Skip to main content

Goedemorgen,

 

Ik begrijp dat je met een onbeperkt data-abo in de eu per maand voor 22 gb kunt verbruiken en dat het gebruik daarna wordt ‘afgeknepen’ (bij gebrek aan een beter woord).

In NL kun je d.m.v. een sms een extra gb gratis ‘bijbestellen’ op de 5gb daglimiet, kun je dat ook doen voor het buitenland of is het dan echt op=op ?

MvG, Michel Dijkstra

Nee @MeRDe het is echt "op=op" zoals ook op de KPN website staat: unlimited data.

Is internet in het buitenland ook echt onbeperkt?

Per maand kun je maximaal 22 GB roamen in de EU. Gebruik je meer dan 22 GB? Dan verlagen we je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar.


Dank voor het antwoord, maar is het dan wel mogelijk om data bij te kopen? ik ben ook gedeeltelijk aan het werk (videoconferencing) en ik gebruik daarvoor gemiddeld tussen de 4 en 6 gb per dag, dan red ik 2 weken ‘vakantie’ niet met 22 gb.

Alternatief is dat ik weer een unlimited data sim in frankrijk zelf koop voor 7 euro p.d. maar dat vind ik eigenlijk best wel onzinnig, heeft kpn daar nou echt niet een oplossing voor?

MvG, Michel.


Hallo @MeRDe ik kan alleen de onderstaande buitenlandbundels binnen EU vinden op de KPN website. Of deze ook werken in combinatie met “onbeperkt data abo” weet ik niet. Het wordt wel een dure oplossing, dan lijkt mij de unlimited data sim in Frankrijk zelf een betere oplossing.

Heb je geen toegang tot WiFi of (nog beter) vast internet?

 


Hi @MeRDe, je kunt per maand maximaal 22GB roamen in de EU. Is dit op, dan kun je nog een bundel van 1 GB bestellen voor €3,99. Deze bundel is weer een maand geldig. Deze bundels van 1 GB kun je, voor zover ik kan achterhalen, steeds opnieuw toevoegen. Een beter alternatief heb ik niet voor je. 

@RBxx De bundels die jij laat zien gelden alleen voor abonnementen zonder Unlimited data. Heb je Unlimited data, dan kost 1 GB dus € 3,99. Heb je dit niet, dan gelden inderdaad de prijzen die jij laat zien. 

 


Bedankt voor de informatie @Niek_ , zoals ik al aangaf was ik er niet zeker van of deze bundels van toepassing waren. Maar ook kon ik “alleen deze bundels vinden” :nerd: . Waar is de 1GB bundel van €3,99 dan te vinden? Niet op de KPN website op pagina Unlimited data in ieder geval…...


Hallo allemaal,

Dank voor de reacties, @Niek_ fijn om te weten dat het in elk geval mogelijk is om data bij te bestellen, denk dat ik dan helaas niet van de diensten van KPN gebruik ga maken aangezien ik voor 5 euro per dag onbeperkt internet via een franse provider kan bestellen en ik vrij snel op 5/6 Gb per dag zit voor mijn werk, dan is een rekensom snel gemaakt.  ;-)

MvG, Michel Dijkstra


@RBxx Die is voor zover ik kon zien inderdaad niet te vinden op de site. Als het al ergens staat, dan is het erg goed verstopt. Dus ik heb meteen de vraag gesteld waarom dit er niet bijstaat en of we dit er niet bij moeten zetten. Verder staat de prijs van € 3,99 voor 1 GB bij een Unlimited abonnement wel genoemd in de algemene voorwaarden/tarievenoverzicht. Hier staat alleen niet duidelijk bij of de bundel telkens opnieuw geactiveerd kan worden, maar daar ga ik wel van uit (dit heb ik ook uitgevraagd). Ook zie je de optie staan in MijnKPN (wanneer je een Unlimited bundel hebt) om de bundel te activeren voor € 3,99. 

@MeRDe Lijkt me inderdaad ook een goed idee om gebruik te maken van een Franse provider wanneer dit een stuk voordeliger is. Dat begrijp ik helemaal!  


Reageer