Skip to main content

Hoe kan ik voorkomen dat er een abonnement wordt afgesloten door iemand die het internet van mijn telefoon gebruikt? 
mijn zoon maakte vandaag gebruik van de hotspot van mijn telefoon. Op een gegeven moment kreeg ik een sms dat er een abonnement op pro-battle was aangemaakt voor 10 euro per maand. Op zijn I-pad staan geen gegevens van mij, zeker mijn telefoonnummer niet. 
mij vermoed dat door t gebruik van mijn internet dit gebeurt is. Kan ik dit afschermen? 
mijn zoontje heeft nergens bewust op geklikt en zeker geen telefoonnummer ingetikt. 
Het kan toch niet zo zijn dat iemand die op je hotspot zit zo eenvoudig abonnementen kan afsluiten die van je KPN abonnement worden betaald? 

Hallo @JudeEss meteen wachtwoord van de hotspot wijzigen, dan kunnen er alleen mensen in die je zelf het wachtwoord hebt gegeven.

Verder kun je in de hotspot aangeven hoeveel verbindingen de hotspot maximaal tegelijk mag verwerken, zet die dan op 1, dan kan alleen je zoontje er op en verder niemand anders.

Als het dan weer fout gaat, ken je de ‘dader’.😎

Succes.

Die ipad heeft een Apple account? Waarmee die aangemeld is bij de appstore van Apple? Dat moet haast wel. Anders kan je dat ding bijna niet gebruiken. Is dat hetzelfde Apple account als dat je op andere toestellen gebruikt?

Hallo @JudeEss meteen wachtwoord van de hotspot wijzigen, dan kunnen er alleen mensen in die je zelf het wachtwoord hebt gegeven.

Verder kun je in de hotspot aangeven hoeveel verbindingen de hotspot maximaal tegelijk mag verwerken, zet die dan op 1, dan kan alleen je zoontje er op en verder niemand anders.

Succes.

Hij schrijft dat het door zijn zoontje is afgesloten en hoe hij dit kan voorkomen.

@JudeEss Is het via KPN Pay afgesloten of via de Apple Store ?

Hallo @JudeEss meteen wachtwoord van de hotspot wijzigen, dan kunnen er alleen mensen in die je zelf het wachtwoord hebt gegeven.

Succes.

Hij schrijft dat het door zijn zoontje is afgesloten en hoe hij dit kan voorkomen.

Ik lees iets anders namelijk "mijn zoontje heeft nergens bewust op geklikt" hoewel dat mogelijk toch is gebeurd.

De eerste vraag is inderdaad was de gemaakte hotspot wel met een wachtwoord beveiligd anders kan iedereen zo een verbinding maken. Dat staat bij mijn weten verder los van de ontvangen bestel bevestiging via SMS.

Hoe dit te voorkomen zal van diverse instellingen afhangen. Waarbij de beste methode is betalingen via het telefoon abonnement niet inschakelen.

Blijkbaar komt dit vaker voor. Pro Battle is wat ik hier lees wel bereid om zaken op te lossen.

Ik lees iets anders namelijk "mijn zoontje heeft nergens bewust op geklikt" hoewel dat mogelijk toch is gebeurd.

De eerste vraag is inderdaad was de gemaakte hotspot wel met een wachtwoord beveiligd anders kan iedereen zo een verbinding maken. Dat staat bij mijn weten verder los van de ontvangen bestel bevestiging via SMS.

Hoe dit te voorkomen zal van diverse instellingen afhangen. Waarbij de beste methode is betalingen via het telefoon abonnement niet inschakelen.

De titel luid: Ongewenst abonnement via hotspot afgesloten door mijn zoontje

Niet bewust op geklikt is toch geklikt, dit gebeurd niet zomaar uit het niets natuurlijk.
Of het bewust is of onbewust doet er niet toe, er is door het zoontje wat afgesloten.

Maar de opposing is, je moet gewoon die KPN Pay onzin blokkeren, en ben je overal vanaf.

De titel en die andere zin werken inderdaad verwarrend.

Maar wezenlijk kan dan nog die bestelling alleen gedaan zijn als op het apparaat van de zoon een betaalmethode is ingesteld daar staat die hotspot in principe buiten.

Een account bij Pro Battle Zone maken is bijna onmogelijk zonder een bewuste actie. Dit zal binnen een gebruikte game zijn geactiveerd.

