Skip to main content

Een mobiel KPN nummer is per 27-02-2021 beëindigd. 15-02-2021 volgt een KPN e-mail bevestiging.

Vandaag ontvang ik van KPN een te betalen factuur - groot € 13,80 - voor de periode 01.03 - 31.03.2021.

Vanmorgen telefonisch contact gehad met de KPN hieromtrent. Betreffende medewerkster kraamt volgens mij alleen maar onzin uit. Dit gaat dus niet goed. De laatste twee maanden een tweetal eerdere onjuistheden van de KPN besproken. Mijn ervaring met de de dienstverlening van de KPN is dat die in sneltreinvaart achteruit gaat. Ik ga er vanuit dat deze kwestie goed wordt opgelost. Als voornoemd bedrag wordt afgeboekt zal vervolgens stornering volgen.

Hoi @Formulier, jammer dat je ons gaat verlaten! Ik kan me voorstellen dat je raar opkijkt als je een factuur krijgt na de opzegging. Wat er precies aan de hand is kan ik nog niet zeggen, aangezien je forumprofiel nog geen volledig gegevens heeft. Zou je die helemaal (adres, naam, laatste 3 cijfers van de IBAN) voor me in kunnen vullen en een seintje geven als je dat gedaan hebt?
Als ik zo naar de data die je noemt kijk kan het zijn dat de factuur al aangemaakt was op het moment dat de opheffing op 27-2 werd uitgevoerd. Als dat zo is komt er volgende maand nog een factuur waarop het rechtgezet wordt. Of dat het echt is controleer ik graag voor je als je de gegevens hebt ingevuld.


Voor gegevens zie www.formulierenman.nl


U zult toch echt uw gegevens in uw profiel in moeten vullen wilt u vanuit hier medewerking verwachten, anders is er geen verificatie dat u bent wie u zegt dat u bent.


De gegevens in mijn profiel zijn inmiddels aangevuld.


Het betreft Factuurnummer: *** van 5 maart 2021, klantnummer: ***. Via mijnkpn is op 17-01-2021 doorgegeven onderhavig mobiel abonnement te willen beëindigen, dit is vervolgens op 15-02-2021 door KPN bevestigd.

 

Admin: gegevens verborgen


Bedankt voor de gegevens @Formulier, daarmee heb ik voor je gekeken. Het 06-nummer wat je op je profiel hebt staan is inderdaad opgezegd, daar wordt niets meer voor in rekening gebracht. Onder het klantnummer staat nog een ander 06-nummer (eindigt op 982), het factuurnummer wat je noemde gaat over dat 06-nummer, niet over het nummer in je profiel. 


Het 06 nummer eindigend op 982 is vaan 27-02-2021 beëindigd. Echter dit mobile nummer is nog steeds zichtbaar in “mijnkpn”. Hoe kan dat???

Het 06 nummer eindigend op 621 was een prepaid nummer en is per 25-02-2021 gewijzigd naar abonnement.

Zo is een en ander geregeld.


Het blijft oorverdovend stil vanaf de KPN kant.
Probleem te groot?
Kennelijk is de administratie bij KPN een grote puinhoop.

Betreffend mobiel abonnement is contractueel 27-02-2021 gestopt.
KPN is 17-01-2021 geïnformeerd dat betreffend abonnement niet wordt verlengd.
Een bevestiging hieromtrent volgt, bijna 1 maand later, op 15-02-2021.
Het abonnementgeld (periode 01.03 - 31.03) wordt vervolgens 12 maart 2021 door KPN ten onrechte geïncasseerd.
Ondanks mijn verschillende ondernomen pogingen dit probleem met KPN opgelost te krijgen lukt dat niet en rest mij betreffend bedrag 12 maart 2021 na afschrijving per direct te storneren.
Bijzonder slechte dienstverlening en uitermate klantonvriendelijk handelen door KPN c.q. medewewerkers van KPN!!


Deze mensen zitten niet 24/7 met hun neus in het forum om op een bericht te reageren. Als u direct geholpen wilt worden bel dan naar KPN 0800 0402. Als je per se via dit forum wilt communiceren is prima, maar verwacht dan niet dat u direct een reactie krijgt, dit kan wel eens een dag duren. Heeft niks met slechte dienstverlening of klantonvriendelijkheid te maken.

 

En nogmaals, als uw abonnement stopt net voor een factureringsperiode kan het voorkomen dat u nadat het abonnement is afgelopen dus alsnog een factuur krijgt omdat deze al in behandeling was. Op uw eindnota, die u de volgende factureringsperiode krijgt worden de teveel geïncasseerde kosten terugbetaald. Dit werkt bij KPN niet anders dan bij welke provider ook dus ik snap niet waarom u zo gefrustreerd doet.


