Skip to main content

Onze factuur van 1 van de nummers zegt dat er 8x een sms is verstuurd uit Indonesië maar dat is niet gedaan.

Hoe kan dit dan op de factuur staan?

 

Groeten,

 

Robert

Hallo @Robert Golz 

 

Was je in Indonesië toen de SMS’jes verstuurd werden of bedoel je dat er SMS’jes naar Indonesië zijn verstuurd?

Was het steeds hetzelfde nummer?
Het kan ook door een app gebeurd zijn, bijvoorbeeld op een iPhone kunnen SMS’jes door iMessage en Facetime verstuurd zijn voor verificatie.


We zijn wel in Indonesië echter staat roaming uit.

Er zijn geen SMS-jes verstuurd, ook geen iMessage.

Er is op WiFi wel FaceTime gebruikt maar waarom zou dat SMS zijn?


Om te bellen of SMS te versturen/ontvangen hoeft roaming niet aan te staan, dat is alleen voor data.

Omdat Apple het nodig vind om (vrij vaak) een verificatie uit te voeren, geen idee of dat normaal via internet werkt (waarschijnlijk wel omdat er maar weinig klachten over die SMS’jes zijn) maar als dat niet lukt wordt het via SMS gedaan.

In Nederland gaat dat dan naar een nummer in de UK en die zie je ook niet terug in je SMS app.


Ah oké, dus het beste is om de sim dan helemaal uit te zetten om er zeker van te zijn geen onnodige kosten te maken. Misschien is dat ook handig als jullie dat ergens vermelden voor andere klanten.


Alleen hoe zet je een sim uit.

Bij mij met e-sim data uit Indonesië zorgt dat ervoor dat ik de KPN sim uit kan zetten?

Opnieuw opstarten en de sim niet aanzetten?


Ik ben niet van KPN dus kan er sowieso niet voor zorgen dat er gewaarschuwd wordt.
Aangezien dit probleem niet zo vaak voorkomt heeft het ook niet zoveel zin om daar een waarschuwing voor te geven, als er teveel waarschuwingen voor van alles zijn leest toch niemand ze meer.

Niet aanzetten van de KPN e-sim na een herstart lijkt ook mij het handigst in dit geval.

Hopelijk blijft je Facetime dan wel werken.


Dit komt mij bekend voor, dat is al eerder aan de orde geweest hier, en ik kon het zowaar nog terugvinden ook :

Ik neem maar aan dat dit een gelijk probleem is, ik weet er verder niets van (gelukkig).


Reageer