Skip to main content
Antwoord

Onbeperkte data blijkt toch niet onbeperkt te zijn?

• October 19, 2025
  • 12 reacties
  • 123 keer bekeken

Heb een g4 router gekocht en een data abonnement bij kpn, Data Unlimited50
Werkt al weken prima, zeer tevreden.
Helaas is dit tevreden gevoel aardig verminderd, want plots stopt de film want het netwerk ligt er uit, Modem gereset, geen verschil. Ook de storings site van kpn geeft geen melding over een storing, hetgeen overeenkomt met het  kpn abo van mijn echtgenote dat nog steeds volop beschikbaar is.

Uiteindelijk de mijn kpn ap geopend, en zie tot mijn stomme verbazing dat de bundel van 20 mb op is. En dat noemt kpn onbeperkt. Misschien een beperkte kennis bij kpn van de Nederlandse taal.

Neem aan dat hier wel een oplossing voor komt.

Beste antwoord door TDN

@Mwtil Ik neem aan, dat je 20 GB ipv 20 MB bedoeld. Hier kan je meer lezen, het is niet de beperking van de Nederlandse taal bij KPN maar de beperking van voorwaarden lezen van de gebruiker.

Bij ons krijg je met Unlimited Data 20 GB per dag.

Verbruik je meer dan 20 GB in 1 dag? Dan kan je 2 GB extra activeren via sms of in de MijnKPN app. Zo vaak je wil. Zo kom je nooit zonder data te zitten.

12 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • October 19, 2025

@Mwtil Ik neem aan, dat je 20 GB ipv 20 MB bedoeld. Hier kan je meer lezen, het is niet de beperking van de Nederlandse taal bij KPN maar de beperking van voorwaarden lezen van de gebruiker.

Verbruik je meer dan 20 GB in 1 dag? Dan kan je 2 GB extra activeren via sms of in de MijnKPN app. Zo vaak je wil. Zo kom je nooit zonder data te zitten.

• October 19, 2025

Waarom neem je niet gewoon Odido Klik&Klaar? Dan heb je wat jij wilt. En is volgens mij nog goedkoper ook.

KPN heeft geen mobiele abonnementen die echt onbeperkt zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

Ik heb mijn contract er op nagelezen, maar daarin staat niets vermeld over een 20 Gb bundel. Mooi dat je die bundel kan verlengen, maar dat moet je dan wel weten. 

• October 19, 2025

Bij bestellen kun je op het blauwe i icoontje klikken. 

Dan lees je:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

Ik heb mijn contract er op nagelezen, maar daarin staat niets vermeld over een 20 Gb bundel. Mooi dat je die bundel kan verlengen, maar dat moet je dan wel weten. 

Het staat in de contract dat je de tarieven kunnen vinden op internet, en de geldige tarief wordt ook gelijk meegestuurd.

Contractvoorwaarden en Privacy

Op de overeenkomst zijn de Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten van toepassing en op deze aanvraag zijn de actuele tarieven en tariefsvoorwaarden van toepassing…. Je kunt de Algemene Voorwaarden en het Privacystatement nalezen op kpn.com/allevoorwaarden. Kies bij Stap 1 voor ‘Prive’. Daarnaast hebben wij de Algemene Voorwaarden en een overzicht van de tarieven toegevoegd.

In de tarieven vind je verder

KPN onbeperkt data in Nederland: je begint elke dag met een bundel van 20 GB. Als deze op is wordt de internetsnelheid verlaagd. Om weer de maximale internetsnelheid te krijgen kun je de gratis optie ‘ Gratis 2 GB NL extra’ aanzetten. Je kunt per dag zoveel ‘Gratis 2 GB NL extra’ aanzetten als je nodig hebt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

Bij bestellen kun je op het blauwe i icoontje klikken. 

Dan lees je:

Het zal wel aan mij liggen, maar bij het bestellen heb ik geen keuze voorbij zien komen over bundel grootte en om een blauw icoontje te activeren.

Voor mij blijft dat het bestelproces en het contract voor verbetering vatbaar is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 19, 2025

Waarom neem je niet gewoon Odido Klik&Klaar? Dan heb je wat jij wilt. En is volgens mij nog goedkoper ook.

Ouddorp heeft een beroerde dekking in mijn omgeving (Veluwe).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 19, 2025

Ouddorp op de Veluwe ???

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 19, 2025

Dat is geen mobiel abonnement (als ik het goed heb)

En “Data Unlimited50” is een KPN mobiel abonnement (voor de mobiele telefoon).😉

Mijn Neef heeft onbeperkt mobiel abonnement bij Odido, en daar gelde dezelfde regels als bij KPN. Dus ook dat is niet echt onbeperkt.😉

• October 19, 2025

Dat is geen mobiel abonnement (als ik het goed heb)

Het werkt met het mobiele netwerk. 

En “Data Unlimited50” is een KPN mobiel abonnement (voor de mobiele telefoon).😉

Het is een mobiel abonnement met een 097 nummer bedoeld voor in een router of tablet ofzo. Niet voor in de mobiele telefoon. 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only

Mijn Neef heeft onbeperkt mobiel abonnement bij Odido, en daar gelde dezelfde regels als bij KPN. Dus ook dat is niet echt onbeperkt.😉

Dat zal best. Dat is bij zo ongeveer alle providers zo. Onbeperkt is niet echt onbeperkt. Mijn eerste reactie in dit topic was daarom ook: "onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gelegen?" Maar die reactie heb ik toen meteen maar weer aangepast 😁

Leen59
Wijsgeer
  • October 19, 2025

Ouddorp op de Veluwe ???

Ouddorp is odido op de Veluwe 😂 (autocorrect dingetje)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Mwtil, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt. Helaas is deze bundel niet onbeperkt inderdaad. Ik heb daar ook niet echt een oplossing voor. Wel is het zo dat je er MB's mee kan delen als je die op een ander abonnement nog over hebt. Alle informatie en voorwaarden kun je vinden op de pagina die Marlon hierboven al noemt: kpn.com | Mobiel internet