Voorafgaand aan het melden van betreffend probleem aan dit forum is twee keer contact met KPN 0800 0402 opgenomen. Resultaat nul komma niks. Zoals gemeld is ruim een maand voor het verlopen van betreffend abonnement aangeven het abonnement te willen beëindigen. Ik kom er nu achter dat dit KPN forum - evenals 0800 0402 - voor mij geen enkele toegevoegde waarde heeft.:see_no_evil:  


Het abonnement is, zegt u zelf, 27-2-2021 beëindig. Dat is 2 weken geleden.

 

Wanneer u opzegt heeft geen enkele waarde in dit hele verhaal. Uw abonnement eindigde 2 weken geleden en in diezelfde periode werd uw eerstvolgende factuur opgemaakt. Volgende maand krijgt u dus de eindnota en teveel geïnde kosten teruggestort, einde verhaal.

 

Maakt u zich lekker zo druk als u zelf wilt maar dat is wat er aan de hand is. Niet meer en niet minder.


We zijn hier niet 24/7 aanwezig zoals Maurice zegt inderdaad, maar we zijn er wel om te helpen. Het gaat om het andere nummer dus @Formulier? Doordat je het eerste nummer op je profiel had ingevuld heb ik vooral daarnaar gekeken. Het nummer dat eindigt op 982 is niet opgezegd, die stond gisteren nog actief. Je hebt je gegevens weer van je profiel verwijderd, daardoor kan ik niet meer zien hoe het er nu voor staat. Heb je wel een bevestiging gekregen dat het nummer opgezegd zou worden? Ik kan zelf geen abonnementen beëindigen, het beste wat je kunt doen is contact opnemen met 0800-0402 om het nummer alsnog te laten stoppen.


Beste Jasper, de KPN luistert niet en jij leest ook niet wat ik schrijf.

Al mijn gegevens zijn verwijderd omdat ik helemaal klaar ben met KPN.

Voor de zoveelste keer, het nummer dat eindigt op 982 is contractueel 27-02-2021 gestopt.
KPN is 17-01-2021 via “MijnKPN” geïnformeerd dat betreffend nummer/abonnement niet wordt verlengd.
Een bevestiging hieromtrent volgt, bijna 1 maand later, op 15-02-2021.

Het abonnementgeld (periode 01.03 - 31.03) wordt vervolgens morgen 12 maart 2021 door KPN ten onrechte geïncasseerd.
Ondanks mijn verschillende ondernomen pogingen dit probleem met KPN opgelost te krijgen lukt dat niet en rest mij betreffend bedrag 12 maart 2021 na afschrijving per direct te storneren.
Bijzonder slechte dienstverlening en uitermate klantonvriendelijk handelen door KPN c.q. medewerkers van KPN en daar val jij ook onder. Ik zou zeggen ga als de wiede weerga aan de slag en regel dat alles goed komt. Ben benieuwd wat KPN ter vergoeding voor alle voor mij in deze casus benodigde tijd en opgelopen frustratie biedt…..


Jasper, tot slot, onderstaande vraag is een aantal dagen geleden ook al in dit Forum gesteld.

Het 06 nummer eindigend op 982 is vanaf 27-02-2021 beëindigd. Echter dit mobile nummer is nog steeds zichtbaar in “MijnKPN”. Hoe kan dat???

Jouw/KPN reactie zie ik met belangstelling tegemoet.


Onderstaande KPN bevestiging is van 15-02-2021

 

 

KPN

Geachte heer xxxxxxxxx,

Wij vinden het jammer dat u uw mobiele abonnement opzegt. Hartelijk bedankt voor de tijd dat u klant bij ons bent geweest. In deze e-mail informeren wij u over de afhandeling van de opzegging.

Datum beëindiging
Uw mobiele nummer xxxx
xxx982 wordt op afgesloten. Vanaf deze datum kunt u alle diensten van KPN op uw telefoon niet meer gebruiken.

Uw voordelen vervallen
Profiteert u met uw abonnement van extra voordelen? Door de opzegging vervallen deze. Over de gevolgen voor eventuele andere KPN abonnementen op uw adres ontvangt u een aparte e-mail.

