Skip to main content
Hallo!



Ik heb maandag gebeld naar Nieuw-Zeeland om wat dingetjes te regelen. Nu heb ik een nummer gebeld waarbij ‘t even duurt voordat je aan de lijn komt. Er stond dat het 30 cent per minuut was om te bellen. Ik heb 7 minuten aan de lijn gezeten zonder überhaupt iemand aan de lijn te hebben gehad en toen was al m’n beltegoed opeens op (zo’n €7,00). Hoe kan dit?
Hallo @Jnijgh Dan zou ik moeten weten naar wat voor een nummer je hebt gebeld. Heb je naar een informatienummer gebeld? Op basis van je schrijft denk ik dat je wel direct verbinding hebt gemaakt, maar in de wacht werd gezet. En zodra er verbinding is gaat de teller lopen.
Hallo @Bart_,



Dat klopt, ik heb gebeld naar een overseas nummer van het IRD bureau in NZ (+64 4 978 0779). Maar als het €0,30 per minuut is klopt ‘t dus niet dat er €7,18 is afgeschreven..
Duidelijk. Ik denk dan dat is gebeurd wat ik in mijn vorige bericht omschreef.
@Jnijgh Ik zie dat ik deel van je vorige bericht niet heb beantwoord. Het kan zijn dat er sprake is van een starttarief of dat je naar een nummer hebt gebeld waar weer extra kosten voor in rekening worden gebracht. Ik wil uiteraard kijken wat ik hier kan zien. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Dan ga ik voor je aan de slag! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?
Hi @Bart_, ik heb alles ingevuld als ‘t goed is! Ik kan alleen nergens mijn klantnummer vinden?
Ha @Jnijgh Je hebt keurig je adres ingevuld, maar ik zie geen mobiel nummer staan. Op het mobiele dat ik wel op je adres vind zie ik geen extra kosten voor het bellen naar Nieuw Zeeland terug. Zou je nog even goed willen kijken? Je hebt trouwens een prepaidnummer, bedenk ik me? In dat geval mag je het nummer van je simkaart ook noteren.
Hallo @Jnijgh Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Is alles in orde of kan ik je nog ergens mee helpen?
Hallo @Bart_, ik heb mijn telefoonnummer genoteerd bij “mijn persoonlijke opmerkingen”, aangezien ik die nergens anders kon invullen. Ook kan ik mijn simkaartje er nu even niet uithalen omdat ik het pinnetje niet bij mij heb om ‘m te openen en op dit moment bezig ben me een lange reis naar ‘t buitenland..
Prima en dank. Ik zie waar het aan ligt: voor het gebruik van een prepaid-nummer gelden andere tarieven, ben ik bang. In jouw geval betaal je 1,- per minuut voor een gesprek van Nederland naar Nieuw Zeeland met je prepaid-nummer. 😞
Hallo @Bart_ ,



Ah.. helaas. Zal daar dan de volgende keer beter naar kijken haha. Bedankt voor het helpen!

Reageer