Skip to main content

Mijn vrouw en ik hebben beide een OnePlus Nord CE 5g met een KPN mobiel abonnement. Die is origineel geleverd met Android 11 en dat beviel prima. Beide toestellen hebben een update gekregen naar Android 12 en toen begon de ellende:

Zo nu en dan hapert de verbinding. In de statusbalk verschijnen dan de icoontjes dat er geen simkaarten in de telefoon zitten. Wanneer wifi op dat moment ingeschakeld was, wordt die uitgeschakeld. Dit duurt ongeveer een seconde en dan wordt de simkaart weer herkent en is er weer verbinding met het mobiele netwerk. Na een paar seconden valt de verbinding dan weer weg, komt weer terug , valt weer weg enz. En dan ineens kan het ook zo maar weer een paar uren stabiel zijn.

Mijn vrouw heeft haar toestel al teruggestuurd naar oneplus. Die hebben Android 11 terug gezet met de mededeling dat het met Android 13 opgelost zou zijn. Ik heb inmiddels Android 13 gekregen, maar de problemen zijn eerder erger geworden.  Ook heeft mijn vrouw al een nieuwe SIM kaart gekregen, maar ook dat helpt niet.

Ik heb nu de Vodafone SIM van mijn werk in mijn OnePlus gedaan en ik heb geen problemen meer. Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe op te lossen?

Hallo, hier precies hetzelfde probleem. Ook de telefoon opgestuurd en heeft one plus hem teruggezet naar Android 11. Inmiddels toch weer poging gedaan, aangezien Android 12.1 er is. Ook nu werkt de simkaart niet. One plus heeft mij in december verteld dat het binnen enkele weken opgelost zou zijn. Het is een bug tussen software en kpn. Ik gebruikt nu al een half jaar mijn oude toestel. Ik ben nu op het punt aangekomen om het toestel terug te sturen en aanspraak te maken op fabrieksgarantie. 


Het viel mij op dat Vodafone niet op 5G ging. Ik heb daarom nu met mijn kpn simkaart het voorkeursnetwerktype ingesteld op "4G/3G/2G (automatisch)". Daarmee lijkt de telefoon nu wel stabiel te werken, maar zonder 5G….

 


@Broxtor en @GHoekstra Welkom op het forum. 

Wat irritant dat jullie problemen ervaren met jullie OnePlus toestel. 

Aan de KPN kant is op het netwerk niets veranderd. Het lijkt dus echt in de Android update voor Oneplus te liggen. 

Ik hoop dat dit snel hersteld wordt! 


@Broxtor bedankt voor de tip. Ik kan nu in iedergeval mijn telefoon weer gebruiken al is het op 4g. En wordt het software probleem mij steeds een beetje duidelijker. Ik heb nog geen Android 13, maar dat belooft nog niet veel beter dus. Even afwachten hoe het zich verder ontwikkeld. 


Ik heb precies dit probleem sinds ik naar android 13 ben gegaan. 

Al naar de kpn winkel gegaan voor nieuwe simkaart . Maar helaas dus niks geholpen. 

Maar gelukkig te lezen , ben ik dus niet de enige die dit probleem heeft. We gaan het maar eens proberen in de 4g variant of het dan beter zal gaan. Maar balen is het wel 


ik heb exacte hetzelfde met de OnePlus. erg irritant als je connecties wegblijven terwijl je wil afrekenen of iets anders Moet doen.... 

heb alle genoemde acties op fora al uitgeprobeerd maar zonder resultaat. 

ik was er van overtuigd dat het niet aan het netwerk of de sim ligt.

na wat grasduinen in alle menus heb ik mss een oplossing gevonden . 

 

ik heb sinds mijn onderstaande actie geen bug meer ervaren : ga naar 

instellingenmenu 

Over apparaat 

programmas ter verbetering van de ervaring (nou ja)

alles uit-vinken 

 

het zal toch niet waar zijn dat dit de oorzaak was.... 

 

 

 

 

 


Dit gebeurde ook met die van m'n vrouw, ook met Android 13. Maar niet op mijn OnePlus 9 Pro. Inmiddels heb ik een Samsung A54 (ivm multisim met Watch 5). Zíj heeft nu m'n 9 Pro en geen last meer. 


Reageer