Skip to main content

Gisteren mijn nieuwe One Plus Nord 5G ready aangeschaft. Prachtige telefoon. 

Nieuwe 5G ready sim besteld en geactiveerd. Doe me toestel aan en helaas blijkt mijn toestel niet in de 5G lijst te staan van KPN... 

Had ik misschien wel op voorhand moeten checken maar niet wetende dat alleen toestellen in de lijst 5G konden gebruiken. Iemand hier die mij kan vertellen of deze in de lijst gaat komen en/of hoelang dit gaat duren? 

Baal er eigenlijk wel een beetje van...

Goed nieuws,

Ik heb net de Beta van Android 11 geïnstalleerd op mijn Oneplus Nord

https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-open-beta-1-for-the-oneplus-nord.1370597/

En wat denk je, 5G en VoLTE beide aanwezig op het KPN netwerk na de update.
Ik heb de Global versie gebruikt en niet de Europe versie, of dit verschil maakt weet ik niet 


? ik heb een 8t en heb al lang android 11 en geen 5g nog  dus ja geen goed nieuws :D


Goed nieuws,

Ik heb net de Beta van Android 11 geïnstalleerd op mijn Oneplus Nord

https://forums.oneplus.com/threads/oxygenos-open-beta-1-for-the-oneplus-nord.1370597/

En wat denk je, 5G en VoLTE beide aanwezig op het KPN netwerk na de update.
Ik heb de Global versie gebruikt en niet de Europe versie, of dit verschil maakt weet ik niet 

Hoi Tjerk, heb jij de mogelijkheid om de profile files van KPN of de active bij jou met KPN support te downloaden en uploaden naar ons?

 


Hoe doe ik dat?


@Tjerk73 

Dat is lastig uit te leggen, het gaat om de mbn file van Qualcomm die je met QSTP tools kan uitlezen.

Ik kan ze zelf wel uploaden, maar extracten is mij nog niet gelukt. Heb zelf de Nord niet, m'n vrouw wel en die mag ik upgraden naar 11 beta van haar.

Anders wacht ik wel tot de beta 2, krigt ze mijn 6t wel tijdelijk.


Ook de OnePlus 8 (Pro) ondersteunt wel 5G maar geen geen 700 MHz. Nou woon ik in een gebied zonder 5G (naar werw8ing zelfs de komende jaren niet), dus mij zal 't niet boeien, maar voor jou wel vervelend, al moet je je van 5G op dit moment nog niet al teveel voortellen. 't Is nu vooral nog marketing.


misschien toch maar Vodafoon


Volgens mij doet die het ook niet, T-Mobile wel, zo uit m'n hoofd. 


OnePlus Nord draait nu op Oxygen OS 11 Bèta met update 2.Prima 5G en VoLTE.Ik heb de Europese versie. Telefoneren gaat razendsnel en internet buiten op 5G ook. Denk nog een maand wachten op de definitieve update die gaat over OTA. De Bèta versie Europa is te downloaden op het OnePlus Nord forum. Als je de hebt geïnstalleerd krijg je automatisch de updates. Het is nu systeem OpNord_02 Bèta 2 


Ben dan benieuwd of het ook voor de OnePlus 8T is.

Heb inmiddels ook andere simkaart en nog geen 5g.

Haal ruim 450mbps over 4g en 95 up.


5G moet je via de telefoon opties aanzetten:

https://forums.oneplus.com/threads/no-5g-option.1236228/#post-21689243


OnePlus Nord heeft nu alles.

 


Zoals ik kan lezen op het OnePlus forum is op 7 januari al Oxygen OS 11.0.3.3 aangeboden voor de 8 serie.


OnePlus Nord heeft nu alles.

 

Is de beta 2 een beetje stabiel, hoe zit het met bijv. bank apps?

