Skip to main content

Beste Lisa,

Ons is onlangs eind september precies hetzelfde overkomen als aholle. (zie mobielnr. eindigend op 653).

Ik zou het reëel vinden als je ons ook éénmalig de gemaakte internetkosten zou vergoeden (24 mb voor 60,50 euro). Zie het internet verbruik waaruit blijkt dat wij in Griekenland waren (Kos).

Alvast erg bedankt voor je medewerking!

Gr. Marco 

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste Lisa,

Ons is onlangs eind september precies hetzelfde overkomen als aholle. (zie mobielnr. eindigend op 653).

Ik zou het reëel vinden als je ons ook éénmalig de gemaakte internetkosten zou vergoeden (24 mb voor 60,50 euro). Zie het internet verbruik waaruit blijkt dat wij in Griekenland waren (Kos).

Alvast erg bedankt voor je medewerking!

Gr. Marco 

Hallo @Marco Emmerich , Lisa maakt geen deel meer uit van het moderatieteam. Je toestel heeft dan automatisch verbinding gemaakt met een Turkse mast, dat kan gebeuren in een grensgebied, daar moet je heel alert op zijn om (hoge) kosten te voorkomen, gelukkig zijn die begrensd tot ongeveer 60 euro.

 

 


Je toestel heeft dan automatisch verbinding gemaakt met een Turkse mast, dat kan gebeuren in een grensgebied, daar moet je heel alert op zijn om (hoge) kosten te voorkomen, gelukkig zijn die begrensd tot ongeveer 60 euro.

En toch zou het één van de grote aandachtspunten van KPN moeten zijn om dit te voorkomen. Zelfs op Terschelling kan je zonder dat je het door hebt tegen dergelijke kosten oplopen omdat je spontaan met het offshore netwerk van Tampnet verbonden kan worden.

Het wordt hoog tijd dat kpn haar maatschappelijke verantwoording neemt en er voor gaat zorgen dat de abonnee beschermd wordt voor dergelijke exorbitante kosten.

Als Simpel het kan dan moet het kpn toch ook wel lukken zou je zeggen.

 


@wjb Uiteraard en er is nu al een paar keer door moderators aangegeven dat deze optie door hen is aangedragen als feedback binnen KPN. Dus afwachten of/wanneer/hoe KPN dit gaat implementeren.


Beste Lisa,

Ons is onlangs eind september precies hetzelfde overkomen als aholle. (zie mobielnr. eindigend op 653).

Ik zou het reëel vinden als je ons ook éénmalig de gemaakte internetkosten zou vergoeden (24 mb voor 60,50 euro). Zie het internet verbruik waaruit blijkt dat wij in Griekenland waren (Kos).

Alvast erg bedankt voor je medewerking!

Gr. Marco 

Hallo @Marco Emmerich , Lisa maakt geen deel meer uit van het moderatieteam. Je toestel heeft dan automatisch verbinding gemaakt met een Turkse mast, dat kan gebeuren in een grensgebied, daar moet je heel alert op zijn om (hoge) kosten te voorkomen, gelukkig zijn die begrensd tot ongeveer 60 euro.

 

 

 

Best Jan,

Gelukkig maar 60 euro? Ik vind het voor 24 MB belachelijk veel geld en niet van deze tijd. Uit alles valt te halen dat het een ongewenste vervelende samenloop is. Wij zijn echt geen moeilijke klant, maar dit zou ik , zoals Lisa ook heeft gedaan, graag gecompenseerd willen hebben.

Gr. Marco


Hallo @Marco Emmerich  wacht s.v.p. een reactie van een moderator af


Hallo @Marco Emmerich  wacht s.v.p. een reactie van een moderator af

Ah mijn excuses , ik dacht dat u van KPN was. :) 

Gr. Marco


Hallo @Marco Emmerich , niet nodig hoor. KPN medewerkers zijn te herkennen aan de naam moderator bij hun avatar, zoals er bij mij wijsgeer staat.


Hoi @Marco Emmerich, ik begrijp goed dat je baalt van de kosten. 

