Skip to main content

Beste forumleden,

 

Sinds kort mag ik mijn mobiele abonnement verlengen. Ik doe altijd wat onderzoek voordat ik mijn abonnement zomaar verleng. Al snel kwam ik bij Belsimpel terecht. Hier zijn de telefoons vanwege de grotere inkoop net wat goedkoper dan bij KPN zelf wat op zich te begrijpen is. Wat mij erg verbaasde was dat als ik een nieuw nummer bij KPN zou (kunnen) nemen dat mijn abonnement toestel afhankelijk tot wel 5 euro p/m (Oneplus nord/8 pro) goedkoper kan zijn. Ik contact opnemen met KPN om te vragen hoe dat zit. Zij geven aan dat dit door Belsimpel komt, aangezien de kosten van het toestel dan lager zijn en Belsimpel gaat in dat geval over de toestellen. Vervolgens contact opgenomen met Belsimpel en zij beweren dat dit door KPN komt. Zij zeggen dat het een "lokkertje” is voor nieuwe consumenten en dat KPN Belsimpel dan tegemoet komt. Wie spreekt de waarheid? Anyway ik wil graag mijn nummer behouden en in mijn geval is het verschil 1 euro p/m en dat is te overzien.

Nu het volgende. Als ik mijn abonnement afsluit via Belsimpel afsluit ben ik ook 1 euro p/m goedkoper uit. Ik weer contact opnemen met KPN om te onderhandelen over de prijs. Heb het liefst geen tussenpersoon en weet dat er altijd een marge is, tenminste dat dacht ik. Het persoon dat ik sprak zei dat dit niet mogelijk was. Ik vroeg hem wat het verschil was tussen KPN en Belsimpel. Hij kon mij vertellen dat het idd te maken had met de inkoop van de toestellen, maar hij vertelde mij ook dat als ik via Belsimpel zou verlengen dat het netwerk dan slechter/trager zou zijn? Hoe dan? Dat is toch onzin verkopen? Of spreek hij hier de waarheid? Op internet kon ik er niets over vinden en de klantenservice van Belsimpel zei dat dit onjuist is. het is tenslotte hun eigen netwerk. Ik krijg een beetje het gevoel dat ik als trouwe klant in de zeik genomen word.

 

m.v.g.

 

Kees

Hoi Kees, welkom op het forum. 

Dat gevoel kan ik begrijpen, dit is namelijk van beide kanten verkeerde informatie. Voor de verkeerde informatie van onze kant bied ik je mijn oprechte excuses namens KPN. 

De kwaliteit van het netwerk heeft niets te maken met waar je je abonnement verlengt. Het verschil in toestelkosten komt inderdaad door de grotere inkoop daar. Het verschil in de abonnementskosten kan ik echter niet verklaren, die horen gelijk te zijn. Ik kan alleen bedenken dat de Hussel/Compleetkorting van € 5,- of € 7,50 standaard aan is gevinkt, een korting die je krijgt wanneer je thuis ook internet van ons hebt. 

Heb je eventueel de link voor me met dat bedrag? Dan kan ik ook even meekijken. 


Hoi Alex,

Bedankt voor de reactie. Ik vind het fijn dat jij gewoon zegt waar het op slaat en niet met onzin redenen komt. Ik zie inmiddels dat de prijzen van de telefoons inmiddels zijn gewijzigd. De telefoon is wat goedkoper geworden, maar het verschil in prijs met nieuw nummer of nummerbehoud is nog steeds 4 euro p/m.  

Abonnement met nieuw nummer.

https://www.belsimpel.nl/oneplus-8/256gb-groen/aanbieding?abonnement=kpn-onbeperkt-minuten-sms-10gb-4g-2-jaar-cth&bundel%5B0%5D=kpn-toestel-abonnement-2200-2-jaar

 

Abonnement met verlenging.

https://www.belsimpel.nl/oneplus-8/256gb-groen/aanbieding?abonnement=kpn-onbeperkt-minuten-sms-10gb-4g-2-jaar-verlenging-cth&bundel%5B0%5D=kpn-toestel-abonnement-2600-2-jaar-verlenging

m.v.g.

 

Kees


Dankjewel. Ik zie het al. 

De kosten van het abonnement zijn in dit geval wel hetzelfde, maar er wordt een korting gegeven op het toestel zelf bij een nieuwe klant. Dat is een overeenkomst met zulke commerciële partijen die veel nieuwe klanten aanleveren, hoe dit in elkaar zit weet ik zelf ook niet specifiek. Naast de verkoop van toestellen is dit een verdienmodel van deze websites.