Skip to main content

Afgelopen week een onbeperkt data abonnement afgesloten.  De dame aan de telefoon gaf  niet aan dat het hier maar gaat om 5G per dag. Leuk filmpje kijken in de camper en dan geen internet meer. Dan lees ik dat ik via de App 1G kan opwaarderen. in de reclame tekst staat zoveel ze wil. In de KPN App staat 1 GB per dag. Wat is het?  Hoe kan ik zien hoeveel GB ik vandaag al verbruikt heb? kan ik pas opwaarderen als alle sop is of kan dat al eerder?  

 

Indien dit niet beter geregeld wordt, ga ik overstappen naar een andere provider.

Je hebt van af 00:00 uur iedere 24 uur 5 GB bundel. Denk je dat je meer gaat gebruiken dan kun je (bij voorkeur in de ochtenduren) “alvast” 1 of meer gratis 1 GB bundels bij storten.

Makkelijkst is een sms met de tekst: NL1000 AAN 
sturen naar 1266.

N.B. met chromecast is het verbruik ~ 3GB per uur.


Peter, Ik heb de sim in een 4 G router, hoe dan bijstorten?  ik gebruik KPN tv via de browser

 


in een 4 G router, hoe dan bijstorten?

Geen idee. Via de app denk ik dan? Die abonnementen zijn bedoeld voor in een telefoon. Je kunt van de smartphone dan ook evt. de Hotspot gebruiken om andere apparaten via de wifi te gebruiken.

Helaas is het dagverbruik (van die 5 GB en evt. aanvullers) nergens bij te houden / te zien.

Er is geen beperking aan het aantal aanvullers per dag.

Zit je op een locatie waar geen ‘vast’ internet is?

ik gebruik KPN tv via de browser

Verbruik dan ~ 30 minuten per GB.


Peter, Ik heb de sim in een 4 G router, hoe dan bijstorten?  ik gebruik KPN tv via de browser

Op 4G router/mifi apparaten kan je meestal wel op inloggen en daar allerhande zaken configureren, maar ook SMS ontvangen, lezen en versturen. Op Huaweis is het 192.168.8.1, Netgears 192.168.1.1

 


Je hebt van af 00:00 uur iedere 24 uur 5 GB bundel. Denk je dat je meer gaat gebruiken dan kun je (bij voorkeur in de ochtenduren) “alvast” 1 of meer gratis 1 GB bundels bij storten.

Makkelijkst is een sms met de tekst: NL1000 AAN 
sturen naar 1266.

N.B. met chromecast is het verbruik ~ 3GB per uur.

Dat kan dus niet. Lees dit topic:

https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/kpn-unlimted-abbonement-kan-je-op-een-dag-onbeperkt-1gb-aanvullen-via-sms-520265

Citaat van @Noordzee:

Bij KPN werkt het hetzelfde. Iedere keer als het tegoed op is, dan weer 1GB erbij krijgen. Meer dan 1GB erbij krijgen is niet mogelijk. Je moet dan wachten tot het op is voor de volgende 1GB extra. Niet echt ideaal…..


Fijn.  Beetje bedrog is het wel. En ontzettend vervelend als je in een Teams overleg zit en je gb zijn op.😂


Fijn.  Beetje bedrog is het wel. En ontzettend vervelend als je in een Teams overleg zit en je gb zijn op.😂

Videobellen gewoon via een vaste aansluiting doen. Zo simpel is dat.


Fijn.  Beetje bedrog is het wel. En ontzettend vervelend als je in een Teams overleg zit en je gb zijn op.😂

In je router kan je wel zien hoeveel GB’s je hebt gebruikt en dus nog over hebt.


Nick83, moet je wel een lange kabel hebben maar je Camper!