Skip to main content
Beantwoord

Ongevraagd een nieuw abonnement+nummer gekregen bij KPN na overstap naar Delta

• July 25, 2025
  • 14 reacties
  • 158 keer bekeken

In maart 2025 is mijn telefoonabonnement met nummerbehoud overgezet van KPN naar Delta. Dat is op zich goed gegaan maar ik heb ongevraagd een nieuw telefoonabonnement met nummer xxx gekregen. Helaas zie ik dat nu pas en heb ik in de gaten dat ik vanaf begin maart dus ten onrechte geld heb laten inhouden van mijn rekening. M.i.v. vandaag heb ik dit abonnement opgezegd maar nu wil ik ook het ten onrechte ingehouden geld terug hebben. Hoe gaat me dat lukken ? 

Admin: privacygevoelige informatie verborgen

Beste antwoord door aldertjanz

Na een tweetal telf. gesprekken wordt het abonnement van dit nummer per medio augustus beeindigd en krijg ik alles wat ik na de overgang heb overgemaakt weer teruggestort op mijn rekening. Het is onduidelijk hoe dit kon gebeuren . De enige mogelijkheid is dat mijn nieuwe provider de overgang verkeerd heeft aangevraagd. Wat mij aan gaat is het hiermede POSITIEF afgerond. Dank voor de hulp.

14 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 25, 2025

Beste ​@aldertjanz je hebt dus in maart een mobiel abo afgesloten bij Delta met nummerbehoud, bij Delta hebben ze je contract bij KPN opgezegd en nu heb je bij KPN alsnog ongevraagd een abo met een ander nummer????

Lees ik dat zo goed?

Even via 0800 0402 tijdens kantooruren contact opnemen met KPN of via X of via Facebook.

Wel vreemd dat je daar nu pas achter komt, want van alle nieuwe en gewijzigde contracten krijg je mail.

Op de 1e plaatst moet je mail hebben gehad over het beëindigen van je contract bij KPN en de overstap naar Delta met een ingangsdatum erbij.

Verder moet je mail hebben gehad over je 'nieuwe’ mobiele contract bij KPN.

Dus je had toentertijd al meteen moeten reageren bij de mail over het ‘ongevraagde’ mobiele abo en/of bij de 1e automatische incasso.

Daar ben je nu, bijna 5 maanden later, rijkelijk laat mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Je leest goed dat ik ongevraagd een nieuw nummer heb gekregen. Dat stond in één mailtje waarin KPN bevestigde dat mijn oude nummer was overgezet. Daar heb ik simpelweg over heen gelezen . Minder dom dan het misschien lijkt. Ik had niets aangevraagd en ik wilde i.v.m.eerdere problemen voorgoed weg bij KPN .. Verder wil ik je er nog wel op wijzen dat je over heel veel geduld moet beschikken om 0800 0402 te bellen. Dat heb ik uiteraard geprobeerd en ben toe maar gaan chatten.  Dat hielp want de chatbot wist hier geen raad mee en schakelde mij toen door naar een jonge dame die mij in direct van dat contract heeft afgeholpen. Zij vertelde me dat ik een klacht moest indienen op KPN.com en bewijsstukken moest aanleveren. Met mijn 88 jaren levenservaring was ik niet in staat om de mogelijkheid een klacht in te dienen te vinden in het woud van oplossingen voor problemen die mij niet interesseerden.  Toern maar dit kanaal gebruikt. 

• July 26, 2025

Ik denk dat Delta wel het nummer heeft overgenomen. Maar dat het abonnement niet is opgezegd. Is is gewoon doorgelopen. En dan krijg je een ander telefoonnummer. Dat is niet zo moeilijk. 

Waarom het abonnement niet is stopgezet weet ik niet. Was de einddatum van het contract wel voorbij?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Ik had een all in conract dat ik maanden daarvoor had opgezegd. Alleen het mob. abonnement moest uitgediend worden en ging dus pas in maart dit jaar over.

• July 26, 2025

Ik had een all in conract dat ik maanden daarvoor had opgezegd. Alleen het mob. abonnement moest uitgediend worden en ging dus pas in maart dit jaar over.

Ik vrees dat je weinig kans maakt op die vergoeding. Tenzij vast staat dat er ergens iets fout is gegaan met de overstapservice.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 26, 2025

Bete ​@aldertjanz via onderstaande link kun je via internet een klacht indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen#/

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Bedankt voor de link

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 26, 2025

Bedankt voor de link

Graag gedaan ​@aldertjanz en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Zal ik doen .

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 29, 2025

Goedemiddag ​@aldertjanz , dank voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Inderdaad vreemd dat je geheel ongevraagd een nieuwe nummer hebt gekregen, daar is duidelijk iets niet goed gegaan. Hopelijk heb je de klacht inmiddels ingediend en we zien de uitkomst uiteraard graag tegemoet 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

De klacht ( verzoek ) is ingediend.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 31, 2025

Na een tweetal telf. gesprekken wordt het abonnement van dit nummer per medio augustus beeindigd en krijg ik alles wat ik na de overgang heb overgemaakt weer teruggestort op mijn rekening. Het is onduidelijk hoe dit kon gebeuren . De enige mogelijkheid is dat mijn nieuwe provider de overgang verkeerd heeft aangevraagd. Wat mij aan gaat is het hiermede POSITIEF afgerond. Dank voor de hulp.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 31, 2025

Dat is heel goed en positief om te lezen ​@aldertjanz en ook heel erg bedankt dat je de (goede) afloop hier nog even met ons hebt willen delen, top!

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 1, 2025

Graag gedaan.