Skip to main content
Vraag

Ondanks buitenlandbundel toch roaming kosten gemaakt

• June 1, 2026
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Bij landing in Amerika Pensylvania krijg ik een sms van KPN dat ik via de KPN app een bundel buiten EU kan aanschaffen voor €24,99 van 15GB

op de Wifi van het vliegveld gelijk dit pakket aangeschaft via de App en gecontroleerd of het pakket actief was omdat dit DIRECT in zou gaan na bestelling.

De buiten EU bundel stond netjes bij mijn pakketten en KPN informeerde om roaming aan te zetten om het te gebruiken.

15 minuten later krijg ik een sms van KPN dat ik 80% van mijn bundel gebruikt heb en dat ik extra kosten heb gemaakt van €54,45 (24MB internet)

Dit terwijl ik netjes de stappen van KPN gevolgd heb!

Ik hoop dat deze kosten kunnen komen te vervallen en ik wil weten hoe ik mijn bundel nu echt kan activeren

5 reacties

JanD
Superuser
  • June 1, 2026

Beste ​@Steevee het was misschien verstandiger geweest de bundel al te activeren voordat je het betreffende land binnen kwam.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 1, 2026

Als dit niet je eerste optie is, dan besluit je dit ter plaatse. We wouden gewoon een roaming box halen zoals we hebben gedaan op andere vakanties.

Als KPN verteld dat je de roaming aan kan zetten voor je nieuwe bundel dan ga je er van uit dat dat werkt!

• Wijsgeer
  • June 1, 2026

Om deze kosten te voorkomen sms bescherming aan naar 1266. Waarom dit standaard niet aanstaat is omdat naaste de lokale provider ook KPN er waarschijnlijk wat aan verdient. Niet zo sympathiek maar wel legaal. Overigens geldt dit volgens mij ook voor Vodafone en Odido?

Dat KPN de beschermingsoptie soms verscholen houdt blijkt wel uit deze publicatie van 17 april 2026 waar niks verteld wordt over die bescherming:

https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-roaming

Gek genoeg wel weer op deze site:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/wereld

Kortom, het ligt er maar aan waar de KPN klant kijkt om deze extra te kosten tegen te houden. Niet echt consistent helaas….

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 1, 2026

Om deze kosten te voorkomen sms bescherming aan naar 1266. Waarom dit standaard niet aanstaat is omdat naaste de lokale provider, ook KPN er aan verdient.

Met standaard aan wordt de KS van KPN overspoeld met klachten "waarom werkt mijn internet niet”

• Wijsgeer
  • June 1, 2026

@TDN, denk je dat echt??? Na ca. 25MB waar je werkelijk niets mee kan doen ben je 60,50 kwijt ! Ik kan me niet voorstellen dat mensen dat prettiger vinden dan 0MB zonder kosten. 
Bovendien gaat er ook wel een lampje branden waarom men geen internet heeft als je buiten de EU bent. De topic starter heeft te goeder trouw een buitenlandbundel aangeschaft en blijkt alsnog de dupe te zijn. Info over een buitenlandbundel is makkelijk te vinden maar de beschermingsoptie die er naar mijn mening bijhoort een stuk moeilijker helaas….en dat al jarenlang.