Laatste factuur
U hebt uw abonnement vóór de einddatum van uw lopende contract opgezegd. Na het opzeggen van uw abonnement ontvangt u van ons nog een laatste factuur. Hierop wordt de afkoopsom tot de einddatum 27-02-2021 van uw contract in rekening gebracht. De afkoopsom bedraagt € 0,00.
Hebt u een toestelkrediet? De resterende termijnen ter waarde van € 0,00 brengen wij ook in één keer in rekening op uw laatste factuur.
Het moment waarop u de laatste factuur ontvangt verschilt:

  • In de maand waarin uw abonnement beëindigd wordt, ontvangt u nog een factuur voor de gehele kalendermaand.
  • In de hierop volgende maand ontvangt u de laatste factuur waarop te veel berekende abonnementskosten verrekend worden met eventuele verbruikskosten.
  • Hebt u geen kosten gemaakt in het buitenland? U ontvangt uw laatste factuur in de maand na beëindiging van uw abonnement.
  • Zijn er kosten voor gebruik in het buitenland gemaakt? Na beëindiging van uw abonnement kan het tot 2 maanden duren voordat u uw laatste factuur ontvangt.
  • Moet u nog een deel betalen? De betaling gaat zoals u dit gewend bent.
    Krijgt u een bedrag terug? Dan wordt dit teruggestort op het IBAN-nummer dat bij ons bekend was op het moment dat uw abonnement stopte. U hoeft hier zelf dus niets voor te doen.

Wilt u uw mobiele nummer toch behouden?
Geef dat dan zo snel mogelijk telefonisch aan ons door via 0800-0402 (gratis).

U blijft altijd welkom
Hebt u nog vragen of bent u van gedachten veranderd? U bent natuurlijk altijd weer welkom. Wij helpen u graag via 0800-0402 (gratis) om samen met u naar een abonnement te kijken dat het best bij u past.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

N.B. Dit is een automatisch verstuurd bericht. Dat betekent dat een antwoord op deze e-mail niet wordt gelezen.

EF151OBVK2800


  • In de maand waarin uw abonnement beëindigd wordt, ontvangt u nog een factuur voor de gehele kalendermaand.
  • In de hierop volgende maand ontvangt u de laatste factuur waarop te veel berekende abonnementskosten verrekend worden met eventuele verbruikskosten.

 

Dit is toch exact wat er is gebeurd?


Die bevestiging is duidelijk inderdaad @Formulier, het lijkt erop dat de opzegging niet goed is doorgekomen want zoals ik al zei is dat nummer nog wel actief en ik zag er geen opzegging bij staan. Als er niets wordt gedaan stopt het nummer (en de facturen) niet, het moet echt alsnog gestopt worden.

Dat kan ik niet voor je, die mogelijkheid heb ik niet (ook niet als je gegevens nog wel op je profiel zouden staan), je kunt daarvoor zoals gezegd contact opnemen met 0800-0402 en aangeven dat je wilt opzeggen. Daarmee kom je direct bij de afdeling uit die dat voor je kan regelen. Doordat je de bevestiging hebt heb je die datum zwart op wit, dat kan je daarbij aangeven. 

 

  • In de maand waarin uw abonnement beëindigd wordt, ontvangt u nog een factuur voor de gehele kalendermaand.
  • In de hierop volgende maand ontvangt u de laatste factuur waarop te veel berekende abonnementskosten verrekend worden met eventuele verbruikskosten.

 

Dit is toch exact wat er is gebeurd?

Nee, het nummer staat nog actief, daardoor is dit niet wat er aan de hand is.


Jasper, nu echt tot slot,

Zojuist met 0800-0402 gebeld.

Betreffende persoon weet mij te melden dat na overleg met zijn teamleider dit een Factuurnummer  xxxxxxx705 een eindfactuur betreft.
Het is toch niet te geloven!!
Kennelijk lukt het KPN niet de - ook door jou geconstateerde fout - toe te geven.

Ik wil over deze casus graag teruggebeld worden door Jörg Kramer,  Directeur Klantenservice op mijn mobiele nummer dat eindigt met 2621.

Graag jou bevestiging dat jij dat binnen KPN regelt / laat regelen.


Ben er vandaag uitgekomen. Nadat een klacht bij KPN is ingediend ben ik twee keer gebeld door Denise van KPN Klantenreacties. Denise heeft mij bij de klachtafhandeling - achteraf - onjuist en onvolledig geïnformeerd, voor mij reden hieromtrent een klacht tegen de afhandeling van de klacht en een klacht tegen Denise in te dienen.

Conform de KPN Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten:
Artikel 10.5 stelt: “Als u bezwaar maakt tegen de factuur mag u alleen het gedeelte waar u het niet mee eens was tijdelijk niet betalen. De rest van de factuur moet u op tijd betalen.";
Betreffend bezwaard bedrag - groot € 13,80 - kan dus zonder probleem gestorneerd worden!

Artikel 13.1 stelt: “U kunt aan het einde van de minimumduur van de overeenkomst uw abonnement opzeggen. U moet daarbij rekening houden met de opzegtermijn. Die is bij een abonnement 1 maand. Loopt de minimumduur van uw abonnement bijvoorbeeld op 1 november af, dan moet u uiterlijk 1 oktober opzeggen. Doet u dat niet dan loopt de overeenkomst door.".
17-01-2021 is datum van het opzeggen - ruim één maand vóór 27-02-2021 - dus het door KPN in rekening brengen van € 13,80 wegens abonnementskosten periode 01.03-31.03 is niet rechtmatig!

