Skip to main content

Ik kan geen berichten versturen en ontvangen van KPN. Zo wil ik een e-sim aanmaken, nu belangrijk, maar krijg géén bericht mbt de verificatiecode.

Hoi ​@EvaBoKa, dat is niet handig inderdaad. Gaat het alleen over deze sms voor de e-sim activatie, of kan je ook geen andere sms’jes ontvangen? Heb je wel een actieve simkaart in jouw telefoon zitten?

Heb je jouw toestel al eens opnieuw opstart om te kijken of het daarna wel lukt? 

Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken? Het kan ook makkelijker zijn om een terugbelafspraak te maken, er kan dan direct met je meegekeken worden.

We kunnen niet bellen en gebeld worden zonder kosten. We moeten al bijna € 100,00 aan KPN betalen voor extra kosten.

Nogmaals bedankt voor de super service aan ouderen zonder kinderen. 12 dagen in Amerika behelpen vanwege géén E-Sim mogelijkheid.

Maar we zijn goed voor betaling.

Eef van Boven Kaarsmaker 

Volgens mij mis ik iets ​@EvaBoKa, dit is je eerste bericht in 2 jaar hier op de community dus ik heb geen andere informatie dan wat je noemt. Ik begrijp nu dat er iets niet goed ging, maar wat precies kan ik op basis van je bericht nog niet zeggen. We denken graag met je mee.

We zijn hier in New York al 8 dagen en vanaf het begin af aan kon ik geen e-sim installeren. In het begin dachten we dat het gelukt was maar achteraf bleek dat wij, mijn wederhelft en ik gewoon op betalend internet zaten en dat zie nu het totaalbedrag van € 100,00. Vroeger, ja vroeger want we zijn al ruim 40 jaar lid van KPN, kon je een probleem mailen rechtstreeks naar KPN en dan werd dit direct kordaat opgelost. Nu kan je erm

mail sturen en krijg je naar een aantal dagen antwoord waarop je niet kan reageren want het is een no replay bericht. Dan kan je ook naar een community een mail sturen want daar kan dan iedereen op je vraag reageren. En daar zit ik niet op te wachten. Ik wil snel en kordaat een oplossing. Want iemand vanuit de community KPN reageerde dat ik beter via Facebook, Instagram en X de vraag kon stellen. Daar zit ik en wil ik niet op. Is KPN voortaan alleen voor de jongeren en jong volwassenen?

Ik ben het goed beu. We zijn hier nog 4 dagen en hebben niets aan KPN gehad. Vanwege géén e-sim dus ook geen gebruik van Google Maps. Nogmaals bedankt!

Als ik in het appartement was heb ik steeds geprobeerd e-sim te installeren. Echter als hij vroeg om de installatie code ontstond het probleem.  Deze code zou via een sms bericht worden gestuurd. Echter ik ontvang géén berichten en kan géén berichten versturen van en naar KPN. Alle andere berichten komen gewoon binnen. Een jonger persoon op de vakantie heeft ons nog willen helpen maar jeam er ook niet uit waarom ik geen bericht ontving van KPN. En als ik ergens ben waar ze wifi hebben dan krijg ik het bericht in het rood dat er geen internetverbinding is. Begrijpt u nu omdat ik er elke dag mee bezig bent geweest dat dit grotendeels onze vakantie heeft verknald. Iedereen kan buiten gebruik maken van internet en Google Maps alleen ik niet. En daarom bedank ik KPN nogmaals dat ze ons in de jou hebben laten staan. Het contact en de behulpzaamheid is ver te zoeken. Ze hebben schijnbaar liever jongeren die snel weer weg gaan van een provider. Elke avond problemen met mijn wederhelft om steeds maar weer te proberen e-Sim te installeren. Dat is KPN van nu voor vaste klanten! Waardeloos

Volgens mij moet je in Nederland zijn om een esim van KPN te installeren. Dat kan niet in het buitenland dacht ik. Waarom wil je dat überhaupt in New York doen?

Hallo ​@EvaBoKa ,

Als mobiel internet buiten op straat niet wil werken, laadt u dan binnen in uw appartement een offline kaart in Google Maps.

Verder, als u bij KPN al kosten maakt met bellen/sms/internet, dan heeft u al een werkende KPN sim.

Waarom dan nog een e-sim? Van een andere telefoonmaatschappij?

