Skip to main content
Beantwoord

Online gamen werkt niet met mobiele hotspot op PlayStation

• January 11, 2026
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Hoi,

Wanneer ik mijn hotspot op mijn PlayStation wil delen, is hij verbonden en werkt het wel. Alleen bij veel games werkt online gamen dan niet.. Bij een paar lukt het wel via mobiele hotspot maar bij veel niet.

Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Mvg,

Dennis

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Dennis Kajganic, Je krijgt bij KPN via het mobiele netwerk een IPv6 adres en op die manier communiceer je ook naar de buitenwereld. Het kan zijn dat daardoor sommige games niet goed werken. Het komt er op neer dat een Mobiele Hotspot niet heel geschikt is om te gamen.

Na wat zoeken hier op de Community heb ik nog wel dit topic gevonden: Probleem met PS5 verbinden via mobiele hotspot | KPN Community
Mogelijk dat je daar een oplossing vindt. 

5 reacties

Flitsend
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • January 11, 2026

Mag ik vragen waarom je via mobiele hotspot wilt gamen? Het lijkt mij dat sommige games dat gewoon niet toestaan ivm. risico op wisselvallige/trage verbinding. Heb je een voorbeeld van een game waarbij dit niet lukt?

Omdat ik momenteel geen thuis Wi-Fi heb, Fortnite bijvoorbeeld werkt niet, maar Rocket League dan weer wel. ​@Flitsend 

• January 12, 2026

Vreemd, want beiden hebben niet heel veel bandbreedte nodig alleen is een lage ping van belang.

Als je meer dan 20 Mbps haalt moet het wel goed zitten. 

Start Fortnite of de andere games helemaal niet op krijg je geen meldingen?

• January 12, 2026

Het mobiele netwerk van KPN is grotendeels IPv6 gebaseerd. Dat is sowieso al een probleem voor veel games. En je zit achter dubbel NAT.

Het kan gewoon niet. Er is niets aan te doen.

Tenzij je oo die Playstation een VPN cliënt kan instellen ofzo. Dan kan je gamen via VPN.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 15, 2026

Hallo ​@Dennis Kajganic, Je krijgt bij KPN via het mobiele netwerk een IPv6 adres en op die manier communiceer je ook naar de buitenwereld. Het kan zijn dat daardoor sommige games niet goed werken. Het komt er op neer dat een Mobiele Hotspot niet heel geschikt is om te gamen.

Na wat zoeken hier op de Community heb ik nog wel dit topic gevonden: Probleem met PS5 verbinden via mobiele hotspot | KPN Community
Mogelijk dat je daar een oplossing vindt.