Ik zou ze graag vergoeden, maar dat kan ik niet. Ik zal uitleggen waarom. Jouw toestel staat namelijk mobiel internet toe. Deze verbind met het sterkste netwerk. In een grensgebied kan dat helaas ook een netwerk buiten Europa zijn waardoor er kosten gemaakt worden.  Hier heb ik zo geen invloed op. Je kan dit volgende keer voorkomen als je in een grensgebied het netwerk van het thuisland vastzet. 

En het wordt bij 60,50 euro afgesloten inderdaad. Dit is wettelijk zo bepaald voor alle providers in Nederland. 

Ik had je graag geholpen, maar kan er niet meer van maken. 


Ik zou ze graag vergoeden, maar dat kan ik niet. Ik zal uitleggen waarom. Jouw toestel staat namelijk mobiel internet toe. Deze verbind met het sterkste netwerk. In een grensgebied kan dat helaas ook een netwerk buiten Europa zijn waardoor er kosten gemaakt worden.  Hier heb ik zo geen invloed op.

Ik kan hier zo ontzettend boos om worden.

Als dit volgend jaar zomer niet verholpen is dan denk ik dat ik toch maar eens ga overwegen om hier een proefproces over aan te spannen.

Ik vind het ronduit belachelijk dat kpn dit maar laat gebeuren terwijl zelfs partijen als Simpel daar gewoon een "simpele" oplossing voor bieden.

Tegenwoordig kan je zelfs bij een wandeling op het strand van Terschelling al slachtoffer worden van dit fenomeen. Ronduit schandalig!


Beste Bart,

Bedankt voor je reactie. Ik kan mij niet voorstellen dat KPN van uit coulance hierin niet tegemoet kan komen. (zie de oplossing van Lisa). Mede vanwege het gehanteerde tarief per MB hebben wij hier een naar gevoel over. Het is echt te kort door de bocht om de “schuld” bij de klant te leggen. Ik lees dat dit soort situaties regelmatig voorkomen . maar ook dat er providers zijn die daar een nette oplossing voor bieden. Vandaar dat ik enige tegemoetkoming verwacht.

Met vriendelijke groet,


@Marco Emmerich, Ik geef je groot gelijk. Dit MOET ook echt stoppen!


Ik begrijp het gevoel @Marco Emmerich, maar ik kan niet zomaar alles compenseren. Lisa heeft dat toen gedaan omdat er iets fout was gegaan. Dat is wel een vereiste voor compensatie. Meer kan ik er nu niet van maken.

 


Ik begrijp het gevoel @Marco Emmerich, maar ik kan niet zomaar alles compenseren. Lisa heeft dat toen gedaan omdat er iets fout was gegaan. Dat is wel een vereiste voor compensatie. Meer kan ik er nu niet van maken.

@Bart_Z, Weet jij dan of die smsjes hier wel tijdig verstuurd zijn en, eigenlijk belangrijker nog, tijdig aangekomen zijn?


Ik begrijp het gevoel @Marco Emmerich, maar ik kan niet zomaar alles compenseren. Lisa heeft dat toen gedaan omdat er iets fout was gegaan. Dat is wel een vereiste voor compensatie. Meer kan ik er nu niet van maken.

@Bart_Z, Weet jij dan of die smsjes hier wel tijdig verstuurd zijn en, eigenlijk belangrijker nog, tijdig aangekomen zijn?

In 15-30 seconden heb je die 24 MB verbruikt en ben je al de pineut als je op dat moment die SMS binnen krijgt. Dat je hiervoor enkel euro's kwijt bent, vind ik geen issue. 60,50 Euro vind ik wel een probleem. 

 


Ik begrijp het gevoel @Marco Emmerich, maar ik kan niet zomaar alles compenseren. Lisa heeft dat toen gedaan omdat er iets fout was gegaan. Dat is wel een vereiste voor compensatie. Meer kan ik er nu niet van maken.