Voor mobiel internet via de KPN sim heeft u een KPN "bundel" nodig. Zie hieronder.

Zonder bundel wordt mobiel internet via de KPN buiten de EU geblokkeerd na EUR 60,50 kosten.

Volgens www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm#bundels_tarieven zijn de bundels voor USA/Canada als volgt:

Het verblijf van EvaBoKa in New York is bijna afgelopen, maar misschien heeft iemand anders nog iets aan deze info.

Dank je voor de toelichting ​@EvaBoKa, dat geeft een beter beeld van de situatie. Om de e-sim te activeren moet je verbonden zijn met een Wifi netwerk, ben je dat wel in Amerika? Je hoeft daarvoor niet in Nederland te zijn. We leggen dit ook uit in de Kennisbank: 

Als je geen sms bericht ontvangt kan het soms helpen om je toestel opnieuw op te starten.

Voor het gebruik van de simkaart maakt het niet uit of je een fysieke simkaart of e-sim gebruikt. Beide werkt dan hetzelfde. 

Ik heb al zo vaak doorgegeven dat ik in het appartement wifi heb en de telefoon regelmatig heb uitgezet en even later weer aangezet. Ik wordt er zo moedeloos van om steeds maar weer door te geven dat ik géén berichten sms berichten van KPN  kan ontvangen of versturen. Het is net of ik tegen dovemansoren praat.

Ik heb bijna elke dag, en dat is nu zo ‘n 9 dagen, contact met KPN gehad met als resultaat nul komma nul. En mijn grieven duidelijk gemaakt. Ik heb het gevoel dat de één niet weet wat de ander doet. En niemand leest écht de problematiek.

En omdat ik geen oplossing heb ontvangen heeft het ons wel € 100,00 extra internetkosten gekost. Daarvoor dank KPN en voor de service.  

Trouwens ook voor de gemiste mogelijkheden en ongerief op de vakantie zoals géén Google Maps. En nooit iets onderweg op internet kunnend raadplegen. Wat toch heel belangrijk is in het Buitenland.

Als je geen SMS kunt ontvangen in het buitenland, dan is dat niet iets wat KPN meteen onmiddellijk op kan lossen. Dus verwacht geen oplossing.

Kun je wat meer vertellen over de situatie? Je wil een esim koppelen? Wat voor esim is dat? Van welke provider? 

Maar zit er wel een simkaart van kpn in met je nummer? Wifi staat er volkomen los van. Wifibellen (en sms) wordt buiten Nederland niet ondersteund.

Een sms van kpn kun je alleen ontvangen met een  actieve simkaart van kpn in je toestel EN verbinding met het 4G/5G netwerk aldaar. Met wifi heb je wel internet op je toestel maar ontvang je geen smsk-en. Geen enkele.

De kosten met e-sim zijn gelijk aan die met simkaart van kpn.

In Amerika zit je buiten de EU en heb je met een EU provider als kpn sowieso betalend internet. Zonder extra buiten EU bundel kost het dan kapitalen inderdaad. Met een extra Amerika bundel kost het minder. Zoek op Verenigde Staten in http://kpn.com/buitenland.

Neem (tijdelijk) een Amerikaanse provider. Voor Google Maps is dat prima. En ook minder duur dan de Verenigde Staten bundel. En je kunt erop gebeld worden natuurlijk.

Voor activeren van de e-sim is verbinding nodig met mobiele netwerk voor de sms via een actieve simkaart van kpn. En wifi om de KPN (!) e-sim te downloaden. 

PeterG schreef:
E-sim van kpn kan alleen geactiveerd worden via het netwerk van KPN. Dat is alleen in Nederland.

Dat klopt niet Peter. Zoals Jasper hierboven al aangaf moet het toestel wel verbonden zijn met wifi en kan dat ook buiten Nederland.

Mogelijk denk jij aan prepaid. Die simkaart kan je alleen activeren via het KPN netwerk in Nederland.

Ik heb mijn antwoord al aangepast ​@RBxx .

Er is wifi nodig en 4G voor de sms. Dat laatste alleen met de simkaart van kpn met het nummer. 

Een Amerikaanse provider zal voor mobiel internet echter wel goedkoper zijn.

