Skip to main content

Ik vind het best flauw van KPN, een webwinkel heeft mij een telefoon en abonnement verkocht in juli.
Zij beloofde 100 gb internet omdat mijn vrouw ook KpN heeft.
ik verleng dus mijn abonnement en die gaat 1 november in.
nu blijkt dat ik geen recht heb op 100 gb omdat ik geen vaste lijn van KPN heb.

oke dus mooi door de webshop verkeerd voorgelicht.

Ik heb dus klantenservice van KPN contact gezocht om te vragen of toch het abonnement naar het nieuwe hussel kan overzetten en onbeperkt internet of iets kunnen doen wordt je afgewimpeld dat je zelf de fout heb gemaakt omdat een webshop de boel verkeerd verkoopt.

top KPN dat zelfs niet eens de moeite doet iets te regelen of zelfs kijken....

Ik snap dat na een bepaalde tijd je aanvraag vast staat maar een beetje klantvriendelijkheid zou meegenomen zijn.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik begrijp jouw frustratie.



Maar moet je je nu niet melden bij die webwinkel die jou verkeerde info heeft gegeven?



Als het zwart op wit staat, sta je sterk. Maar ik ben bang dat dat niet zo is.



Je had ook zelf voordat je het abonnement afsloot op de website van KPN kunnen kijken naar de voorwaarden.



Als jullie thuis internet afnemen van KPN, kun je wellicht in aanmerking komen voor KPN compleet. Met alleen een mobiel abonnement betaal je net zoveel als alle andere klanten.
Ik begrijp jouw frustratie.



Maar moet je je nu niet melden bij die webwinkel die jou verkeerde info heeft gegeven?



Als het zwart op wit staat, sta je sterk. Maar ik ben bang dat dat niet zo is.



Je had ook zelf voordat je het abonnement afsloot op de website van KPN kunnen kijken naar de voorwaarden.



Als jullie thuis internet afnemen van KPN, kun je wellicht in aanmerking komen voor KPN compleet. Met alleen een mobiel abonnement betaal je net zoveel als alle andere klanten.




Je werkt zeker voor KPN, zelfde antwoord.



Webshop heeft het helaas aangepast op de site nu maar thanx aan het antwoord weet ik weer genoeg.
Ik vind het best flauw van KPN, een webwinkel heeft mij een telefoon en abonnement verkocht in juli.

Zij beloofde 100 gb internet omdat mijn vrouw ook KpN heeft.

ik verleng dus mijn abonnement en die gaat 1 november in.

nu blijkt dat ik geen recht heb op 100 gb omdat ik geen vaste lijn van KPN heb.


Zo te lezen ben je een losse klant; Als je een vaste klant van KPN zou zijn, moet je niet verlengen want dat is een nieuw contract. En je bent klant van die webwinkel, niet van KPN.

Het risico was minder geweest als je zaken direct via KPN had geregeld. Maar 'verlengen' is overstappen, wel bij dezelfde provider dan, maar als je zeker wilt zijn wat het nieuwe inhoud, zul je alle detail zaken moeten doorpluizen. En dan nog, dat Hussel onbeperkt is niet onbeperkt maar heet 'Hussel unlimited data' Net als bij T-Mobile 'unlimited' is dit 5GB per dag, daarna 'whatsapp snelheid' of verbinding verbroken.

oke dus mooi door de webshop verkeerd voorgelicht.



Ik heb dus klantenservice van KPN contact gezocht om te vragen of toch het abonnement naar het nieuwe hussel kan overzetten en onbeperkt internet of iets kunnen doen wordt je afgewimpeld dat je zelf de fout heb gemaakt omdat een webshop de boel verkeerd verkoopt.



top KPN dat zelfs niet eens de moeite doet iets te regelen of zelfs kijken....



Ik snap dat na een bepaalde tijd je aanvraag vast staat maar een beetje klantvriendelijkheid zou meegenomen zijn.

Ik vind het best flauw van KPN, een webwinkel heeft mij een telefoon en abonnement verkocht in juli.

Dus jij hebt bent het contract aangegaan in juli 2019.

Toen was de oude propositie nog van kracht waarbij een verdubbeling van de databundel van toepassing is als KPN Compleet korting.

Ik neem aan dat jij verlengd hebt naar een abonnement met 50GB, klopt dat?



Ik ben van mening dat contracten aangegaan voor de introductie datum van KPN Hussel (8 oktober 2019) tegen de toen geldende KPN Compleet voorwaarden geleverd moeten worden.



Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren.



Voor een vergelijk van KPN Compleet en KPN Hussel zie dit bericht. Jij lijkt dus slachtoffer te zijn worden van deze verandering en dat vind ik absoluut onterecht. Je kunt mijns inziens de voorwaarden niet veranderen nadat het contract afgesloten is.
Voor KPN Compleet had/heb je ook minimaal (thuis) internet van KPN nodig.
Voor KPN Compleet had/heb je ook minimaal (thuis) internet van KPN nodig.

