Skip to main content

goedendag,

Bij gratis onderling bellen, gaan deze belminuten wel van je bundel af. Dus heb je een bundel van 150 min en deze vol gebeld met onderling gratis bellen en je belt daarna naar een niet gratis nummer moet je de volle pond betalen. Dus let op!!! Onderling gratis bellen gaat van je belminuten bundel af. 

Een addertje die ik nergens vermeld duidelijk vermeld zie!

Hallo @inekekal 

 

Normaal zou het echt gratis moeten zijn en niet uit je bundel gaan, het is dus geen addertje.

 

Je hebt beide nummers wel aangemeld voor onderling gratis bellen?
Zie: https://www.kpn.com/combivoordeel/gratis-onderling-bellen

 

Soms gebeurt het weleens dat het ergens fout gaat in de systemen van KPN maar dan wordt het gewoon opgelost, zie bijvoorbeeld dit topic:

 


Dank voor reactie, maar de gratis onderling belminuten worden opgesnoept van je bundel.

Zo was ook de uitleg van Kpn na telefonisch contact. Nadat je bundel op is kan je nog wel gratis bellen onderling, maar krijg je hoge kosten als je naar een ander nummer belt.

Dat.wist ik niet


Wat een nonsens hebben ze weer gepreveld aan de telefonische helpdesk zeg.

Een kpn moderator, die hier nog komt, zal dit nakijken en in orde brengen. 

Zet in je profiel je NAW. Vul ook je klantnummer in. Zet bij mobiel nummer álle betrokken nummers gescheiden door komma spatie.

Hier dus. Is niet openbaar. 

https://community.kpn.com/settings/profile

 


Dank! Vond het al zo'n onlogisch verhaal. Ondertussen moet ik wel extra betalen voor overschrijding van mijn bundel van 150 min terwijl ik maar 60 min in die maand naar andere nummers gebeld heb.


Ik hoop dat er snel een kpn moderator naar kijkt, want ik ben nu dus heel beperkt in mijn bellen. En de klantenservice heeft al twee keer volkomen verkeerd gereageerd. Echt heel kwalijk.


Mede om ook hiervan af te zijn, en omdat m'n familie leden niet op één adres wonen heb ik onbeperkt bellen (en sms) genomen. Dat is maar één euro per abonnement duurder. Maar bespaart dus een hoop.

Met onbeperkt bel ik zelfs kosteloos naar m'n bonus zus in Zweden!

Met de vaste bellen we nooit. 

Maar desalniettemin zou het met de 150 bundel ook niet van de bundel af moeten gaan bij nummers op één adres.


Hoi @inekekal, welkom! Het klopt wat de anderen ook al zeggen: onderling gratis bellen gaat niet van jouw minuten af, mits: 

  • Zowel jouw nummer als het nummer waar je naartoe belt zijn aangemeld voor de combivoordelen én
  • Het nummer waar je naartoe belt is géén prepaid, of analoog (PSTN) telefooonnummer. Deze vallen, ook als ze wel gekoppeld zijn aan jouw adres, niet onder het gratis onderling bellen. 

 

Zolang dat laatste niet het geval is, dan vallen de gesprekken die jij voert naar de nummers uit jouw huishouden buiten je bundelminuten. Je ziet op de factuur wel minuten staan bij de specificatie, maar dat is alleen daarvoor, en wordt niet (tijdens het voeren van een gesprek) van je bundel afgehaald. Als jij dit wel zo ergens ziet of lijkt te zien, kun je aangeven waar je dat ziet? Er staan namelijk aardig wat mobiele nummers in je forumprofiel, dus als jij kunt aangeven waarmee het misgaat, dan kan ik eens kijken.


Het gaat mis met alle 3 de nummers waar mee ik onderling gratis bellen heb en op hetzelfde adres en account staan.


Het gaat mis met alle 3 de nummers waar mee ik onderling gratis bellen heb en op hetzelfde adres en account staan.

