Skip to main content

Gisteren mijn nieuwe One Plus Nord 5G ready aangeschaft. Prachtige telefoon. 

Nieuwe 5G ready sim besteld en geactiveerd. Doe me toestel aan en helaas blijkt mijn toestel niet in de 5G lijst te staan van KPN... 

Had ik misschien wel op voorhand moeten checken maar niet wetende dat alleen toestellen in de lijst 5G konden gebruiken. Iemand hier die mij kan vertellen of deze in de lijst gaat komen en/of hoelang dit gaat duren? 

Baal er eigenlijk wel een beetje van...

Update:

 

Deze morgen een nieuwe test gedaan op andere locatie en haalde 399mbps down en 103mbps up. 


Lees net in een ander topic van iemand die geen 5G had op de N10 5G. Nieuw SIM kaartje besteld en geplaatst en voilà: 5G.


Moet dan wel heel toevallig zijn, ik heb ook 5G nu, maar moet na elke reboot via *#*#4636#*#* NR/LTE zelf aanzetten. Anders heb ik gewoon 4G en hier op het dorp is gewoon 5G beschikbaar en geeft de telefoon ook aan. Is het er niet, dan gaat het gewoon over naar 4G+


Vandaag is de officiele 11 voor de Nord uit, iemand hieral over? Op beta 3 deed 5g en volte het iig wel.


Heb nu al een tijd 5g, maar wat ik merk dat het gewoon veel stroom verbruikt,,, erg veel. Waarschijnlijk dat hij constant tussen een 4g en 5g antenne schakelt, terwijl 9 van de 10x het 5g icoontje er staat.

 

Krap aan twee dagen doe ik met een lading zonder iets te doen of amper wat ( thuis ).

Gisterenavond opgeladen via powerbank en telefoon uit en vanochtend eraf. Heeft tot 6-7 uur lang op 100% gestaan en tot nu op 94% via 4g en wifi aan. Ik hoop echt dat OnePlus hier iets aan gaat doen voor de 8T. Ik laat 5g nu voorlopig maar weer uit gezien dit. Ik kon makkelijk heel de dag navigeren op Google Maps zonder tussendoor opladen, maar moest meestal met 5g al rond 13:00-14:00 weer bijladen. 

5G is fijn als je maar constant dekking hebt, en dat is niet het geval thuis. Ik zit net op het randje van wel of niet.