Skip to main content

Goedendag,

Er zijn bij mij ten onrechte afschrijvingen gedaan van een online aankoop/abonnement. “Ultimate Microsoft” van €14,99. 

Dit heb ik nooit aangeschaft en had ook geen idee wat dit was. Heb tot 3x aan toe met de klantenservice gebeld. Er werd verteld dat dit een abonnement is van Xbox (?) wij hebben geen Xbox en heb nogmaals nooit iets aangeschaft. Zij adviseerde mij om Microsoft te bellen. Microsoft zegt mij dat ik bij kpn moet zijn want jullie kunnen dit beëindigen. 
Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. En ondertussen heb ik, voor zover ik kan zien, al 3x betaald (en wie weet nog langer). 
Mijn verzoek is om het blijkbare abonnement stop te zetten en de bedragen die ten onrechte in rekening zijn gebracht terug te storten. 
 

met vriendelijke groet,

Amanda Verbaan


 

Hi @Amanda11! Welkom op het forum. Zou je eens willen kijken of het abonnement tussen je online aankopen in de Google Play Store of iStore staat? 

Kijk hier voor hoe je dit doet met Android.

Kijk hier voor hoe je dit doet met Apple.

Staat daar het abonnement niet tussen, wil je dan je profiel invullen en hier laten weten wanneer je dit gedaan hebt?

Verder komt het maar zelden voor dat zoiets uit zichzelf wordt aangezet. Vaak blijkt er toch sprake te zijn van een huisgenoot of familielid die het abonnement heeft afgesloten. Of een wachtwoord dat gekraakt is waardoor iemand anders dit aan heeft kunnen zetten. Als er niemand anders in huis is die het abonnement aangezet kan hebben wil ik je in ieder geval aanraden je wachtwoorden te veranderen.