 

 


Ja is stabiel,bank apps alle apps goed.Wat ideaal is ,bellen over VoLTE als jij gebeld word hoort de beller geen bel signaal meer maar krijgt je zo aan de telefoon .5G maakt nog in snelheid iets uit met 4G.Ze hebben de 1e bèta ook aangepast Ik ben er blij mee.Ook een mooi iets digitaal welzijn die instelling maakt op een bepaalde avond tijd dat alles in ruststand gaat.


Digitaal welzijn wil zeggen dan krijg je de bedstand en niet storen stand.Scherm gaat dan automatisch op zwart wit.


Dank je ik ga em proberen 


5G moet je via de telefoon opties aanzetten:

https://forums.oneplus.com/threads/no-5g-option.1236228/#post-21689243

Helaas krijg ik mijn telefoon niet eens zichtbaar in QPST applicatie. Heb al die stappen gevolgd en het werkt niet eens. Heb de OnePlus 8T. De telefoon staat er gewoon niet tussen.

 


5G moet je via de telefoon opties aanzetten:

https://forums.oneplus.com/threads/no-5g-option.1236228/#post-21689243

Helaas krijg ik mijn telefoon niet eens zichtbaar in QPST applicatie. Heb al die stappen gevolgd en het werkt niet eens. Heb de OnePlus 8T. De telefoon staat er gewoon niet tussen.

Zou voldoende moeten zijn om de oneplus logkit te installeren, ik ga geen link plaatsen, staan er genoeg op de OP forums, vervolgens *#800# en dan logkit, functionswitch en de volte, vowifi aan te zetten.

Daarna *#*#4636#*#*  telefooninformatie en de voorkeur netwerk op NR/LTE…. te zetten.

Dan zou 5g beschikbaar moeten zijn.

Anders is er nog een OP 7/8/T methode te vinden via google.

 

Voor QPST heb je ook de logkit nodig en *#801# en dan Full-port switch aanzetten, juiste drivers installeren.

 

Hoop dat je er uit komt.

 

 


Ga een andere keer verder daarmee. Misschien een probleem tussen mijn Thunderbolt 3 en de Oneplus 8T. Op de desktop heb ik een normale poort, dus zal dan waarschijnlijk wel werken.


Ik kan overgins bevestigen dat de Nord met Android 11 / Oxygen 11 beta 2, %g en volte/vo5g heeft. Geen vowifi. 

Hopen dat het behouden blijft met de officiele 11.

 


Ik heb inmiddels het 5G icoontje op mijn Oneplus 8T, maar na elke reboot moet ik hem weer handmatig op NR/LTE zetten. Ook zie ik geen SMART 5G in de instellingen.

Ping is 20ms en download niet hoger dan 50mbps, maar niet gek als je 1.1km van de mast bent en binnen. Uit het raam moet 100 mogelijk zijn.

 


Heb je dit via update gekregen of heb je xml files aangepast?Ik heb op mijn OnePlus Nord wel Wifi bellen .

 


Heb de XML files gebruikt die mee kwamen met de download.

 


De OnePlus 8T heeft standaard toch 5G en bellen over VoLTE ? De telefoon draait toch standaard al op OS 11?


Laatste update inderdaad.

Heb net een speedtest gedaan waarbij die aangaf verbonden te zijn met 5G signaal en haalde een zeer mooie resultaat, zit net buiten het bereik bij ons huis voor fatsoenlijk 5G.

Op 4G geeft hij daadwerkelijk 4g KPN aan, maar niet de telefoon. Blijft altijd 5g aangeven ongeacht de verbinding.

Op LTE haal ik 50-60mbps down max bij mij thuis.

 

Ik ben dik tevreden buitenom wat bugs door deze omweg. Vanuit het zolderraam op ongeveer 800-1000m van de mast ( of toch dichterbij ? ). hebben niet veel hoofdmasten hier op het dorp, max twee dat ik weet. Als ik op LTE 450mbps haal, dan moet 800mbps toch wel mogelijk zijn nu.