Skip to main content

Hai,

Ik heb via de wearable app een e-sim geactiveerd voor mijn smartwatch. Het heeft precies 1 maal gewerkt. In mijn KPN omgeving staat de multi sim voor smartwatch aan.

Als ik nu kijk onder ‘mobiele abonnementen’ in de wearable app, staan daar de gegevens van KPN. Onder ‘servicestatus’ staat echter ‘geen abonnementen beschikbaar’.

Situatie is wel zo dat mijn privénummer -het nummer waar de e-sim bij hoort- permanent is doorgeschakeld naar mijn zakelijke telefoon. Het privétoestel zelf staat uit. Doorschakeling is van KPN naar andere provider, m.a.w. naar een toestel met een sim-kaart van een andere provider.

• Moet de privételefoon aanstaan om de e-sim te laten werken?
  • Mag het hoofdnummer doorgeschakeld staan of gooit dat roet in het eten.
  • Als de zakelijke telefoon ook uitstaat,\ of onbereikbaar is, zou/kan het horloge dan ook oproepen ontvangen

Phone: Samsung S20FE, Watch: Samsung Galaxy Watch7 Ultra.

Hoop dat iemand een oplossing heeft om het werkend te krijgen. Dank voor het meedenken en jullie mogelijke antwoorden.

Groet,

Marcel

Hallo ​@Marcel C., allereerst welkom op de KPN community. Het is niet noodzakelijk dat de telefoon met hetzelfde nummer ingeschakeld is. Waar hert volgens mij wel misgaat is bij de doorschakeling. DE smartwatch krijgt op deze manier geen telefoontjes, doordat er een doorschakeling is naar een ander nummer. Hierdoor wordt dat nummer aangeroepen als er naar het privé nummer gebeld wordt. Als je deze doorschakeling eraf haalt, wordt bij telefoon oproepen het privé nummer aangeroepen. 

Mocht het zakelijke nummer ook uitgeschakeld zijn, maar nog wel de doorschakeling actief zijn? Dan zal de Smart Watch geen oproepen binnenkrijgen. Bij uitschakelen zakelijke telefoon dien je ook eerst alsnog de doorschakeling uit te zetten. 

Hi Jeroen,

top,  dank voor je antwoord. Much appreciated.

Reageer