Skip to main content
Vraag

Onduidelijkheid of mijn storing met werkzaamheden te maken heeft

• May 6, 2026
  • 3 reacties
  • 26 keer bekeken

HEINEKEN-88
Topper
Forum|alt.badge.img

Op de site staat dat er alleen werkzaamheden aan mobiel bellen zijn. Ik heb überhaupt geen signaal meer hier. Het lijkt er op dat heel het netwerk plat ligt. Van geen streepjes tot een uitroepteken... Ik kan alleen via wifi bereikt worden via WhatsApp. Zeer storend dat dit niet duidelijk dat het niet alleen bellen is. 

Ik ben net naar de supermarkt geweest, dichter bij de andere KPN mast hier, en daar werkt wel alles gewoon. Maar daar heb ik hier niets aan. 

Daarnaast zou het fijn zijn om geïnformeerd te worden en niet opzoek te moeten. Ik heb de mijn KPN app en die zou prima gebruikt kunnen worden voor een notificatie van werkzaamheden in mijn postcode gebied.

En als laatste, een linkje in het bericht zorgt voor de bekende 404 melding. Kpn.com/onderhoud Zie de ondersteunende afbeeldingen.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@HEINEKEN-88 

Om te beginnen gaat het niet om mobiel bellen alleen, het geldt ook voor het versturen van een SMS bericht en internetten op je smartphone.

Er staat duidelijk onder “melding” het volgende:

“Daardoor kan je tijdelijk problemen ervaren met bellen, sms'en en/of internetten”

Dus het gaat dus niet om bellen alleen.

KPN is duidelijk bezig aan hun zendmast waar jij normaal gesproken gebruik van maakt, en waarvan jij het signaal binnen krijgt voor 4G en 5G.
Deze mast is duidelijk en tijdelijk offline, zodat de monteurs veilig hun werkzaamheden kunnen uitvoeren aan de bewuste zendmast.
Hierdoor heb jij nu thuis tijdelijk geen bereik, omdat een andere KPN zendmast (bij de supermarkt) te ver van jouw woning af staat om het op te vangen en/of omdat er geen sector (antenne) van deze zendmast richting jouw woning is gericht.

Dus lees de melding van KPN in de Mijn KPN app eerst goed door, dan had je geweten dat het niet alleen om bellen zou gaan, maar ook geldt voor sms'en en internetten.

Daarnaast informeert KPN je voldoende.
En wil je een notificatie ontvangen via de Mijn KPN app dat kan dat ook gewoon, alleen dien je dit wel even te activeren binnen de Mijn KPN app.

Stappenplan:

• Open de Mijn KPN app
  • Tik vervolgens op het “poppetje in de gele cirkel”, rechtsboven aan.
  • Tik daarna op “instellingen”
  • Vervolgens kies je “App meldingen”
  • En daarna kun je de meldingen aan en uit zetten.
  • Vanaf dan ontvang je ook een melding bij werkzaamheden in de Mijn KPN app.

Voor nu kun je niets anders, dan te wachten totdat de werkzaamheden aan de zendmast zijn afgerond, en je tot dan binnenshuis gebruik kunt maken van je eigen WiFi netwerk en WiFi bellen.

HEINEKEN-88
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • May 6, 2026

De zin "Daardoor kan je tijdelijk problemen ervaren met bellen, sms'en en/of internetten" heb ik even gemist.

Maar wat betreft de app meldingen; ik heb alle melding aan staan, ook de telefoon instellingen gecontroleerd, maar geen bericht of melding ontvangen! (Ook geen email of sms ontvangen. Dat heb ik ook nog even gecontroleerd)

Daarnaast mag ik hopen dat dit niet 3 dagen aanhoudt.

Gelukkig heb ik nog een landlijn voor mensen die niet via WhatsApp te bellen zijn. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@HEINEKEN-88 

Kan gebeuren, dat je het over het hoofd hebt gezien, dat gebeurd mij ook wel eens.
Dan is het prettig als een ander je daarvan nog even op de hoogte brengt.

Omtrent de vooraf melding in de Mijn KPN app, kan ik je weinig zeggen.
Als je alles omtrent deze notificaties aan heb staan in de app, en op je telefoon, had je gewoon een bericht moeten hebben ontvangen of in elk geval een melding per SMS.

Als er binnen mijn woonwijk werkzaamheden zijn, krijg daar altijd keurig een melding van binnen de Mijn KPN app, vaak al enkele dagen voordat de werkzaamheden beginnen.
Dus waarom jij geen bericht hebt ontvangen binnen de Mijn KPN app, kan ik je vanzelfsprekend niet zeggen, misschien een verstoring bij het versturen daarvan naar de KPN klanten in jouw omgeving.

Uiteraard hoop ik, dat je snel weer normaal gebruik kunt maken van je smartphone, al ben je gelukkig nog telefonisch bereikbaar via een vaste telefoonlijn.