Die ipad heeft een Apple account? Waarmee die aangemeld is bij de appstore van Apple? Dat moet haast wel. Anders kan je dat ding bijna niet gebruiken. Is dat hetzelfde Apple account als dat je op andere toestellen gebruikt?

De IPad van mijn zoon heeft een eigen Apple account met alleen een e-mailadres. Het was ook niet een abonnement van iets dat in de appstore verkrijgbaar is. Kwam echt vanuit reclame

Via reclame  bij een spelletje tussendoor. Er is geen app-aankopen gedaan. Dat maakt het dus ook zo vreemd dat zonder bevestiging of invoeren van gegevens dit kan gebeuren

Via reclame  bij een spelletje tussendoor. Er is geen app-aankopen gedaan. Dat maakt het dus ook zo vreemd dat zonder bevestiging of invoeren van gegevens dit kan gebeuren

Ik ken kpn pay niet, waar kan ik dat controleren? Het was in ieder geval niet via de Apple store want daar heb ik geen aankopen gedaan en dat lukt ook zeker niet zonder wachtwoord

Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat het wachtwoord van de Apple ID van mijn zoon gehackt is. Verder nergens ingesteld dat er betaald mag worden via mobiel abonnement. 
Sinds van de week vroeg Apple wel om t wachtwoord ipv dat de touchID gebruikt kon worden bij nieuwe aankopen… anders zou ik het echt niet weten. Hopelijk gebeurt het niet weer….

Het enige dat ik nog kan verzinnen is dat het wachtwoord van de Apple ID van mijn zoon gehackt is. Verder nergens ingesteld dat er betaald mag worden via mobiel abonnement. 
Sinds van de week vroeg Apple wel om t wachtwoord ipv dat de touchID gebruikt kon worden bij nieuwe aankopen… anders zou ik het echt niet weten. Hopelijk gebeurt het niet weer….

Kan je eens een screenshot van het smsje plaatsen ?

@JudeEss Staat niet toevallig https://www.e-bill.mobi als afzender van de SMS? Het was veel melding over onterechte abonnementen van ProBattle via e-bill.mobi

@JudeEss Staat niet toevallig https://www.e-bill.mobi als afzender van de SMS? Het was veel melding over onterechte abonnementen van ProBattle via e-bill.mobi

Nee dat niet, wel probattle. Heb het abonnement we via die e-bill .modi stop kunnen zetten gelukkig

Kan je eens een screenshot van het smsje plaatsen ?

Ik snap het niet. Als jouw zoontje alleen een e-mail adres gekoppeld heeft, hoe kan hij dan dingen bestellen?  Ik vermoed dat jet toch even goed moet kijken naar wat er allemaal nog meer gekoppeld is. 

Ik snap het niet. Als jouw zoontje alleen een e-mail adres gekoppeld heeft, hoe kan hij dan dingen bestellen?  Ik vermoed dat jet toch even goed moet kijken naar wat er allemaal nog meer gekoppeld is. 

Naar mijn weten nu alles dubbel gecontroleerd maar ik kan echt niks vinden. Geen hotspot meer voor hem vrees ik….

Check even de instellingen > [naam] > betaling en verzending. Of anders App Store > profielfoto > [naam] > beheer betaalmethode. Wellicht zit daar iets gekoppeld of misschien bij probattlezone zelf

Naar mijn weten nu alles dubbel gecontroleerd maar ik kan echt niks vinden. Geen hotspot meer voor hem vrees ik….

Die verbinding via de hotspot zal het verschil niet maken. Ook met een 'gewone' wifi verbinding zou dit kunnen gebeuren. 

Wordt de ipad normaliter enkel gebruikt zonder internet verbinding?

De abonnement gebeurt niet via Appstore of KPN Pay maar via e-bill.mobi, dat kan gebeuren als je op een dubious reclame op een website klik (op jouw eigen smartphone, ze kunnen jouw eigen telefoon nummer automatisch invullen) 

Die verbinding via de hotspot zal het verschil niet maken. Ook met een 'gewone' wifi verbinding zou dit kunnen gebeuren. 

Wordt de ipad normaliter enkel gebruikt zonder internet verbinding?

Nee de iPad wordt ook op WiFi thuis gebruikt. 

Check even de instellingen > [naam] > betaling en verzending. Of anders App Store > profielfoto > [naam] > beheer betaalmethode. Wellicht zit daar iets gekoppeld of misschien bij probattlezone zelf

Hier staat alleen iDeal ingesteld om eventueel tegoed van de AppStore op te waarderen. De rest staat allemaal uit

Reageer