Skip to main content

Ik heb nu een tijdje onbeperkt internet abonnement.  Nu ben ik er op het moment niet echt blij mee. Ik wist dat ik 5 gig per dag zou krijgen en het daarna telkens kan verhogen met 1 gig (wat ik wel erg weinig vind had liever 2,5 of 5 gezien). Maar goed nu is het probleem dat als ik bv. Tv zit te kijken en mijn bundel is leeg dan duurt het soms wil 5 minuten tot de kpn app opstart. Dit omdat het internet zo verlaagd wordt dat ik niet eens op jullie eigen app kan komen om die bundel aan te zetten. Daar naast merk ik bij die extra bundel dat het internet super langzaam is en tijdens kijken steeds moet bufferen. Ik heb met de speed test gekeken en ik kom met die 1 gig bundel rond de 0,70 Mbps uit. Veels te weinig voor wat ik gebruik. Ik vind met al deze beperkingen dat je dit niet ONBEPERKT kan noemen. Geef mij mijn 50 gig per maand maar terug. 

 

Dus mijn vraag is eigenlijk moet de snelheid van die 1 gig bundel net zo snel zijn als met de 5 gig die je standaard krijgt. En zijn er meer mensen die last van die trage kpn app hebben als  je een gig wil kopen. 

De snelheid van die 1GB "bundels" zou mijns inziens gelijk moeten zijn aan de eerste 5GB.

Als dat niet zo is dan heeft KPN mijns inziens iets uit te leggen.


Vervelend op de unlimited pagina wordt enkel een snelheids limiet in Europa genoemd.

Unlimited Data in Europa

Per maand kun je maximaal 22 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 22 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.

Voorzichtige conclusie wat je ervaart zou niet mogen. Mogelijk nog een andere verstopte fair use policy.


Zelf afgelopen week op vakantie in Nederland geweest waar geen WiFi was waardoor ik minimaal 32GB in 4 dagen heb verbruikt en heb daadwerkelijk nergens last van. Mijn snelheid bleef hoog en heb toevallig ook nog een speedtest gedaan om te kijken of de bundel in gegaan was en die was niet trager dan gebruikelijk.

 

ik kan je adviseren om NL1000 AAN te sms’en naar 1266 als je door je data bent, zelf ervaar ik ook de laad problemen met de MijnKPN app en een sms is seconde werk ☺️


Hoi @Jesse078, welkom hier. 

Ik lees dat je baalt van jouw abonnement. Dat is jammer om te lezen en zeker ook niet de bedoeling. In ieder geval als de 5 GB op is kun je steeds weer 1 GB aanvragen, dan wel via de app of via sms welke volgens Ik_Hussel sneller is, is naar mijn inziens ook sneller en makkelijker. 

Als de 5 GB op is wordt de snelheid inderdaad geknepen. Heb je de 1GB er weer aangevraagd, dan ga je terug naar de regulier snelheid. Die wordt dus niet meer geknepen. 


Ik heb een soortgelijk probleem. Ik zit een tijdje film te kijken en dan  ineens komt om de haverklap een notificatie van KPN dat ik (alweer) door mijn mb’s heen ben. Zelfs binnen een of twee minuten. Inmiddels alles gecheckt en uitgezet wat (ongezien) mb’s kost, maar issue blijft. Ronduit belachelijk dat ik betaal voor onbeperkt internet en dan telkens opnieuw moet sms-en om meer gb.

Zodra mijn vaste periode is afgelopen, ga ik wel naar een andere provider. Ik wil gewoon ongestoord een film kunnen kijken.

En ik zet mijn hotspot al aan omdat sinds KPN XS4all heeft overgenomen de wifi ronduit sh*t is. In al die jaren altijd goed internet gehad in de living en nu bijna dagelijks problemen. Heb al gebeld maar dat hielp geen sier.

 


Bij alle providers is dat zo om overbelasting van het netwerk te voorkomen en om tegen te gaan dat mensen hun vaste aansluiting weg doen en alleen via het mobiele netwerk gaan werken wat daar niet voor geschikt is. En natuurlijk is goed Wi-Fi ook bij jou mogelijk maar je moet er wel wat voor doen.


Ik heb een soortgelijk probleem. Ik zit een tijdje film te kijken en dan  ineens komt om de haverklap een notificatie van KPN dat ik (alweer) door mijn mb’s heen ben. Zelfs binnen een of twee minuten.

 

Het is wel belangrijk in welke resolutie de film waarna je kijkt wordt uitgezonden.

Kijk je naar een een film in SD kwaliteit zal je de 5 Gb per dag nauwelijks kunnen opmaken.

Ik gebruik zelf ook het mobile Onbeperkt Internet i.c.m. Hussel en kijk daar uren naar Netflix met het goedkoopste abonnement in SD waardoor het verbruik gemiddeld op 350 á 400 Mb ligt.

Toen van de week tijdens de storm mijn Satellit schotel was versteld moest ik tijdelijk i.p.v. naar Satelliet TV even via de CanalDigitaal app naar TV kijken en toen ging het verbruik wel heel hard omdat de CanalDigitaal app naar de beschikbare bandbreedte kijkt en dus in de hoogst mogelijke resolutie uitzendt, minimaal HD kwaliteit.

Zo worden YouTube films ook vaak in 4K uitgezonden en dan moet het niet gek vinden dat je zo door je beschikbare Gbits doorheen bent.

 

Dus misschien iets selectiever zijn in het kiezen van de te kijken films of anders toch maar om de haverklap 1 Gb te updaten.

Het probleem ligt immers niet bij KPN maar aan je kijkgedrag, dit is mijn persoonlijke mening.