@Bart_Z, Weet jij dan of die smsjes hier wel tijdig verstuurd zijn en, eigenlijk belangrijker nog, tijdig aangekomen zijn?

In 15-30 seconden heb je die 24 MB verbruikt en ben je al de pineut als je op dat moment die SMS binnen krijgt. Dat je hiervoor enkel euro's kwijt bent, vind ik geen issue. 60,50 Euro vind ik wel een probleem. 

Nogmaals, ik begrijp volkomen waarom je die kosten vergoed wilt krijgen.

De reden waarom ik @Bart_Z vraag of in dit geval die smsjes wel op tijd verzonden, of belangrijker nog, op tijd ontvangen zijn is om kpn in te laten zien dat het versturen van zo'n smsje een farce is omdat de kosten al gemaakt zijn voordat je als abonnee überhaupt de kans hebt gehad om dat smsje te lezen.

 

KPN ... DOE ER WAT AAN!!!

 


Beste Bart,

Laten we tot een compromis komen, jij hebt een beetje gelijk en wij hebben een beetje gelijk en ik verwacht van jullie een oplossing.

Wij betalen voor die 24 MB het bedrag als ware dat wij een extra bundel zouden hebben aangeschaft. Het komt er op neer dat KPN ons dan compenseert voor 50 euro. 

Gr. Marco


Ik begrijp echt dat je baalt van de kosten, maar ik kan het niet vergoeden. De prijzen per MB zijn helaas in Turkije niet mals. Dit verbruik is gedaan op een Turkse mast. De Turkse provider factureert de kosten aan ons en wij factureren die door aan jou omdat ze verbruikt zijn vanaf jouw toestel. Dit is hoe het werkt. Hoe graag ik wil, ik kan er niet meer van maken. 


Ik begrijp echt dat je baalt van de kosten, maar ik kan het niet vergoeden. De prijzen per MB zijn helaas in Turkije niet mals. Dit verbruik is gedaan op een Turkse mast. De Turkse provider factureert de kosten aan ons en wij factureren die door aan jou omdat ze verbruikt zijn vanaf jouw toestel. Dit is hoe het werkt. Hoe graag ik wil, ik kan er niet meer van maken. 

 

Tegen een dergelijke halsstarrigheid valt niets te beginnen. Ik geef het op @Bart_Z 


Dit verbruik is gedaan op een Turkse mast. De Turkse provider factureert de kosten aan ons en wij factureren die door aan jou omdat ze verbruikt zijn vanaf jouw toestel. Dit is hoe het werkt. Hoe graag ik wil, ik kan er niet meer van maken. 

IK BEN WOEDEND.

 

Dit is dus niet hoe het zou moeten werken en dat maakt mij echt razend.

Je gaat volledig voorbij aan het feit dat zo'n smsje altijd te laat komt en dat de kosten al gemaakt zijn voordat de klant dat smsje überhaupt heeft kunnen inzien.

Ik vind dit getuigen van nul comma nul inlevingsvermogen en realiteitszin van de kant van kpn.

Ik neem aan dat dit issue ondertussen al vele vele malen aan het daarvoor verantwoordelijke team is doorgegeven ... toch @Bart_Z?! ... en zo niet dan wordt dat hoog tijd.

Als dit in de zomervakantie van 2023 nog niet opgelost is dan zal ik op zoek naar wegen om jullie te gaan dwingen het dataverbruik buiten de EU standaard te blokkeren en alleen toe te staan na expliciete toestemming van de abonnee.

 

Stap 1: Melding gemaakt bij de ACM.

 


 

Ik neem aan dat dit issue ondertussen al vele vele malen aan het daarvoor verantwoordelijke team is doorgegeven ... toch @Bart_Z?! ... en zo niet dan wordt dat hoog tijd.

Ja dit heb ik zeker doorgegeven.


 

Tegenwoordig kan je zelfs bij een wandeling op het strand van Terschelling al slachtoffer worden van dit fenomeen. Ronduit schandalig!

Interessant. Zit je gewoon in Nederland, kan je nog problemen krijgen.