Skip to main content

Geachte Jorg Kramer,

Ik ben het niet eens met de recentelijk ontvangen factuur van KPN mobiel.

Er zijn onterecht € 60,50 in verbruikskosten buitenland gerekend.

De telefoon is niet 1 keer gebruikt tijdens mijn verblijf in het buitenland.

Mob: 06-*********

Graag een correctie van deze rekening.

Met vriendelijke groeten,

Matthias van Leur

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

topic verplaatst naar juiste board

Geachte Jorg Kramer,

Ik ben het niet eens met de recentelijk ontvangen factuur van KPN mobiel.

Er zijn onterecht € 60,50 in verbruikskosten buitenland gerekend.

MOB 06-*******

De telefoon is niet 1 keer gebruikt tijdens mijn verblijf in het buitenland.

Graag een correctie van deze rekening.

Met vriendelijke groeten,

Matthias van Leur

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Na een half uur zoeken naar een manier om met KPN in contact te komen, maar 1 conclusie:

Het wordt klanten zo moeilijk mogelijk gemaakt om ueberhaupt contact te krijgen.

Er is onterecht geld van mijn rekening geboekt en ik moet dat op een forum delen?

Dit slaat nergens op.  Schande.

Matthias van Leur

Admin: topic verplaatst naar bestaand topic. Dubbele post


Hallo Matthias, 

 

Het is niet nodig om dit op het forum af te handelen. Het mag overigens wel. 

Je kunt jouw contact met KPN ook per chat of telefonisch leggen. 

Telefonisch via 0800 - 0402

Per chat : 

https://www.kpn.com/service.htm

Admin: post verplaatst


Hallo @Mattvl , een hele vervelende verrassing inderdaad. Dit bedrag staat heel waarschijnlijk voor buitenbundel kosten voor datagebruik buiten de EU. Deze zijn gemaximeerd op 60,50 euro. Ik denk dat de mobiel ongemerkt data heeft gebruikt door apps op de achtergrond. Dit kan alleen voorkomen worden door zelf ‘mobiele gegevens’ uit te zetten in de instellingen van de mobiel.

Helaas voor jou verwacht ik niet dat KPN dit zal corrigeren, de data is gebruikt.

Tot slot: haal nog even je 06-nummer weg, dit is een openbaar forum. Via de drie puntjes rechtsonder en dan ‘bewerk’.


Duidelijk! Al 10 jaar klant maar dus nu in gesprek met Vodafone, die overigens wel een eenvoudige manier hebben om met klantenservice in contact te komen. Blijkbaar wordt mijn € 100,00 per maand gebruikt om nieuwe klanten te werven en niet om bestaande klanten tevreden te houden. Ook goed.

  1. van Leur

Hou er rekening mee dat je ook bij de andere providers je zelf je mobiele gegevens uit moet zetten als je in het buitenland bent!! Zo werkt het overal. En sorry hoor maar tegenwoordig wordt er Twitter, facebook, chat en een forum gebruikt bij de meeste bedrijven.  Ideaal toch? Je hebt alles zwart op wit staan. Bellen deden we vroeger :wink:


Net als bij VF kan je als je wil ook bij KPN op je mobiel via nummer 1200 de klantenservice bereiken. En zoals Joep zegt, zullen de buitenbundel kosten ook bij VF snel oplopen tot € 60,50 als je de mobiele data niet zelf uitzet.


Hay @Mattvl, welkom op het KPN forum. Jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze dienstverlening. Ongemerkt dataverbruik in het buitenland is erg zuur. Dat kan ik me goed voorstellen!

Door alle applicaties die op de achtergrond van je telefoon actief zijn is je toestel altijd verbonden met internet, denk aan; apps updaten, synchroniseren met de iCloud en/of Google Drive, mail ophalen etc. In de hele EU app, surf en bel jij zonder extra kosten. Je hoeft geen ‘voordeel bundel’ aan te zetten zodra je de grens over gaat. Buiten de EU, gelden er wel andere tarieven. Het is verstandig om vóór vertrek te controleren wat de mobiele kosten zijn van het land van bestemming. En, eventueel een extra voordeel bundel te activeren.

Om je te beschermen tegen extreem hoge kosten, is er een limiet van € 60,50 op buitenbundel verbruik. Wil je helemaal geen gebruik maken van mobielinternet in het buitenland? ? Schakel dan voor vertrek je ‘mobiele data gegevens’ uit. De KPN Toestelhulp helpt je daarbij. Zo weet je zeker dat je niet ongemerkt verbonden bent met mobielinternet, en extra kosten maakt. 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze hier gerust. We helpen je graag :)


Reageer