Skip to main content

Ik reis geregeld naar Curacau en Bonaire en maak gebruik van SMS CODE Super Voordeel 2000 AAN om te bellen. Data haal ik uit een lokale sim. Overigens  Super voordeel 500 AAN werkte al een tijd niet meer??

Op 29 April vanaf Bonaire SMS bericht  Voordeel 2000 AAN, wordt vrijwel direct bevestigd door KPN.

Echter is zie nu bijna een maand later een telefoon rekening van hier tot Tokyo.  
Ik heb geen sms bericht gekregen van KPN dat ik buiten m’n bundel zit. Het lijkt er op dat mijn Voordeel 2000 niet aangesproken is. Heb hier wel screen shots kunnen maken dat deze actief is. Ik ben voorlopig nog op de eilanden. Een 0800-nummer is hier vandaan niet bereikbaar.
 

Een gewoon kpn service nummer bellen kost met weer 1,12 pm van toch al een hele dure rekening. Dit is de 3e keer dat mij dit overkomt. 1e keer netjes  gecrediteerd, 2e keer geen reactie van KPN en nu weer.

 

We m’n sms/betaling accepteren meer deze niet gebruiken en me gewoon de rekening sturen. 

Hoe nu verder??

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @JanJ22, welkom op onze community! 
Dit forum is bedoeld als een plek waar klanten elkaar kunnen helpen. Er is onlangs wel het een en ander veranderd met onze bundels in het buitenland.
We hebben hier een handige pagina en ook een kennisbankartikel over!

Als je hier toch nog vragen over hebt of er klopt iets niet kun je het beste even met ons bellen op 0800-0402


Goedendag,

 

Helaas is het bericht niet juist gelezen waardoor niet het juiste antwoord is gegeven. Immers ik kan geen 0800 nummers bellen vanaf Bonaire en tegen 1,00 euro pm ga ik dat ook niet doen.

“ Er is onlangs wel het een en ander veranderd met onze bundels in het buitenland.” helaas daar heb ik geen bericht van gehad. Eigenlijk het t/o gestelde immers mijn Voordeel 2000 AAN is gewoon geaccepteerd en bevestigd. Ik hoop dat KPN een oplossing gaat aanbieden en de service verbeterd. 


Hallo @JanJ22 ,

Al bijna een jaar geleden zijn de bundels voor o.a. de landen van de voormalige Antillen gewijzigd. Er is sowieso nu geen belbundel meer te koop voor Curacao en Bonaire. Je kunt alleen nog maar een databundel kopen. 

De door jou gekochte bundel is niet geldig voor Curacao en Bonaire. Wel voor diverse andere landen. Gebruik je de bundel helemaal niet? Dan kun je na afloop van de geldigheid van de bundel via 0800-0402 vragen om terugbetaling van de kosten van die bundel. 

 

Lees hier meer over de “nieuwe” bundels: 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/nieuwe%2Ddata%2Dvoordeelbundels%2Dvoor%2Dpopulaire%2Dvakantiebestemmingen%2D595097

Dit zijn de huidige bundels voor de Antillen: 

Voormalig Nederlandse Antillen

4 GB voor 24,99, sms NEA 4 AAN naar 1266
6 GB voor 34,99, sms NEA 6 AAN naar 1266

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.


Helaas klopt dit wederom niet, slecht antwoord. In April nog  Voordeel 2000 AAN gedaan, is geaccepteerd en de gemaakte bel minuten zijn netjes uit de bundel verrekend.

 

Zoals al eerder aangegeven, ik heb alleen bel minuten nodig, data doe ik via een locale sim.
De 2 eerdere “klachten” via de KPN portal zijn ondanks e-mail bevestiging en toezegging gebeld te worden niet verder op geageerd. 

 

KPN heeft in Mei ook   Voordeel 2000 AAN geaccepteerd en bevestigd. Ik zie dan ook dat mijn rekening gecorrigeerd wordt en de toegezegde dienst wordt geleverd.

 

Anders zou KPN een tegen bericht moeten sturen dat het nvt is. Daarbij heb ik geen sms bericht ontvangen dat ik buiten mijn bundel bel.


Het enige slechte is dat je blijkbaar nog wel een bevestiging krijgt van iets wat al 10 maanden niet meer werkt gezien de nieuwe bundels die ze nu hebben (die data only zijn).

 

Noordzee geeft namelijk emhet juiste antwoord waar niets slechts aan is.


Het enige slechte is dat je blijkbaar nog wel een bevestiging krijgt van iets wat al 10 maanden niet meer werkt gezien de nieuwe bundels die ze nu hebben (die data only zijn).

 

Noordzee geeft namelijk emhet juiste antwoord waar niets slechts aan is.