Schandalig dat KPN haar fouten in deze casus niet ruiterlijk toegeeft, maar op slinkse wijze met een veelvoud aan onjuiste informatie probeert de consument een oor aan te naaien.


Ik had ook een berichtje van Denise inderdaad, ik begreep van haar dat ze jou gebeld heeft en dat het via haar is opgelost en het nummer wordt gestopt. Verder kan ik er niet zoveel meer over zeggen of zien, doordat ik geen gegevens meer van je heb.


Omdat KPN volgens mij niet via e-mail is te bereiken, richt ik onderstaande reactie middels dit KPN Forum aan Jörg Kramer Directeur klantenservice.

Vandaag hebt u ondergetekende een e-mail toegezonden inzake een niet betaalde factuur van € 13,80. Een reply op deze e-mail is niet mogelijk, is door KPN geblokkeerd. Lekker klantvriendelijk zou ik zo zeggen.
Betreffende factuur bestaat uit in rekening gebrachte abonnementskosten van de maand maart 2021 van mobiel nummer 06 - xxxxx982. KPN is 17 januari 2021 geïnformeerd betreffend mobiel nummer aan het eind van het contract per 27-02-2021 te willen beëindigen, ten gevolge waarvan onderhavige factuur door KPN niet terecht in rekening is gebracht.
Hierover heb ik meerdere keren telefonisch contact met KPN gehad, echter zonder resultaat.

Een en ander is tevens - zie het hier voorgaande - op dit KPN Forum gemeld, waarin exact mijn handelwijze/ondernomen acties staan aangegeven. Het door KPN in onderhavige casus onjuist handelen wordt in voornoemd Forum door KPN medewerker “Jasper” gesignaleerd en erkend.

Wat ik nog van KPN toegezonden behoor te krijgen - conform de van toepassing zijnde Algemene Voorwaarden van KPN - het tot heden toe ontbreken van:

  1. Een schriftelijke bevestiging van het stoppen van onderhavig abonnement per 27-02-2021;
  2. Een creditfactuur van onderhavige factuur van de maand maart 2021;
  3. Restitutie van twee dagen te veel betaalde abonnementskosten te weten 27 en 28 februari 2021.

Heer Kramer, wilt u uw invloed als directeur klantenservice aanwenden en er voor zorgen dat de twee door mij gevraagde documenten mij op korte termijn worden toegezonden evenals het teveel betaalde op kort termijn op het bij u bekende bankrekeningnummer wordt overgemaakt.

Uw schriftelijke bevestiging hieromtrent zie ik met belangstelling tegemoet.


De volgende faktuur zal de slotnota zijn. De fakturen worden 1x per maand gedraaid.  


Er komt volgens mij schot in de zaak.
Onderstaande e-mail vannacht om 00:02 van Jörg Kramer ontvangen.
Die man werkt zich volgens mij de naad uit zijn broek. Doordat hij onverstoorbaar doorwerkt heeft dat volgens mij negatieve invloed op zijn administratie. Opzeggen abonnement op 17-01-2021 resulteert in het afsluiten op 18-03-2021. Kennelijk is KPN twee maand nodig om een tijdig opgezegd abonnement stop te zetten.
Gelet hierop, op deze en meerdere uitermate klantonvriendelijke houding van KPN ben ik nu bezig te onderzoeken hoe het “Koninklijke” van KPN ingenomen/afgepakt kan worden. Moeten ze als “PN” verder met hun zakelijke leven.
KPN kan een schadevergoeding wegens ernstig ongerief door de wijze van facturering tegemoet zien, zoals eerder gemeld financiële compensatie/schadevergoeding voor alle door mij benodigde tijd en opgelopen frustratie  Een en ander in de geest van Artikel 10 van betreffende KPN AV.

 

 

KPN

Geachte heer ,

Uw aanvraag voor het opzeggen van uw mobiele abonnement is uitgevoerd.

Datum beëindiging
Het mobiele nummer xxxxxxx982 is op 18-03-2021 afgesloten.

Hebt u nog vragen?
Dan helpen wij u graag op kpn.com/service.

Met vriendelijke groet,

Jörg Kramer
Directeur Klantenservice

N.B. Dit is een automatisch verstuurd bericht. Dat betekent dat een antwoord op deze e-mail niet wordt gelezen.

EF151UBVK3000


Nou je zal wel opgelucht zijn. Tsjonge jonge wat een drukte om niks.


Hey Joep, Jij zult het gevaar van coronabesmetting waarschijnlijk ook niet zien/tegenspreken 🤗