Skip to main content

Ik word er letterlijk schijtziek van, speciaal voor mijn dochter unlimited bij KPN aangeschaft maar als ze op een dag kijkt is ze er zo doorheen, in de avond kan ik steeds opnieuw aanvragen. Zelf heb ik Tele2 maar lang niet zoveel gedoe ermee als nu met KPN, blij als dit contract voorbij is en dan ben ik echt pleite. Ik koop expres unlimited, maar het slaat nergens op, echt niet unlimited dus. Eigenlijk zwaar misleidend

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Bij mijn weten forceert KPN b.v. de persoon die de MR600 zo gebruikt als nu, niet tot een ander nummer ...

KPN moet wettelijk gezien actie ondernemen als zij constateert dat een 06 nummer gebruikt worst in een apparaat dat niet voor mobiele telefonie gebruikt wordt zoals bijvoorbeeld een mifi router of een 4G dongle.

Het is aan KPN om te bepalen wat er dan gaat gebeuren, het blokkeren van het nummer of het omzetten van het nummer naar een 0970 nummer. Dat laatste zal niet gaan gebeuren immers KPN heeft geen unlimited data only abonnementen.

 

Overigens zijn sommige 4G routers geschikt voor mobiele telefonie, o.a. die voor SIB4G gebruikt werden/worden zoals Huawei E5186s-22a die ik heb.

Kan je er mee bellen dan zonder dat je daar een ander apparaat bij gebruikt?


Bij mijn weten forceert KPN b.v. de persoon die de MR600 zo gebruikt als nu, niet tot een ander nummer ...

KPN moet wettelijk gezien actie ondernemen als zij constateert dat een 06 nummer gebruikt worst in een apparaat dat niet voor mobiele telefonie gebruikt wordt zoals bijvoorbeeld een mifi router of een 4G dongle.

Het is aan KPN om te bepalen wat er dan gaat gebeuren, het blokkeren van het nummer of het omzetten van het nummer naar een 0970 nummer. Dat laatste zal niet gaan gebeuren immers KPN heeft geen unlimited data only abonnementen.

Dat is mijn hele punt, veel tekst en argumenten en een ‘wet’ die over nummerlengtes en nummergebruik gaat, terwijl er dat er technisch nauwelijks meer toe doet, tenminste dat mag ik hopen, KPN heeft POTS/ISDN, wie weet. Allemaal om er maar voor te zorgen dat mensen hopelijk veel betalen en weinig verbruiken. Dat zijn de goeie klanten zeg maar.

Als er een situatie is waarbij dat mobiele nummer er totaal niet toe doet, ga je niet een 06-nummer bij KPN aan, maar gelijk een 0970-nummer bij de concurrent, want dan heb je gewoon ‘geoorloofd unlimited’ in een apparaat naar keuze. Het is al tijden geleden dat data-volumes de spraakvolumes overschreden, maar nog steeds is een telefoonnummer zeer bepalend. De mens is zijn 06-nummer, het is nog steeds een prima melkkoe.

 

Overigens zijn sommige 4G routers geschikt voor mobiele telefonie, o.a. die voor SIB4G gebruikt werden/worden zoals Huawei E5186s-22a die ik heb.

Kan je er mee bellen dan zonder dat je daar een ander apparaat bij gebruikt?

Nee, alleen RJ11 female connectors, net als bij de ExperiaBoxen. Doet geen VoLTE, alleen 2G/3G CSFB. Dus met externe headset zullen we maar zeggen. Maar die routers zullen bij check sowieso wel door de mand vallen. B.v. Tele2 had een lijst met apparaten waartegen ze checkten. Stonden lang niet alle smartphones op. Wel een low-budget 4G no-brand smartphone, die je dan als router kon gebruiken (en bij Tele2 was 4G verplicht, anders geen abo).


Dat is mijn hele punt, veel tekst en argumenten en een ‘wet’ die over nummerlengtes en nummergebruik gaat, terwijl er dat er technisch nauwelijks meer toe doet, tenminste dat mag ik hopen,

Maar ja, het is niet KPN die dat bepaalt, het zijn gewoon de regeltjes van de ACM die nageleefd moeten worden.

Bron.


Dat is mijn hele punt, veel tekst en argumenten en een ‘wet’ die over nummerlengtes en nummergebruik gaat, terwijl er dat er technisch nauwelijks meer toe doet, tenminste dat mag ik hopen,

Maar ja, het is niet KPN die dat bepaalt, het zijn gewoon de regeltjes van de ACM die nageleefd moeten worden.

KPN kan gewoon 097 SIMkaarten uitgeven waarmee ook spraak mogelijk is, dan kunnen mensen die SIMkaarten ook straffeloos in routers doen. Dan werken de smoesjes natuurlijk niet meer, maar misschien komen ze dan wel met het argument ‘dat wil je niet zo’n lang en moeilijk nummer’ of dat het dan niet op de displays van de telefoon uit de vorige eeuw past. De ACM helpt ze al een beetje zie ik zo op die website “Als 06-nummers opraken, heeft dat grote financiële en maatschappelijke gevolgen.” Wat voor tijd leven die ACM mensen, misschien zijn het oud-PTTers.


KPN kan gewoon 097 SIMkaarten uitgeven waarmee ook spraak voor aangezet is, dan kunnen mensen die SIMkaarten ook straffeloos in routers doen. 

Dat kan inderdaad maar er gaat geen unlimited data 097 abonnement komen en anders zal die een prijs hebben die veel hoger zal liggen dan voor unlimited data op een 06 nummer of zal een veel lagere bandbreedte hebben. Daarbij komt dat dergelijke abonnementen dan ook nog eens een maandtegoed hebben waarbij je gratis en onbeperkt extra bundels moet afnemen om verder te kunnen.

