Skip to main content

Al enige tijd worden wij mobiel in het holst van de nacht verschillende malen kort na elkaar met een anoniem nummer gebeld. Slecht voor onze nachtrust, maar vooral voor mijn vrouw erg lastig daar zij bereikbaar moet zijn voor haar vader van 86 en het alarmeringssysteem. Anonieme nummers blokkeren is dus geen optie. Afgelopen uren 5 telefoontjes (anoniem) paniek in de tent. Ze wil haar vader niet onnodig wakker bellen, en wanneer ze opneemt wordt de verbinding verbroken. 
nu heb ik een formulier ingevuld, maar kan de eigenaar van dit nummer opgespoord worden wanneer het een pre-paid nummer betreft?

gr. Simon

Hallo @Simon1967 ,

Als de eigenaar van zo’n nummer zichzelf niet heeft geregistreerd, dan is de opsporing lastig. 
 

Ik zou zelf het nummer van haar vader in het adresboek zetten en eventueel laten veranderen naar niet-anoniem. En dan in de telefoons inderdaad toch maar voorlopig anonieme nummers blokkeren. Al is het maar voor een paar maanden. 

Of als alternatief: In mijn mobiele telefoon heb ik een optie: "Houd onbekende nummers stil". Je kunt anders eventueel die in de nacht aanzetten.   


@Simon1967 Waarom is het blokkeren van onbekende nummer geen optie? Stel in jouw schoonvader telefoon in dat CallerID mee gezonden wordt en stel in jouw vrouw telefoon

  • iPhone: Silence Unknown Callers 
  • Android: Block unknown callers
  • Android: Do Not Disturb → Only Contacts

Bellen haar vader en het alarmsysteem ook anoniem dan? Zoniet kun je anonieme oproepen gewoon blokkeren lijkt mij. 


Veel instanties zoals ziekenhuizen e.d. bellen ook meestal anoniem, dus anoniem blokkeren lijkt me niet verstandig @PeterG 


Mijn ziekenhuis en huisarts niet hoor. Ook voorgeprogrammeerd opdat ik de naam ook zie.

Voor dat soort partijen vind ik anoniem bellen anno 2024 echt NOT DONE.


Ik ken ook 2 machtige overheidsinstanties de alleen anoniem bellen, UWV en belastingdienst. 


Mijn ziekenhuis en huisarts niet hoor. Ook voorgeprogrammeerd opdat ik de naam ook zie.

Voor dat soort partijen vind ik anoniem bellen anno 2024 echt NOT DONE.

Het kan wel zijn dat het in jouw ogen not done is, maar we hebben het er wel mee te doen @PeterG 


Reageer