Skip to main content

goedemorgen, heb sinds kort onbeperkt internet (5gb per dag). Ik merk dat het wel erg snel op is. Als ik even aan mijn website werk via m’n mifirouter is het binnen 30 minuten op. Gebruik ik data via mijn telefoon en werk ik aan m’n site dan verbruikt dit echt veel minder data.  Hoe is dit mogelijk? Onbeperkt is dus niet echt onbeperkt, of je moet telkens 1gb extra (gratis) nemen. Internet is echt supertraag als je 5gb op is. Activeren Sim kan ook niet via mijn kpn want krijg dan steeds ‘tijd is verlopen’. Graag antwoord.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @DogPlaza Twente, welkom op ons forum!

Jammer dat je het idee hebt dat onbeperkt data niet echt onbeperkt is. Ik kan je verzekeren dat onbeperkt ook echt onbeperkt is. Wel zijn er een aantal regels die we moeten aanhouden om misbruik te voorkomen. Als je op één dag meer dan 5 GB internet nodig hebt, dan kun je na de eerste 5 GB zo vaak als je wilt gratis 1 GB extra data activeren via sms of MijnKPN. Als je wilt activeren met sms, stuur je NL1000 AAN naar 1266. Zet je deze extra bundel niet aan? Dan verlagen we je internetsnelheid. Je betaalt dus nooit extra voor je data.


De vraag waarom het imobiele data verbruik groter lijkt te zijn via de mifi router dan via telefoon of vast internet is naar mijn mening niet beantwoord. Ik ervaar hetzelfde, als ik geen gebruikmaak van mn laptop, ipad of iphone via de router is de 5 Gb alsnog zo op, na een uur nieuws kijken via digitale tv is 1Gb binnen 20 min op, weet dat tv via internet  ca 10 mb per minuut gebruikt maar dan klopt de som niet, ondanks dat het abonnement onbeperkt is wil ik begrijpen wat er gebeurt


Ik ben bang dat ik daar geen verklaring voor heb, @Dredgerd. Ons Unlimited Data abonnement is namelijk niet bedoeld voor het gebruik dat jij beschrijft. 


Je pc/laptop gebruikt aanzienlijk meer data (bij hetzelfde) gebruik als een telefoon.

 

 


De vraag waarom het imobiele data verbruik groter lijkt te zijn via de mifi router dan via telefoon of vast internet is naar mijn mening niet beantwoord. Ik ervaar hetzelfde, als ik geen gebruikmaak van mn laptop, ipad of iphone via de router is de 5 Gb alsnog zo op, na een uur nieuws kijken via digitale tv is 1Gb binnen 20 min op, weet dat tv via internet  ca 10 mb per minuut gebruikt maar dan klopt de som niet, ondanks dat het abonnement onbeperkt is wil ik begrijpen wat er gebeurt

I know how you feel. It’s really annoying. 


goedemorgen, heb sinds kort onbeperkt internet (5gb per dag). Ik merk dat het wel erg snel op is. Als ik even aan mijn website werk via m’n mifirouter is het binnen 30 minuten op. Gebruik ik data via mijn telefoon en werk ik aan m’n site dan verbruikt dit echt veel minder data.  Hoe is dit mogelijk? Onbeperkt is dus niet echt onbeperkt, of je moet telkens 1gb extra (gratis) nemen. Internet is echt supertraag als je 5gb op is. Activeren Sim kan ook niet via mijn kpn want krijg dan steeds ‘tijd is verlopen’. Graag antwoord.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Bro, I use T mobile abbo last year also got this annoying situation, you need to top up 1GB booster each time when 5GB booster going to finish, that’s why I change to KPN, Unfortunately is the same. Disappointed 


De vraag waarom het imobiele data verbruik groter lijkt te zijn via de mifi router dan via telefoon of vast internet is naar mijn mening niet beantwoord. Ik ervaar hetzelfde, als ik geen gebruikmaak van mn laptop, ipad of iphone via de router is de 5 Gb alsnog zo op, na een uur nieuws kijken via digitale tv is 1Gb binnen 20 min op, weet dat tv via internet  ca 10 mb per minuut gebruikt maar dan klopt de som niet, ondanks dat het abonnement onbeperkt is wil ik begrijpen wat er gebeurt

De TV streams via de smart TV app of tijdens het casten vanuit de iTV app zijn altijd van de hoogste kwaliteit en verbruiken zo'n 7Mbps en dat betekent 3GB per uur.