per sms in de EU hetzelfde tarief als in Nederland. Wil je meer weten over bellen, smsen en internetten in de EU?
Imo ben je gewoon assumpties voor KPN aan het invullen die niemand behalve jij claimt.


Wow, dat is een prominente plek 😖 en daarbij komt dat de snelheid waar naar verlaagd wordt maar even niet vermeld wordt. Dat snap ik, want dat zou vanuit marketing oogpunt niet zo handig zijn. 😉



Edit:
Tot niet zo lang geleden was KPN niet zo strikt in het handhaven van de maximale snelheid waardoor snelheden van bijna 15Mbps mogelijk waren, maar dat is tegenwoordig echt verledentijd.
Als je onbeperkt internet op hogere bandbreedte weer terug wilt hebben, stem met je geld en ga naar de concurrent met de grote T. Dat is wat ik doe voor de telefoon abo's van mijn huishouden. Is effectiever dan hier via een omweg te stellen dat jij de hogere onbeperkt snelheid terug wilt.


Ik zeg ook nergens dat ik de hogere onbeperkt snelheid terug wil hoor.

En o ja, ook ik heb onze mobiele telefonie voor het hele gezin al vele jaren bij T-Mobile ondergebracht omdat zij ons een veel betere en goedkopere propositie bieden.


KPN biedt nota bene een product aan waar een vergelijkbare snelheid juist de enige feature is...Precies, een abonnement waarvan de snelheid volstrekt onvoldoende is om op internet te browsen, een muziekje te luisteren laat staan een filmpje te kijken.

Dergelijke pre-paid databundels zijn fantastisch voor IoT devices en wellicht voor smart watches en eventueel een whatsappje, maar verder niet.


De gelinkte URL is pre-paid (nu ook 4G), geen abo. En dus voor max 1 eerste maand maar 10 euro i.p.v. 40 euro voor het eerder genoemde data abo; Van de 500MB bij dat abo is met een volle dag radiostreamen op een laptop/tablet (IoT?), al dan niet in een auto, ook niet veel meer over.
Ik heb ruim een half jaar terug voor mijn zoon zo'n 500MB data-abonnement afgesloten omdat ik nog niet KPN Compleet was en daardoor €4,99 goedkoper uit ben dan zonder dat abonnement.

Ik blij omdat ik €4,99 per maand minder kwijt ben en mijn zoon blij met 1GB data.

Dat is dan natuurlijk wel de goedkoopste manier.

Zie dit topic.



IoT: Internet of Things.
Ik heb ruim een half jaar terug voor mijn zoon zo'n 500Mbps data-abonnement afgesloten omdat ik nog niet KPN Compleet was en daardoor €4,99 goedkoper uit ben dan zonder dat abonnement.

Ik blij omdat ik €4,99 per maand minder kwijt ben en mijn zoon blij met 1GB data.

Dat is dan natuurlijk wel de goedkoopste manier.

Zie dit topic.



IoT: Internet of Things.


Dit 500MB abo heb ik zelf ook wel gehad, niet voor een ander. Het 4,99 verhaal was mij bekend, maar feit is dat ik geen abo-klant ben bij KPN en dus combinatiekortingsvergelijkingen niet echt zinvol zijn.

Verder ben ik voor 1 maand 8,99 (of een 10tje) kwijt aan KPN, terwijl bij de -4,99 kosten wel een maandelijkse betaling aan KPN plaatsvindt van ergens rond de zestig euro of iets dergelijks.



Het vraagteken achter IoT slaat op het gebruiksscenario wat ik aanhaal; aan jouw of dit onder IoT valt of niet.

Reageer