Ik stop er mee. Ik krijg steeds andere personen met steeds andere oplossingen. Eindresultaat nul komma nul want ik kan er niks mee. Het lijkt wel dat je bij KPN  iuitstekend moet onderlegd zijn op telefoongebied. 
 Veel jongeren zulllen dat misschien zijn maar dat geldt niet voor ouderen. Ik had in Nederland het advies gekregen e- sim downloaden van KPN. Maar nogmaals bedankt al  het”personeel” van KPN voor de talloze oplossingen die mij niet hebben kunnen helpen. Mij  vakantie is er alleen door verziekt. Nooit van KPN iets vernomen van medeleven. Jammer dat KPN zo gedaald is in de loop van de tientallen jaren.

Einde!!!!!!!!!!!!!!!! Vakantie is voorbij met veel plezier aan KPN!!!!!!    Nn n  

Ik stop er mee. Ik krijg steeds andere personen met steeds andere oplossingen.

Volgens mij heeft niemand hier een oplossing. Er zijn hier allemaal mensen. Maar zo werkt dat met een forum. Wees blij dat je reactie krijgt. Er zijn ook topics waar niemand in reageert. 

Ik denk dat je wat beter moet vertellen wat je wil. Je hebt het over esim en en sms ontvangen. Maar je beschrijft niet duidelijk wat je wil en waarom je dat wil. Van wie is die esim? Van KPN? En waarom heb je die niet gewoon in Nederland gekoppeld? Waarom moet dat in New York? Een beetje achtergrond info helpt enorm om het probleem te begrijpen.

Hallo ​@EvaBoKa ,

Om sms via uw KPN mobiele telefoon in New York aan de praat te krijgen, zet de automatische mobiele netwerk selectie uit, en verbind dan handmatig  met om de beurt T-Mobile, Verizon en AT&T en probeer ze uit.

Sms naar +316xxxxxxxx of 011316xxxxxxxx, waarbij xxxxxxxx u of uw mans laatste tel.nr.cijfers zijn.

Werkt dit niet, doe dan een reset van de netwerk-instellingen (niet een totale reset natuurlijk) op uw mobiele telefoon en probeer het opnieuw.

En zet mobiele data uit tijdens het testen om hoge KPN buiten de bundel internet kosten te voorkomen.

Het uiteindelijke doel was natuurlijk om niet te duur te internetten, en dat gaat bij KPN met een "bundel", aan te schaffen via een sms commando (werkt nu nog niet) of aan te schaffen via MijnKPN app/website (werkt alleen als de mobiele nummers al via sms-verificatie daaraan gekoppeld waren) of nog beter, via een Amerikaans sim-kaartje.

Maar dit alles zal wel "mosterd na de maaltijd" zijn.

Het werkt in de V.S. ook prima met een simkaart van kpn. Ik snap dat hele e-sim advies niet. Logisch dat dat verwarrend werkt.

En die e-sim had je in Nederland voor vertrek moeten installeren. Dan was het zo gelukt. Via je MijnKPN app.

Voor nu adviseer ik tijdelijk een Amerikaanse prepaid e-sim. Dan werkt het onderweg gewoon. En is je vakantie voor navigatie niet verpest. 

En vakantie is meer dan de mobiel. Toen ik er in 1988 was was zonder mobiel. Wel digitaal fototoestel. 

En die extra kosten zijn er met e-sim ook.

We kunnen niet bellen en gebeld worden zonder kosten. We moeten al bijna € 100,00 aan KPN betalen voor extra kosten.

Want dan blijft het kpn buiten de EU. Dat was en is geen cent anders met e-sim. 

New York blijft hoe dan ook een indrukwekkende stad.

Je had voor dat bericht nog niet genoemd dat je in het appartement Wifi had ​@EvaBoKa, zoals gezegd weten wij alleen wat jij vertelt. Iedereen probeert met je mee te denken, maar als we niet de volledige info hebben is dat lastig. Dat is wat je volgens mij ook merkt. Alle genoemde suggesties zijn goed bedoeld.

Het werkt in de V.S. ook prima met een simkaart van kpn. Ik snap dat hele e-sim advies niet. Logisch dat dat verwarrend werkt.

Ik heb een vermoeden dat ze het als e-sim wil activeren zodat ze er een Amerikaanse fysieke simkaart naast kan gebruiken, maar dat is gissen.

Je hoeft in ieder geval niet in Nederland te zijn om dat te activeren. Het enige wat je nodig hebt is bereik en een Wifi netwerk. 

Voor de toekomst kan het wel handig zijn om het al in Nederland te doen, zodat je voorbereid bent.

Reageer