Skip to main content
Vraag

Op mijn factuur staan belkosten die niet gemaakt zijn

• March 25, 2025
  • 16 reacties
  • 150 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik krijg zojuist mijn factuur mobiel en daar staan belkosten op die ik niet gemaakt heb … ook in mijn telefoon kan ik dat gesprek niet terugvinden !

Probeerde via de chat een medewerker te spreken maar de Chatbot weigerde mee te werken😢

(wat een verschrikkelijk versie van dit normaal gesproken goede tool heeft KPN )

Het gaat niet om het bedrag (€0,17) maar om het principe - zit i het buitenland en neem NOOIT onbekende nummers op en ook bekende nummers niet want het kost een fortuin in Azië🤑

Ook verwider ik geen gesprekken van mijn telefoon dus snap ik het niet …

Gaarne hulp !

Dank / groetjes,

Hans

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 26, 2025

Hi ​@hanscvos911,
Ik denk graag mee. Als je de factuur opent en iets naar beneden scrolt om de specificatie te zien, wat zie je precies bij dat bedrag, een regulier nummer?? Zou je hier een screenshot hiervan willen plaatsen? 

Vergeet niet om je naam, adres en eventueel telefoonnummers weg te laten of zwart te maken in verband privacy. Het gaat me om de eerste cijfers van het nummer en datum om te kunnen achterhalen naar welk land er is gebeld. 

• Auteur
  • Topper
  • March 26, 2025

Hi Alex,

Dank voor je reactie !

Zit momenteel in Sri Lanka en zou volgens de specificatie op 14 maart om 11:49 vanuit NL gebeld zijn door een mij onbekend regulier (vast 0591) NL nummer - heb geprobeerd met “omgekeerd zoeken” te achterhalen wie maar geen resultaat.

Zie nu dat het 17 seconden was en €0,142 - sorry voor de vergissing.

Hoop dat je hiermee wat kan😊

Dank / groetjes,

Hans

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • March 31, 2025

Hi Hans, ik kan hier zeker iets mee. Dankjewel. 😊

Je bent inderdaad gebeld door dit nummer, die kosten krijg jij op de rekening omdat de persoon die jou belt niet weet waar jij zit, in dit geval Sri Lanka. Het nummer zelf kan ik ook niet achterhalen. Die 17 seconden zijn, gok ik, doordat het gesprek naar voicemail is gegaan. 

Meer duidelijkheid kan ik hier helaas niet over geven. 

• Auteur
  • Topper
  • March 31, 2025

Hoi Alex,

Wederom dank voor je reactie !

Echter, voicemail kan het niet geweest zijn want die staat altijd uit😊

Verder is het natuurlijk van de zotte dat ik kosten doorberekend krijg van een telefoon gesprek dat NOOIT heeft plaatsgevonden …

Ik vlieg vannacht naar NL en ga wel een bellen want dit kan niet.

Dank / groetjes,

Hans

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 2, 2025

Ik ben benieuwd wat dit precies was, is het inmiddels duidelijk? Zo niet, neem contact met ons op. Maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt.

Verder is het natuurlijk van de zotte dat ik kosten doorberekend krijg van een telefoon gesprek dat NOOIT heeft plaatsgevonden …

Eens! 

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2025

Hoi Alex,

Excuses voor de late terugkoppeling !

Was het al weer vergeten maar heb zojuist contact gehad met de KlantenService die er eigenlijk ook niets mee kon - desalniettemin wordt het “enorme”(😂) bedrag van € 0,14 teruggestort👍

Heb trouwens uit kunnen vinden van wie het nummer is en daar heb ik wel vaker contact mee in Sri Lanka maar NOOIT via mijn NL mobiele nummer … dat maakt het eigenlijk nòg vreemder.

Maar goed, alles opgelost en case closed maar ik houd het in de gaten - dank voor je hulp !

Groetjes,

Hans

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 9, 2025

Ha, Hans. Fijn dat het is opgelost! 

Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2025

Hoi Allemaal,

Nog even een waarschuwing …

Omdat ik wist van wie het nummer was, vond ik in de historie met die beller dat ik op het bewuste tijdstip een telefoontje van deze beller had weggedrukt (declined) - vreemd dat die actie niet in de totale belhistorie voorkomt maar nog vreemder dat er dan dus kennelijk aan die actie kosten verbonden worden !

Zal in het vervolg dus niet meer weigeren maar “gewoon” laten bellen tot ‘ie vanzelf ophoudt - tip💡

groetjes,

Hans

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 9, 2025

@hanscvos911, een gesprek weigeren hoort niets te kosten. Waar zie je deze kosten? 

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2025

Het is een vermoeden, geen zekerheid - hierboven de historie van het bewuste nummer en het enige buitenland contact in maart; de andere twee zijn vanuit NL.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 9, 2025

@hanscvos911, dank. Zie je deze kosten ook op je factuur? 

• Auteur
  • Topper
  • April 9, 2025

Ja en nee - ik kan alleen maar vermoeden dat de onderstaande kosten hieraan gerelateerd zijn - er is geen ander contact geweest🌞

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 14, 2025

Als ik dit goed zie is dit een nummer uit dezelfde woonplaats, herken je dit nummer ook helemaal niet? Het enige wat ik kan bedenken is dat je op dat moment geen bereik had of dat je toestel uit had staan en je daarom dit niet in je lijst op je toestel had. 

Had je op dat moment ook voicemail aan staan? 

• Auteur
  • Topper
  • April 14, 2025

Hoi Alex,

Misschien was ik niet duidelijk - het is exact hetzelfde nummer, vandaar mijn vermoeden.

En mijn voicemail staat altijd uit … houd ik niet van🌞

Hoop dat het zo duideijk is.

Dank / groetjes,

Hans

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • April 16, 2025

Ik kan dit dan niet verklaren, je toestel heeft het op 14 maart niet geregistreerd op de een of andere manier. Ik kan in ieder geval met zekerheid zeggen dat dit nummer even verbinding heeft gehad met de jouwe, dat is door het netwerk geregistreerd. Begrijp me niet verkeerd, ik zeg zeker niet dat dit aan je toestel of aan jou ligt, maar het is wel vreemd. 

Ik zou voor nu zeggen, kijk dit nog even aan of het vaker gebeurt, dan hebben wij ook meer voorbeelden voor een eventuele analyse. 

• Auteur
  • Topper
  • April 16, 2025

Hoi Alex,

Dank voor je bericht👍

Ik vertrek weer over 2 maanden en ga het zeker in de gaten houden🌞

Voor nu “case closed”...

Groetjes,

Hans