Die bundel bestaat nog wel voor (super)voordeellanden. Je hoeft niets persé een bundel aan te vragen in een land waar je die bundel gaat gebruiken. 


Het enige slechte is dat je blijkbaar nog wel een bevestiging krijgt van iets wat al 10 maanden niet meer werkt gezien de nieuwe bundels die ze nu hebben (die data only zijn).

 

Noordzee geeft namelijk emhet juiste antwoord waar niets slechts aan is.

Die bundel bestaat nog wel voor voordeellanden. Je hoeft niets persé een bundel aan te vragen in een land waar je die bundel gaat gebruiken. 

Ja oké. Maar blijkbaar heeft janj22 een bevestiging van de bundel voor curaçao en bonaire gehad terwijl ze voor die landen niet meer bestaan. Je zou verwachten dat je een SMS krijgt deze SMS code is voor dit land ongeldig ofzo. 


Dat van 10 maanden klopt niet. M’n  Voordeel 2000 AAN werkte gewoon t/m April. Eind April weer een nieuwe besteld en deze is geaccepteerd echter wordt niet verrekend. Heel vervelend dat KPN iets verkoopt, bevestigd en vervolgens niet blijkt te werken.  Daarbij ook geen waarschuwingen gehad dat ik 3x zo veel dan normaal bel in het buitenland. 

Dit soort berichten kreeg ik netjes via sms als de kosten op lopen. Echter nu geen bericht. Op klachten wordt niet gereageerd. Moet m'n abb t/m nov uit zitten, dan maar kijken wat ik ga doen.

 


Hoi @JanJ22, welkom op onze community!

Allereerst sorry voor het ongemak! Ik kan me voorstellen dat je niet op deze verassing zat te wachten.
Ik kan er niet veel anders van maken, we bieden de oude bundels inderdaad nog aan maar in de landen die je noemt gelden de nieuwe bundels. In het genoemde topic staat uitgelegd hoe die bundels werken.

Je hebt er nu waarschijnlijk niet heel veel meer aan omdat de bundels al aangebroken zijn maar zoals Noordzee ook al wel noemde kun je ongebruikte bundels terugvragen. Als de bundels wel aangebroken zijn kan dat helaas niet.
Mocht je toch nog onaangebroken bundels hebben kun je bij terugkomst altijd even met ons bellen op 0800-0402

 


Goedendag,

Nogmaals ik ben op dit moment op reis (ABC eilanden) en verwacht niet direct terug te komen. Een 0800 nummer kan ik dan ook niet bellen. Daarbij bellen naar een gewoon nummer a 1,00 pm zal alleen maar de exorbitante rekening nog meer verhogen. De bundels hebben gewerkt t/m April, alleen in Mei is het niet goed gegaan. Ik begrijp dat er veranderingen zijn, echter deze zijn mij niet kenbaar gemaakt het t/o heeft juist plaats gevonden mijn bestellingen zijn bevestigd.

Ik verwacht dan ook dat KPN de gemaakte bel kosten verrekend met de bel bundel t/m de dag dat ik genotificeerd ben dat de aangekochte bundel niet meer geldig is voor het gebied waarin ik verblijf.

 

 


Goedendag,

Ik verwacht dan ook dat KPN de gemaakte bel kosten verrekend met de bel bundel t/m de dag dat ik genotificeerd ben dat de aangekochte bundel niet meer geldig is voor het gebied waarin ik verblijf.

 

 

KPN gaat jou geen belkosten vergoeden. Zoals eerder in dit topic geschreven, heeft KPN al een klein jaar andere bundels voor o.a. de Antillen. Het is jouw eigen verantwoording om zelf de juiste bundels aan te schaffen.

Gebruik in het vervolg de bundels zoals hieronder beschreven staat: 

Hallo @JanJ22 ,

Al bijna een jaar geleden zijn de bundels voor o.a. de landen van de voormalige Antillen gewijzigd. Er is sowieso nu geen belbundel meer te koop voor Curacao en Bonaire. Je kunt alleen nog maar een databundel kopen. 

De door jou gekochte bundel is niet geldig voor Curacao en Bonaire. Wel voor diverse andere landen. Gebruik je de bundel helemaal niet? Dan kun je na afloop van de geldigheid van de bundel via 0800-0402 vragen om terugbetaling van de kosten van die bundel. 

