Skip to main content

Onterechte facturen sturen komt mij bij KPN bekend voor. Als noodvoorziening hebben wij 4G buitengebied naast de vaste aansluiting gekregen. Dit omdat de kabel van de vaste lijn kapot is en in het water ligt te sudderen. Nu sturen ze me ook nog een rekening voor het 4G buitengebied abonnement. Terwijl het niet mijn idee is om er een abonnement bij te nemen. Ondertussen werken ze beide niet stabiel. En wel dubbel laten betalen.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hi b, welkom op het forum. 

Ontzettend naar dat je vaste verbinding uit de lucht is. Nog erger dat je een rekening krijgt voor een noodpakket. Dat hoort namelijk niet zo. Ik zie meerdere facturen, om misverstanden te voorkomen, welk bedrag zie je op de onterechte factuur? Is dat die van € 50,73 met een 09xx mobiele nummer? Ik gok dat dat hem is, maar wil graag een bevestiging van je. 

 


Als je gaat bellen met een 0970 nummer dan kost dat klauwen met geld. Het kan wel maar alleen binnen het KPN netwerk voor zover ik weet. En klauwen met geld omdat het een internet-nummer is, wat niet bedoeld is voor bellen en sms-en. Er zit dan ook geen bel/sms-bundel in.


Het betreft inderdaad deze factuur. Er staat in de mail dat het mijn eerste factuur is. Het lijkt dat ze me een nieuw abonnement berekenen. 
Mijn 4G valt steeds uit. Nu heb ik een ander modem om te proberen of dit wel stabiel blijft maar nu krijg ik geen 4G verbinding. Kunnen jullie zien wat er mis gaat of de Sim opnieuw activeren?


Hoi @b12345 . Voordat er misverstanden ontstaan. Er is hier volgens mij geen sprake van een noodpakket. Klopt dat?

Een noodpakket verzenden wij als de klant (door onze schuld) langer op zijn aansluiting moet wachten. Als ik jouw gegevens goed bekijk, heb jij een xDSL lijn en daarbij een aanvulling via een 4g modem. Zogenaamde SIB4G.. Herken jij dit? 

Ik begrijp dat dat extra modem niet goed meer werkt? Jij hebt een nieuwe SIM kaart ontvangen? Heb je nu helemaal geen ontvangst of valt de snelheid tegen?


De bekabelde aansluiting is hersteld en werkt nu goed. Het 4G modem heb ik dus niet meer nodig. Maar blijkbaar heb ik hier een nieuw abonnement voor gekregen. Het heet allemaal sneller internet buitengebied. Graag dit abonnement ontbinden. 


Ik heb het inderdaad gevonden. Nog even voor de duidelijkheid, je bent nu dus niet meer verbonden met de 4G modem maar met de Experiabox SSID en dit werkt nu goed? Voordat ik iets uit de lucht haal en je straks weer problemen krijgt. 


Ik gebruik nu de V10 experiabox met 4G ondersteuning. De HUAWEI b525 is buiten gebruik. 


Duidelijk, ik laat die andere opzeggen nu en hou de opzegging zelf ook in de gaten. 


Hi B, ik heb zojuist bericht gehad dat het abonnement per vandaag wordt opgezegd. Morgen dus uit de lucht. :)Â