Skip to main content

KPN zouden jullie alsjeblieft support voor de Oneplus devices willen toevoegen, het is al een strijd sinds een van de eerste Oneplus toestellen. Elke keer als er een nieuwe techniek uit komt, Volte, Wifi calling, 5G dan werkt het niet bij jullie tenzij het om een samsung of apple gaat.

Hoi Cwouter,

 

Daar had ik even niet op gelet sorry. Jouw link met de dekkingskaart is dan een stuk actueler idd. Zie nu ook dat het voor mij nog niet interessant is om een 5G abbo te nemen (N-veluwe) 🙂.

Overigens is er sinds vandaag een nieuwe software update uit voor de Nord, 11.1.1.2. In de community app wordt door een enkele gebruikers gemeld dat ze sinds die update beschikking hebben over 5G, waaronder een gebruiker van Tele2. Wie weet heb je na deze update wel "echt" 5G bij kpn. 🙂


Fingers crossed! Dank voor de tip. Ik zal eens in de community app gaan loeren 🙄


Voor de OnePlus 9/9 Pro lijkt 5G beschikbaar voor kpn:

 

Dat gezegd hebbende is 5G nog lang niet overal beschikbaar. Waar ik woon al helemaal niet, zelfs niet bij Vodafone, hoewel die zeggen landelijk dekkend te zijn. Bij een postcodecheck geeft hun website ook aan hier geen dekking te hebben en er zijn nog veel meer "witte plekken” op hun dekkingskaart.

Zie ook 300 miljard nodig voor uitrol 5G in Europa - AG Connect.


Inmiddels heb ik nu een maand een OnePlus 9 Pro, prima toestel. Zoals gezegd bij mij in de buurt nergens 5G, maar gisteren was ik in een gebied waar wel 5G beschikbaar is. En zag ik voor het eerst een 5G indicatie op m'n slimfoon. Dat was ook eigenlijk het enige dat ik ervan merkte want sneller dan 4G bij mij thuis was het niet, in tegendeel, ook niet met een speedtest. 


Dank voor d eupdate Henk, ja mijn ervaringen met de Nord, 11.1.1.2 zijn nog hetzelfde als een maand geleden. VOLTE en WOWIFI werken, maar 5G is cosmetisch; de indicator brandt maar de snelheid is niet anders/beter. Net nog een test gedaan en ik haalde 82/23 mbps in Amsterdam, daarbij staat 5G in de statusbalk maar LTE in de test resultaten.  


Wow, 82/23 Mb/s! Ik kwam tot ongeveer een kwart🤔


Laatst de 8t maar geüpdatet en inmiddels VoLTE en Wifi bellen beschikbaar en ook 5G wordt automatisch ingeschakeld na een reboot.

 

Had half jaar terug al de modem hack gedaan, maar vrat batterij dus toen weer uitgezet.

 

Ping over 5G is vrij laag ( 12-13ms als je dichtbij bent ).

Snelheid is 450-480mbps down en 105 up als je dichtbij een mast bent.

LTE zit ook dicht tegen de 500 down.

Heb niet het idee dat alle 5g compatibel masten op de kaart staan.

 

Hoe wil je anders over de 200mbps down halen over 2.5KM

 

 


Wij hebben sinds afgelopen week ook 5G. Maar ik heb nog geen speedtest gedaan. Eigenlijk boeit snelheid op een slimfoon me niet bijzonder. 4G of 5G is voor wat wij ermee doen allebei goed (inmiddels 9 Pro en Nord CE 5G). VoLTE hadden we met 4G ook al en ook VoWiFi.