Skip to main content

Goedemiddag, op aanraden van de medewerkster van de Servicedesk stel ik mijn vraag ook hier.

Ik heb sinds kort een Google Pixel 6a, 5G, dual-sim, met een sim vanĀ Vodafone NL en een eSIM van KPN. Bij de Vodafone SIM kan ik voWiFi instellen, maar bij de KPN SIM nietĀ (VoLTE is overigens wel actief).

Navraag van deĀ Servicedesk bijĀ verkoop leverdeĀ het enigszins teleurstellende antwoord op ā€œals het er niet is, dan ondersteunen we het nietā€.

Ik begrijp dat deze vraag al wat langer bij KPN uitstaat, maar is er enige indicatie of voWiFi bij KPN binnenkort mogelijk wordt gemaakt voor deze toestellen?

Ā 

Ā 

Aangezien dit bij de Pixel 4 serie al gevraagd werd, daarna bij de Pixel 5 serie weer boven kwam en nu bij de 6 serie, want vragen staat vrij, KPN antwoord er niet inhoudelijk op en blijkbaar word het ook niet ondersteund, laatste wat ik las was dat Google iets moest gaan implementeren in de firmware en men in overleg was.

Mijn inziens, vergeet het maar, geen prioriteit bij KPN.


Wie weet is er hoop, Google Pixel is nu officieel verkrijgbaar in Nederland.

Google Store - Pixel, Chromecast en meer


Gezien Google nu officieel de pixel series gaat leveren direct in Nederland verwacht ik toch wel dat KPN iets zal moeten/gaan doen m.b.t. de ondersteuning voor VoLTE en VoWiFi maar het is en blijft natuurlijk de vraag.


Kunnen we VoWiFi gaan verwachten op de Pixel 6A, of niet? Anders moet ik echt gaan overstappen van KPN naar een provider die dit wel biedt. VoWiFi is echt noodzaak in een nieuwbouwhuis met goede isolatie.


Voor mij geldt hetzelfdeĀ 

Ik heb sinds kort een pixel6a met slecht bereik in huis met kpn. Het lukt mij ook niet om via wifi te bellen.Ā 

Echt jammer, het zou mooi zijn als hier snel een oplossing voor komtĀ 

Ā 


hoi Teddie,

in de beta release van de Pixel zat deze funtionaliteit er vorige maand in. Volgens Google zou dat dan met de productie uitrol van Maart beschikbaar worden voor alle Pixels (iig de 6 en hoger).

ALs je niet tot maart kan wachten (en dus beta software met potentiele bugs wil draaien) kun je je aanmeldenĀ voor de beta opĀ https://www.google.com/android/beta


Bedankt voor je reactie

Ik wacht dan liever tot maartĀ 

GrĀ 


Sinds de maart update van Google werkt vowifi op de pixel 6a šŸ˜Š