Skip to main content
Vraag

Ondanks extra buitenlandbundel toch extra kosten voor telefoongebruik

• June 16, 2026
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Voordeel Buitenland voor buiten de EU aangeschaft op advies van KPN medewerker. Nu toch kosten en de bundel wordt niet aangesproken? Hoe kan dit? Had al gebeld maar men kon nog geen facturatie zien terwijl ik dit wel op.mijn profiel kan zien..…

Dus waarom kosten en waarom wordt de bundel niet gebruikt? 

Angelique

4 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 16, 2026

Hallo ​@Sjiekie 

In welke land ben je en welke bundel heb je aangeschaft?

Op de KPN website (https://www.kpn.com/buitenland) kan je per land zien welke bundel je nodig hebt. Dat kan ook via de MijnKPN app.

Begin met een sms bescherming aan te sturen naar 1266. Daarmee voorkom je buitenbundelkosten en kan je alleen internet gebruiken met de juiste bundel.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 16, 2026

Medewerker heeft voor mij uitgezocht en heb een super voordeellanden buitenland aangedchaft an 1MB. Niet veel maar wel genoeg om te kunnen bellen zei dame van KPN. Deze in Nederland reeds  aangeschaft. Mijn man zit nu in Albanie,terug via op weg naar Montenegro en Servie en dan weer Europa (eigen bundel). 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 17, 2026

Hallo ​@Sjiekie ,

Tegenwoordig heb je voor veel landen een aparte databundel:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland

Voor zowel Servië, Montenegro en Albanië zijn aparte bundels te koop. Alleen in Montenegro kun je daarmee ook bellen. Voor die andere twee landen is alleen een databundel te koop. 

In Albanië en Servië heb je met bellen daarom altijd extra kosten ook als je een databundel hebt gekocht voor die landen. 

Sowieso moet je man meteen de beschermingslimiet aanpassen naar 0 euro. Dit doet hij door bescherming aan naar 1266 te sms’en.

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266), of een buitenlandbundel aanzet. 

Dat scheelt een hoop extra kosten. Vraagt hij jou hoe je dat doet? :

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 17, 2026

Hallo ​@Sjiekie , ik keek nog wat verder en zag dat je hier eerder advies had gevraagd.

Het ging over een rondreis Tsjechië,  Hongarije, Servië, Montenegro, Albanië, Slovenië, Bosnië.

Tsjechië,  Hongarije en Slovenië (EU landen) vallen onder je eigen bundel. Montenegro is een super voordeelland, maar Servië, Albanië en Bosnië hebben alleen data bundels die in het betreffende land geldig zijn.

Met alleen een super voordeelland bundel ben je dus niet compleet. Daarom was in het eerdere topic geadviseerd om een lokale e-sim te overwegen.

Tot slot: Begin met een sms bescherming aan te sturen naar 1266. Daarmee zet je de limiet op €0,- en voorkom je verdere buitenbundelkosten. Dan kan je alleen internet gebruiken met de juiste bundel.