En dat zijn géén prepaid-nummers en PSTN-nummers @inekekal ???


Nee zeker niet


Is ook altijd goedgegaan totdat ik mijn abonnement verlengde/wijzigde. Ik denk dat daar het probleem ligt, maar de klantenservice zegt onderling gratis bellen staat aan dus het moet goed zijn en een ander klantenservice persoon zegt dat het van mijn bundel afgaat en daarom moet ik bij betalen. Kompleet nonsens

 


Ik zie inderdaad ook dat alles aanstaat, en dat alle adressen ook netjes overeenkomen. Ik heb nu een hervalidatie uitgevoerd. Controleer vanmiddag even of het nu wel goed gaat. Als dat niet zo is, dan is hiervoor een melding voor de back office nodig. Snelste manier om dat gedaan te krijgen is even bellen (0800-0402, gratis). Ik heb een notitie gemaakt van dit topic en wat ik gedaan heb, dus de collega die je spreekt kan van daaruit gelijk verder gaan. 


Fijn, dank voor uw reactie. Ben blij dat iemand bij KPN bereid is het serieus op te pakken na al twee maanden het probleem en een klantenservice die niet kundig is. Sterker nog als ik geen gebruik had gemaakt van dit forum, had ik een onbeperkt bellen abonnement moeten nemen, zoals de klantenservice wil. Terwijl dat helemaal niet nodig is als onderling bellen functioneert.


Heb je ook kunnen testen, @inekekal, of het nu wel goed gaat na de hervalidatie die ik vrijdag heb gedaan?


Heb je ook kunnen testen, @inekekal, of het nu wel goed gaat na de hervalidatie die ik vrijdag heb gedaan?

 

Dag Erik,

Ja het werkt. Ik heb nog niet alle nummers kunnen verifiëren.

Er is op het adres nog een abonnement, dat hetzelfde probleem heeft na verlenging van het abonnement. Dat is het nummer eindigend op 2351. Daar functioneert het onderling gratis bellen niet met de andere nummers op het huisadres.

Verder zou ik graag restitutie willen van de extra kosten voor de belminuten die onterecht mijn bundel overschreden.


Heb je ook kunnen testen, @inekekal, of het nu wel goed gaat na de hervalidatie die ik vrijdag heb gedaan?

Dag Erik,

Ja het werkt. Ik heb nog niet alle nummers kunnen verifiëren.

Er is op het adres nog een abonnement, dat hetzelfde probleem heeft na verlenging van het abonnement. Dat is het nummer eindigend op 2351. Daar functioneert het onderling gratis bellen niet met de andere nummers op het huisadres.

Verder zou ik graag restitutie willen van de extra kosten voor de belminuten die onterecht mijn bundel overschreden.

 

Fijn dat het nu wel goed gaat, Ineke. Het nummer eindigend op 2351 zou inmiddels ook goed moeten gaan. Voor eventuele restitutie moet ik je echter toch doorverwijzen naar mijn telefonische collega's op 0800-0402 (gratis). 


Help!!!!

Het onderling gratis bellen blijkt gezien de laatste twee facturen nog steeds niet verholpen!!!!!!


beste KPN,

Al drie maanden is bij twee mobiele nummers onderling gratis bellen niet actief. Wel volgens jullie als ik erover bel en volgens de app ook, maar in de praktijk en gezien de facturen is dat niet zo.

 

Erik de moderator is er mee bezig geweest, diverse mensen van de klantenservice, maar na twee maanden nog niet opgelost. Wederom afgelopen maand hierdoor extra kosten moeten maken. 

 


Hmm, wat gek, Ineke 😞

Blijkbaar werkt de hervalidatie die gedaan is dan toch niet. Of niet volledig. In dat geval moet er een melding gemaakt worden voor de back office. Daarvoor moet ik je wel doorverwijzen naar de telefonische collega's op 0800-0402 (gratis). De back office zou dit moeten kunnen herstellen. En dan kan er ook gekeken worden naar restitutie.


Reageer