Skip to main content

Sinds kort heb ik op mijn IPHONE nog maar één balkje ontvangst als ik thuis ben en voorheen wRen dat er 3 of 4

Hoi Widdie, welkom op het forum! Je geeft aan dat dit sinds kort is. Hoe lang is dat ongeveer?

De oorzaak kan alleen van alles zijn, dus daar is niet 1-2-3 een oplossing voor te geven. Het kan komen door iets in/van je toestel zelf, of  bij jouw in huis. Herstart je telefoon, kijk of dat helpt. Zo niet, heb je wellicht onlangs een nieuw hoesje om je telefoon gedaan? Kijk of het zonder dan beter gaat. Is er eventueel in huis iets veranderd, een verbouwing wellicht, of iets als dubbel glas gekregen. Dan kan dat ook de ontvangst verslechteren. Probeer dan andere plekken in huis.

Het kan ook komen door iets buitenshuis wat in de weg staat (nieuwbouw tussen jouw huis en de zendmast, hoge bomen). Of het kan aan de mast liggen. Er worden de laatste tijd branden gesticht in zendmasten. Als jij bij een van deze in de buurt woont kan het zijn dat je daar last van hebt. Of wellicht is er storing/onderhoud. Als de checks op je toestel en in je huis niets opleveren, vul dan je forumprofiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik hier even verder.  Ook wil ik dan graag weten welke iPhone je precies hebt.

 


Ik heb een IPHone x en heb er nog nooit last van gehad. Hier in huis is niks veranderd. Tussen dit huis en de mast is niets nieuws gebouwd of gekomen geen nieuw hoesje of iets dergelijks kan me alleen voorstellen dat de bomen meer begroeiing krijgen dus dat zou eventueel een reden kunnen zijn. 
 

groet,

 

Widdie


Dank voor het checken, Widdie. Wil je dan je forumprofiel invullen? Dan kan ik hier ook nog even de netwerkinstellingen nakijken.