Skip to main content

Ik heb een Nokia 8.1 en ben een tijdje geleden overgestapt op KPN.

Bij mijn vorige provider had ik bellen via wifi wat thuis prettig werkte.
Ik lees wel dat KPN ook bellen via wifi heeft, maar het is me nog niet gelukt om dit werkend te krijgen op mijn telefoon.

Hi @ArjanL., Dat is een hele goede vraag!

We hebben inderdaad ook de mogelijkheid om te bellen via Wifi, maar dit is nog niet op alle toestellen mogelijk. Er wordt hard gewerkt om dit op steeds meer toestellen beschikbaar te maken, helaas is niet bekend of/wanneer je ook op de Nokia 8.1 via de wifi kunt bellen bij KPN. Als je de link opent, dan zie je welke toestellen op dit moment geschikt zijn voor bellen via de wifi. Als er meer toestellen beschikbaar worden, dan wordt deze lijst bijgewerkt. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!


Ik heb een Nokia 8.1 en ben een tijdje geleden overgestapt op KPN.

Bij mijn vorige provider had ik bellen via wifi wat thuis prettig werkte.
Ik lees wel dat KPN ook bellen via wifi heeft, maar het is me nog niet gelukt om dit werkend te krijgen op mijn telefoon.

Ik heb dus ook een nokia 8.1 en mijn telefoon bereik is echt naatje. Dus zoek ik een provider die VoWifi heeft voor mijn 8.1

Nu schrijf je dat je dat bij je vorige provider wel had, welke provider is dat dan? 


Ik heb een Nokia 8.1 en ben een tijdje geleden overgestapt op KPN.

Bij mijn vorige provider had ik bellen via wifi wat thuis prettig werkte.
Ik lees wel dat KPN ook bellen via wifi heeft, maar het is me nog niet gelukt om dit werkend te krijgen op mijn telefoon.

Ik heb dus ook een nokia 8.1 en mijn telefoon bereik is echt naatje. Dus zoek ik een provider die VoWifi heeft voor mijn 8.1

Nu schrijf je dat je dat bij je vorige provider wel had, welke provider is dat dan? 

Op de KPN lijst staan momenteel 2 Nokia’s:

- Nokia 5.3 Dual-SIM (TA-1234)
- Nokia 8.3 5G Dual-SIM (TA-1243)
 

Er zijn maar 3 providers in NL (niet MVNO), T-Mobile particulier doet volgens mij geen VoLTE/VoWiFi zonder truuks van flightmode enz. Maar moet je allemaal zelf in lijstjes nalopen, dit topic is een jaar oud, kan al weer anders zijn.


Ik heb ook een Nokia 8.1. En zit bij tele2. Daar kan ik wel vowifi gebruiken. Dus bel ik over wifi. Raar dat de kpn dit niet ondersteund voor de Nokia 8.1 


@Valthermond

De Nokia 8.1 staat inderdaad nog steeds niet in de lijst toestellen die dat via kpn ondersteunt. KPN ondersteund het maar de fabrikant moet (nog) een stukje software toevoegen. Kennelijk hebben ze dat met de 8.1 niet gedaan. En zal dat gezien de ‘ouderdom' ook niet meer gebeuren lijkt me.

https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm

Zie onder ‘Is mijn toestel geschikt?’.

Dat zal ook de reden zijn dat KPN dit model van Nokia ook niet in verkoop heeft.