Skip to main content

Als ik onderweg ben dan valt het internet soms weg en is locatie soms onnauwkeurig in GoogleMaps via Android Auto. Gisteren kreeg ik het internet niet terug door internet en vliegtuigstand uit/aan te zetten, maar pas nadat ik de telefoon opnieuw opgestart had.

Ik heb onbeperkt 5g internet en een galaxy s24.

Ik heb roaming aan. Locatie nauwkeurigheid voor googlemaps aan. Ligt dit aan de telefoon of KPN?

 

Welkom op de community @Sanderkon. Je ervaart verschillende dingen zo te zien, de nauwkeurigheid van de locatie is op basis van GPS, daar doen wij als provider niets aan. Dat is puur het toestel (en de GPS satellieten). Het mobiele netwerk is natuurlijk wel van ons, mits je in Nederland bent. Heb je dat ook als je jouw simkaart in een ander toestel probeert, of gaat het niet mee?

Als het mee gaat naar het andere toestel kan je ons het beste bellen op 0800-0402, zodat er een ticket aangemaakt kan worden voor de technische dienst. Zij kunnen dan naar de situatie kijken.


Beste @Jasper van KPN 

Bedankt voor jouw reactie. 

Wat betreft de gps, dat klinkt inderdaad wel logisch. 

Ik had ook op de zelf support pagina gelezen over het verwisselen van de sim kaart naar een andere telefoon. Ik heb echter een esim in de telefoon. Volgens mij is die niet eenvoudig te wisselen tenzij ik de esim zou verwijderen en op de andere telefoon zou activeren.

Betekent dit dat ik dan het telefoonnummer moet bellen? Of de esim opnieuw moet activeren? Kom ik dan echter niet in de problemen omdat je ook een SMS moet ontvangen voor de activatie? Kip-ei probleem zeg maar.

 

Groet,

Sander


Als je de e-sim overzet naar een ander toestel kan je het sms'je nog wel krijgen op je huidige toestel, pas na de activatie gaat het over naar het nieuwe toestel. Als je een nieuwe telefoon hebt kan je het op die manier overzetten, dat heb ik zelf eerder deze maand nog gedaan toevallig 🙂

Maar om het even te testen is het niet heel handig. Je kunt ons dan het beste even bellen inderdaad, zodat zij direct met je mee kunnen kijken.


Bekend probleem: 5G, S24 reeks en KPN.

Ook problemen met de locatie komt van dit euvel. Naast GPS wordt er namelijk ook gebruikt gemaakt van zendmasten om de locatie te bepalen. Vandaar dat jouw locatie soms onnauwkeurig is.

@Jasper van KPN wellicht kunnen jullie als moderatoren de meldingen gaan vastleggen, zodat er samen met Samsung gekeken kan worden waar het probleem ligt. Samsung ziet namelijk in mijn foutrapport al terug, dat er vele verbindingsfouten ontstaan.


Om problemen met de GPS uit te sluiten zou je via de Play Store de app “GPS test” op je telefoon kunnen installeren. Vervolgens in je auto, in huis bij het raam of buiten de app opstarten en checken of je GPS goed werkt. 
Zelf heb ik deze gebruikt toen mijn Oneplus Nord slecht werkte icm met Android Auto. GPS ontvangst was prima maar blijkbaar toen een bug in AA icm met telefoon. 1 week later na een update was alles weer oké.

En inderdaad, zoals hierboven vermeld zijn er helaas naast problemen met IPhones 11/12 ook problemen gemeld met de S24 serie.


Reageer