Dat is commercieel gezien natuurlijk ook volstrekt logisch.


KPN kan gewoon 097 SIMkaarten uitgeven waarmee ook spraak voor aangezet is, dan kunnen mensen die SIMkaarten ook straffeloos in routers doen. 

Dat kan inderdaad maar er gaat geen unlimited data 097 abonnement komen en anders zal die een prijs hebben die veel hoger zal liggen dan voor unlimited data op een 06 nummer of zal een veel lagere bandbreedte hebben.

Werkt U voor KPN als je dit zo stellig beweert zou ik dan vragen als ik niet beter wist. Zoals al aangegeven, bij T-Mobile is dat er gewoon wel, al jaren, zelfde prijs. Ze hoeven elkaar natuurlijk niet op alle fronten na te apen. Dat hele spraakgebeuren, ook al is dat onbeperkt bellen, stelt kwa datavolume weinig voor vergeleken met wat mensen aan data verstoken met youtube enz op high-end smartphones. Maakt ook weinig uit of dat op een mooi FullHD AMOLED is of op een HD TV of een oude laptop.


KPN kan gewoon 097 SIMkaarten uitgeven waarmee ook spraak voor aangezet is, dan kunnen mensen die SIMkaarten ook straffeloos in routers doen. 

Dat kan inderdaad maar er gaat geen unlimited data 097 abonnement komen en anders zal die een prijs hebben die veel hoger zal liggen dan voor unlimited data op een 06 nummer of zal een veel lagere bandbreedte hebben.

Werkt U voor KPN als je dit zo stellig beweert zou ik dan vragen als ik niet beter wist. Zoals al aangegeven, bij T-Mobile is dat er gewoon wel, al jaren, zelfde prijs.

Heb je ook gekeken naar de geleverde bandbreedte bij die prijs?

En als je dan €10,- per maand extra gaat betalen dan zit je nog steeds lang niet op de bandbreedte die bij een 06 nummer geleverd wordt.


 

Werkt U voor KPN als je dit zo stellig beweert zou ik dan vragen als ik niet beter wist. Zoals al aangegeven, bij T-Mobile is dat er gewoon wel, al jaren, zelfde prijs. Ze hoeven elkaar natuurlijk niet op alle fronten na te apen. Dat hele spraakgebeuren, ook al is dat onbeperkt bellen, stelt kwa datavolume weinig voor vergeleken met wat mensen aan data verstoken met youtube enz op high-end smartphones. Maakt ook weinig uit of dat op een mooi FullHD AMOLED is of op een HD TV of een oude laptop.

Wat is er bij T-Mobile al jaren??? onbeperkt 4G data bundel voor thuis, waar heb je die gevonden dan, ik lees namelijk in de voorwaarden iets heel anders dan dat jij beweerd.:thinking:

Is net als met 06 een unlimited met horden.:thinking:

 

Onbeperkt GB's aanvullen

Met 4G voor Thuis kun je dan eindelijk zoveel internetten als je wilt. Het abonnement werkt met een maandelijkse startbundel. Ben je door de maandelijkse startbundel heen, dan activeer je de rest van de maand zo vaak als je wilt gratis 5GB-aanvullers, zodat je Unlimited online bent op basis van redelijk gebruik.

 

En dan krijg je een 30/5 verbinding en een startbundel van 150 Gb of bij extra snel een 100/10 verbinding en een startbundel van 500Gb, daar kun je dan nog wat mee doen, maar een beetje full netflixen en je 500 Gb is er ook zo door en bij extra snel zit je vast aan de T-Mobile router met outdoor antenne.


Is net als met 06 een unlimited met horden

Dat is ook wat ik schrijf, wjb haalt 4GvT erbij.


Is net als met 06 een unlimited met horden

Dat is ook wat ik schrijf, wjb haalt 4GvT erbij.

Ik kan jou echt niet volgen, wat wil je nu eigenlijk zeggen met jouw berichten?

Dat KPN eenvoudig 0970 nummers uit kan geven i.p.v. 06 nummers?

Als dat zo is, ja helemaal eens maar dat zal niet gaan gebeuren voor unlimited data abonnementen tegen dezelfde condities.

 


Om de discussie even te onderbreken 😉. We hebben juist deze limiet ingesteld, onder andere zodat het mobiele netwerk niet teveel belast wordt, maar ook omdat het niet de bedoeling is dat klanten hun mobiele abonnement gaan gebruiken ter vervanging van de vaste internet aansluiting. We zijn, voor zover ik weet, op korte termijn ook niet van plan om dit doormiddel van een 097-nummer alsnog te faciliteren. 


...We hebben juist deze limiet ingesteld, onder andere zodat het mobiele netwerk niet teveel belast wordt, maar ook omdat het niet de bedoeling is dat klanten hun mobiele abonnement gaan gebruiken ter vervanging van de vaste internet aansluiting. ...

Precies, een technische en een commerciële afweging.

 

We zijn, voor zover ik weet, op korte termijn ook niet van plan om dit doormiddel van een 097-nummer alsnog te faciliteren. 

Ik neem aan dat Sneller Internet Buitengebied gebruik maakt van 0970 nummers?


 

 

We zijn, voor zover ik weet, op korte termijn ook niet van plan om dit doormiddel van een 097-nummer alsnog te faciliteren. 

Ik neem aan dat Sneller Internet Buitengebied gebruik maakt van 0970 nummers?

Scherp! Dat doet het zeker! We zijn in ieder geval niet van plan om het los aan te bieden, ter vervanging van de vaste lijn. Laat ik het zo zeggen.