Skip to main content
Beantwoord

Onterecht abonnement. Ik heb dit nooit afgesloten

• February 14, 2025
  • 3 reacties
  • 165 keer bekeken

Kim Staats
Nieuwkomer

Geachte heer/mevrouw,

In december 2024 heb ik geprobeerd een mobiel abonnement af te sluiten bij KPN met nummerbehoud vanaf Budgetmobile. KPN zou de overstap regelen, maar ik ontving vervolgens bericht dat dit niet mogelijk was omdat mijn abonnement bij Budgetmobile nog liep. Hierop heb ik mijn abonnement bij Budgetmobile proberen stop te zetten. KPN gaf telefonisch aan dat ik het abonnement opnieuw moest aanvragen. Ik heb dit overwogen, maar na opnieuw telefonisch contact bleek het bedrag hoger dan verwacht. Daarom heb ik besloten het abonnement niet af te sluiten en bij Budgetmobile te blijven.

Tot mijn verbazing ontving ik op 28 januari 2025 een e-mail van KPN waarin werd vermeld dat er geld van mijn rekening zou worden afgeschreven. Ik heb toen telefonisch contact opgenomen met KPN en aangegeven dat ik een factuur had ontvangen, terwijl ik geen abonnement had afgesloten. De medewerker verzekerde mij dat als ik geen abonnement had afgesloten, ik mij hier geen zorgen over hoefde te maken en dat ik er geen verdere aandacht aan hoefde te besteden.

Desondanks werd er enige tijd later alsnog geld van mijn rekening afgeschreven. Bij opnieuw contact met KPN kreeg ik te horen dat er wél een lopend abonnement op mijn naam stond, wat ik nooit heb afgesloten.

KPN verwees mij naar een e-mail waarin werd vermeld dat mijn oorspronkelijke aanvraag was geannuleerd, maar dat er vervolgens een nieuw abonnement met een nieuw nummer was geactiveerd. Ik heb nooit een nieuw abonnement aangevraagd en ook niet ingestemd met een wijziging. KPN stelt dat ik binnen twee weken had moeten annuleren, maar omdat ik niet op de hoogte was van dit ongewenste abonnement, had ik daar geen reden toe. Ik heb nooit gebruik gemaakt van dit abonnement en wens dit per direct te laten beëindigen. Daarnaast verzoek ik om terugbetaling van de onterecht afgeschreven kosten.

Met vriendelijke groet,

Jürgen Grootfaam

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Kim Staats ,

Dit is niet de juiste plek voor het neerleggen van jouw verzoek. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je er telefonisch niet uitkomt met KPN. 

Je kunt dan altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 15, 2025

Hallo ​@Kim Staats ,

Dit is niet de juiste plek voor het neerleggen van jouw verzoek. Ik begrijp uit jouw verhaal dat je er telefonisch niet uitkomt met KPN. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Kim Staats Hi Kim / Jürgen, rot dat het zo gelopen is met je abonnement. 

Ik zie dat Noordzee je al de goede kant op gewezen heeft, we kunnen zulke dingen inderdaad helaas niet hier via de Community voor je oplossen. Ik hoop dat je er met de tip van Noordzee verder mee gekomen bent, je kunt anders ook een belafspraak maken voor verdere hulp hierbij.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 24, 2025

Hallo ​@Kim Staats ,

@Kim Staats 

Is het gelukt met het indienen van de klacht?