Skip to main content
Vraag

Ondanks 4G/5G ontvangst, toch geen mobiele data in het buitenland

• September 7, 2025
  • 7 reacties
  • 68 keer bekeken

In het buitenland heb ik wel ontvangst en 4G of 5G, echter kan ik geen gebruikmaken van mobiele data. E-mail, safari, whats-app e.d. doen het niet. Kan dit komen door een verouderde SIM kaart?

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • September 7, 2025

Beste ​@SGJS heb je wel een internetbundel en/of genoeg data binnen de bundel?

Heb je dataroaming wel aan staan?

Bedoel je met buitenland binnen de EU of buiten de EU?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 10, 2025

Goedemiddag ​@SGJS , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Kan niet meteen uitsluiten dat dit probleem wordt veroorzaakt door een verouderde simkaart maar het is niet het eerste waar ik aan denk. Ik zie dat hierboven al enkele goede vragen worden gesteld door ​@JanD , als je die al zou kunnen beantwoorden kunnen we vanuit daar verder kijken! Misschien geheel overbodig, maar heb je toestel ook al een keertje uit - en aangezet sinds je over de grens bent? Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Beste ​@SGJS heb je wel een internetbundel en/of genoeg data binnen de bundel?

Heb je dataroaming wel aan staan?

Bedoel je met buitenland binnen de EU of buiten de EU?

Beste JanD, er is voldoende data beschikbaar en in het buitenland, Afrika, heb ik het toestel diverse malen herstart. Roaming en volledig gebruik staat allemaal aan. Vandaag komt de nieuwe simkaart binnen. Hoop dat het dan opgelost is. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 13, 2025

​@SGJS 

Zorg dat je apn instellingen in je toestel goed staan. Je moet apn internet gebruiken. Misschien dat dit de reden is dat het niet werkt. 

Toestel hulp van kpn:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 15, 2025

​@SGJS 

Zorg dat je apn instellingen in je toestel goed staan. Je moet apn internet gebruiken. Misschien dat dit de reden is dat het niet werkt. 

Toestel hulp van kpn:

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=internet/handmatig-instellen/p9_t145

Goede tip waarvoor dank ​@Neville!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 15, 2025

Beste JanD, er is voldoende data beschikbaar en in het buitenland, Afrika, heb ik het toestel diverse malen herstart. Roaming en volledig gebruik staat allemaal aan. Vandaag komt de nieuwe simkaart binnen. Hoop dat het dan opgelost is. 

Heb je de nieuwe simkaart inmiddels mogen ontvangen ​@SGJS en zo ja, is het euvel hiermee verholpen? Ben benieuwd!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2025

Ik ga ervan uit dat het nu opgelost moet zijn.

we kunnen het pas zekerweten als ik weer buiten Europa ben.Â