Skip to main content

Ik heb 10-10-2019 een contract afgesloten bij KPN, met nummerbehoud. ik had een SIM only abonnement bij Telfort (maandelijks opzegbaar tot 11-11-2019) Nu heeft KPN de fout gemaakt om nummerbehoud niet mee te nemen, en mij een factuur gestuurd vanaf 10-10-2019. Terwijl ik de Sim kaart nog niet heb kunnen gebruiken en ik ook nog een rekening van Telfort moet betalen over deze periode. ik heb contact gehad met een collega en heb te horen gekregen dat ik het geld de volgende maand gecrediteerd wordt. Ik ben er het niet mee eens dat er onterecht geld wordt afgeschreven van mijn rekening waar jullie geen recht op hebben en toch incasseren. De fout ligt bij KPN en niet bij mij. Als ik het geld storneer dan moet ik herinneringskosten betalen is mij verteld door uw medewerker. Waarom moet ik herinneringskosten betalen voor een factuur die jullie onterecht gestuurd hebben

Goedemorgen@marcel1104, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik begrijp je standpunt, en je hebt hierin ook zeker gelijk en hiervoor ook mijn excuses. Maar wij kunnen een incasso helaas niet terughalen, eenmaal ingediend zal deze ook doorgaan. Zo is het systeem ingericht, een geautomatiseerd proces waar we verder niet handmatig iets in kunnen wijzigen bij dit soort foutjes. Het storneren van de factuur kan, maar hier komen vaak meer problemen achter weg dan gedacht. En ja de fout ligt bij ons, maar ook wij kunnen fouten maken.. 

Ik zou dus wel willen aanraden om de factuur te betalen, je krijgt deze kosten hoe dan ook terug. De volgende factuur zal een stuk lager uitvallen, of misschien wel op € 0,00 komen. Op die manier hebben we onze fout dan rechtgezet. Ik sta ervoor garant dat je deze kosten terugkrijgt, alleen duurt het dus een maandje voordat je dit ziet.
 


@marcel1104, ik heb geen bericht meer van je gehad. Heb je hier nog vragen over?


Reageer