 

Lees hier meer over de “nieuwe” bundels: 

https://forum.kpn.com/mobiel%2D15/nieuwe%2Ddata%2Dvoordeelbundels%2Dvoor%2Dpopulaire%2Dvakantiebestemmingen%2D595097

Dit zijn de huidige bundels voor de Antillen: 

Voormalig Nederlandse Antillen

4 GB voor 24,99, sms NEA 4 AAN naar 1266
6 GB voor 34,99, sms NEA 6 AAN naar 1266

  • De bundels zijn 31 dagen geldig
  • Je kunt de bundels stapelen
  • De bundels kunnen alleen gebruikt worden voor data
  • Je krijgt bericht als je 50%, 75% en 100% van je bundel hebt gebruikt
  • Je kunt geen data delen

Let op: dit is een data only bundel. Voor dit land hebben we geen bel & sms bundel. Zijn je MB's uit je Extra Bundel op? Dan wordt je internet gestopt, je kunt weer een nieuwe bundel aanvragen.

 


Tja, wat moet je moet zo’n antwoord. Ik maak al meer dan een 1.5 jaar gebruik van Voordeel 2000 AAN dat ging t/m April altijd goed. “Fouten” in het verleden zijn gecorrigeerd. Bundel eind April voor de maand mei is op de ABC eilanden besteld en geaccepteerd. Heb geen bericht van KPN gehad dat de bundel niet meer mogelijk/geldig is. Daarbij ook geen SMS bericht over exorbitante kosten telefoon gebruik. Een grote teleur stelling. De voorbeelden welke keer op keer worden gestuurd betreffen data waar ik geen gebruik van maak. Al met al een waardeloze service waarbij de “trouwe” klant niet goed wordt geïnformeerd. 


Je kunt overal ter wereld een bundel bestellen voor voordeellanden en/of supervoordeellanden. Ook vanuit Nederland is dat mogelijk. Je kunt ze alleen niet overal gebruiken. Alleen in de landen die daarvoor aangewezen zijn. 
 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld.htm


Ik heb al 1.5 jaar Voordeel 2000 AAN bundels besteld voor de ABC eilanden. Dat is t/m April altijd goed gegaan zonder al te veel noemenswaardige problemen. Echter verneem ik pas na afloop vd maand mei dat de bundel niet geldig is. Gezien mijn bel gedrag, mijn intenties (bundel besteld van ABC eilanden) en eerdere communicatie voor herstellen verkeerd gefactureerde bedragen mbt ABC eilanden had KPN mij kunnen informeren dat de bestelde bundel niet geldig is en daarbij heb ik ook geen SMS bericht over exorbitante kosten telefoon gebruik. Als geregelde gebruiker van de bundels heb ik geen communicatie ontvangen dat deze bundel voorwaarden zijn gewijzigd.


Op 27 mei melding gemaakt bij KNP, netjes mail bericht gekregen. Echter nu na meer dan 10 dagen nog steeds geen contact gehad.


Op 27 mei melding gemaakt bij KNP, netjes mail bericht gekregen. Echter nu na meer dan 10 dagen nog steeds geen contact gehad.

We vallen zo langzamerhand in herhaling. Zowel Thomas van KPN als ik hebben uitgelegd hoe het werkt. Gebruik je de bundel voor (super)voordeellanden totaal niet, dan kun je het geld voor die aangeschafte bundel na afloop van de geldigheid via 0800-0402 terugvragen. Verdere belkosten worden niet vergoed. 


Inderdaad, er wordt voorbij gegaan aan het punt dat ik een trouwe gebruiker ben van de bundel en deze per mei plotseling niet meer gelding is zonder mij hier over te informeren. Ik hoor graag van KPN hoe dit opgelost gaat worden.


Ik hoor graag van KPN hoe dit opgelost gaat worden.


Hoe duidelijk wil je het hebben? 
 

Bellen met 0800-0402 voor de kosten van een onaangeroerde bundel. 
 

Meer gaat het niet worden……

Op 27 mei melding gemaakt bij KNP, netjes mail bericht gekregen. Echter nu na meer dan 10 dagen nog steeds geen contact gehad.

We vallen zo langzamerhand in herhaling. Zowel Thomas van KPN als ik hebben uitgelegd hoe het werkt. Gebruik je de bundel voor (super)voordeellanden totaal niet, dan kun je het geld voor die aangeschafte bundel na afloop van de geldigheid via 0800-0402 terugvragen. Verdere belkosten worden niet vergoed. 

 


Graag m’n berichten goed lezen. Ik kan vanuit het buitenland geen 0800-nummers bellen.


Graag m’n berichten goed lezen. Ik kan vanuit het buitenland geen 0800-nummers bellen.

Als je niet kunt wachten tot je weer in Nederland bent: 

 

Je kunt dan hiervoor vanuit het buitenland met KPN bellen: 

Bel +316 1200 1200 (pas op: belkosten). 

Aanvulling:
Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag 08.00 tot 17.00 uur (NL tijd).
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storing 24/7 bereikbaar. 

 


Reageer