Skip to main content

Ik zit op de kaapverdische eilanden dus buiten de euheb mijn data roaming uitgezet, maar krijg toch extra kosten.

Hoi @Lieke K.   Wanneer heb je op je telefoon data roaming uitgezet? Ruim voordat je daar arriveerde?  En om hoeveel geld gaat het?


Meteen op het vliegveld bij aankomst. Dat kost me meer dan 80 % van € 60,50. Het gaat ook nog om een 2e telefoon, maar die roaming is later uitgezet. Ik vind het jammer dat er pas bij 80% door kpn wordt gewaarschuwd. Als het kalf verdronken is wordt door kpn de put gedempt. Jammer van die ruim €100😬. 


Meteen op het vliegveld bij aankomst. Dat kost me meer dan 80 % van € 60,50. Het gaat ook nog om een 2e telefoon, maar die roaming is later uitgezet. Ik vind het jammer dat er pas bij 80% door kpn wordt gewaarschuwd. Als het kalf verdronken is wordt door kpn de put gedempt. Jammer van die ruim €100😬. 

Ja, daar was ik al bang voor. Het kan supersnel gaan. :-(  

 


Dat is niet het geval. We hebben het in één handeling gedaan: van de vliegtuigstand af en de roaming uit.


Hallo @Lieke K. ,

KPN vergoedt deze kosten niet. Wel kan je onderstaande eens doorlezen. Zo voorkom je eventueel bij een volgende keer verdere kosten. Doe dat dat vooraf als je nog in Nederland bent: 

 

Wettelijk is er bepaald dat er een limiet van €50,- exclusief BTW geldt, dit is €60,50 inclusief BTW. Bij 80% en 100% verbruik van dit limiet ontvang je een waarschuwing per SMS. Bij 100% verbruik van het limiet wordt het internet automatisch geblokkeerd: zo kan jouw rekening nooit hoger zijn €60,50.

Wil je het beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266
Je zet hiermee het limiet voor die betreffende factuurperiode op 0,- en je kunt dan dus tijdelijk geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, tenzij je het limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 


 


Ik wist niet dat die €0 optie bestaat, maar nog steeds vind ik het de omgedraaide wereld. Je moet een handeling verrichten om automatische kosten te voorkomen. Zou daar niet iets aan gedaan kunnen/moeten worden?


Is een bekend issue. Het is al heel vaak gemeld aan KPN. 


Ik wist niet dat die €0 optie bestaat, maar nog steeds vind ik het de omgedraaide wereld. Je moet een handeling verrichten om automatische kosten te voorkomen. Zou daar niet iets aan gedaan kunnen/moeten worden?

Ik ben het volkomen met je eens, die bescherming zou standaard aan moeten staan zodat de abonnee standaard beschermd is. Ik hoop ook oprecht dat KPN dit zal doen bij nieuw afgesloten abonnementen.

Daarnaast hoop ik dat KPN pro-actief, frequent en via meerdere kanalen de optie "sms BESCHERMING AAN" richting klant zal communiceren. Waarom stuurt KPN bijvoorbeeld niet even een smsje naar alle abonnees. En herhaal dat dan ook voor de voorjaarsvakantie, zomervakantie, herfstvakantie en kerstvakantie.

Ik hoop ook dat een moderator van KPN hier zal reageren om aan te geven of en zo ja wat, er met dit signaal gedaan gaat worden.

 

Daarnaast zou ik graag willen horen of het issue met "bescherming aan/uit" voor unlimited abonnementen al verholpen is.

Bron