Je hebt gelijk, my mistake, de dataverdubbeling was bij KPN Compleet ook alleen als je een vaste Internet aansluiting bij KPN had ondergebracht.
Voor een vergelijk van KPN Compleet en KPN Hussel zie dit bericht. Jij lijkt dus slachtoffer te zijn worden van deze verandering en dat vind ik absoluut onterecht. Je kunt mijns inziens de voorwaarden niet veranderen nadat het contract afgesloten is.

Voor zover ik weet en mijn ervaring is, is het bij verlengen een nieuw contract en vervallen daarmee de voorwaarden van het tot dusver nog lopende contract, ongeacht of het binnen of buiten de minimale contractsduur zit.

In geval van Haagsegoofy lijkt het erop dat de verkopende partij het meeste voordeel heeft bij deze contractovergang.

Ik denk ook dat hier helaas geen koop-op-afstand herroepingsrecht van toepassing is daar het om een dienst gaat en geen fysiek product, maar daarover ben ik niet zeker.
Voor zover ik weet en mijn ervaring is, is het bij verlengen een nieuw contract en vervallen daarmee de voorwaarden van het tot dusver nog lopende contract, ongeacht of het binnen of buiten de minimale contractsduur zit.

Klopt, maar op de datum van afsluiten van het nieuwe contract (juli) waren nog altijd de oude KPN Compleet voorwaarden van kracht. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat de nieuwe KPN Hussel voorwaarden van kracht worden, puur en alleen omdat de ingangsdatum van het contract na 8 oktober ligt. Ten tijde van het aangaan van het contract bestond KPN Hussel helemaal nog niet.

Ik neem ook aan dat dergelijke contracten gewoon nog recht hebben op de verdubbeling van de databundel als er ook een vast Internet abonnement bij KPN afgesloten is.
Het moet toch gewoon mogelijk kunnen zijn (en ik weet dat het gewoon kan om dat een collega dit heeft gedaan) je contract omzetten naar hussel. Waarom de ene wel en de andere niet ?
Ook al zou het contract naar Hussel kunnen worden omgezet, dan nog is een unlimited niet mogelijk. Dat kan alleen in combinatie met een vaste dienst voor thuis. Als je alleen een mobiel contract hebt is unlimited niet mogelijk.



Hier is door de webshop destijds blijkbaar de denkfout gemaakt dat je met KPN Compleet altijd verdubbeling van je bundel had. Maar dat was alleen zo in combinatie met een vast contract. Niet bij twee mobiele contracten.



Laten we even afwachten wat de Webcare medewerker zegt. Daarvoor is deze klacht tenslotte hier geplaatst.

Hallo @Haagsegoofy Als eerste welkom hier op het KPN Forum en dank voor het doen van je verhaal. 

Voor dat ik me uberhaupt aan uitspraken over je abonnement en je stituatie durf te wagen, is het belangrijk we het één en ander duidelijk hebben. Je hebt in juli je abonnement verlengd, toch? Dat heb je niet direct via ons gedaan, maar via een externe retailer, als ik het goed lees?   

Wat ik wil weten: welk abonnement heb je afgesloten, met hoeveel minuten en hoeveel GB's? Wat staat er in je contract? Als je vrouw ook een mobiel abonnement heeft zullen de voordelen van KPN Compleet gelden: dan krijg je €5,- korting op je factuur, onderling gratis bellen én mb's delen. De verdubbeling van je data krijg je pas als je ook vaste diensten van ons afneemt, dat staat heel duidelijk in al onze communicatie over KPN Compleet. 

Dat er nu een nieuwe reeks abonnementen is geintroduceerd staat in mijn optiek los van het abonnement dat je al hebtafgesloten. Je krijgt het abonnement dat op je contract staat, met alle voorwaarden die daar op van toepassing zijn zoals @wjb geheel terecht aangeeft. 

Ik kijk graag even mee. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 


Hij heeft nu de badge namen en gezichten, dus vermoedelijk is alles nu gevuld. 

 


Je hebt je gegevens ingevuld, zie ik @Haagsegoofy Ik lees ook graag nog even je toelichting! Dank je wel alvast! 


Hallo @Haagsegoofy Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ben je inmiddels via een ander weg geholpen? Als ik nog iets voor je kan doen lees ik graag je toelichting. 


Ja alleen jammer dat ik met gewoon keihard genaaid voel.

en ik wordt verplicht om internet tv af te nemen bij kpn terwijl Ziggo mij toch stabieler en sneller internet geeft (kpn haald niet meer dan 45 mb tegenover 250 ziggo) maar dat is een geheel andere discussie 

 

 


Ik vind het jammer dat je dat zo ervaart, @Haagsegoofy Ik zie dat je verder geen toelichting hebt gegeven op het verhaal, dus ik kan nu niets verduidelijken of uitzoeken. 


Reageer