Skip to main content

Goedemorgen,

in mei op vakantie geweest naar corfu, griekenland, daar blijkbaar op het netwerk van albanie gekomen en binnen 3 minuten kon ik 60,- neer tikken.

lijkt me sterk betalen voor een land waar je niet geweest bent.

klantenservice aan de telefoon gehad in griekenland al, daar aangegeven dat als de factuur klaar stond ik maar even moest bellen…

zojuist gebeld maar kreeg eigenlijk meteen ja wij kunnen niks betekenen probeer het maar op het forum…

Hier is al veel over geschreven. Zowel op het forum als in de media. Zodra je aan de rand van de eu komt moet je op gaan passen. Ongewild maakt je telefoon snel verbinding met providers buiten de eu en dan gaat de meter tikken.  En dat gaat snel. Je MOET dus "automatisch provider kiezen" uitzetten.  Dit is je eigen verantwoordelijkheid en kpn zal je daar niet in tegemoet komen.  Een moderater gaat hier binnenkort op reageren. 


Hallo @Dldelwig, welkom op het KPN Forum!

Zoals @Joep1965 aangeeft, wil dit aan de rand van de EU nog wel eens voorkomen. Jouw toestel maakt namelijk verbinding met het best beschikbare netwerk. In grensgebieden van de EU kan dit ook een mast buiten de EU zijn, zoals Turkije of Albanië. En verbruik in deze landen gaat buiten de bundel.

Dataverbruik buiten de EU is aan de prijs met datatarieven van € 2,50 tot € 10,- per MB. Daarmee kan je dus 6 tot 24 MB verbruiken voor je wordt beschermd bij een bedrag van € 60,50. Dit heb je dus snel bereikt.

De kosten die je hebt gemaakt, kan ik niet vergoeden.

Nu wil je vast weten hoe je dit in de toekomst kunt voorkomen. In grensgebieden zoals Griekenland kan je het beste handmatig een netwerk selecteren, in plaats van deze op ‘automatisch’ te laten staan. Daarnaast is het advies om zoveel mogelijk van wifi gebruik te maken en mobiele data uit te zetten.