Skip to main content
Vraag

Op veel plaatsen geen bereik na overstap op KPN

• September 17, 2025
  • 9 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo, ik ben sinds kort overgestapt met mijn mobile abonnement naar jullie, maar heb geen bereik op veel plekken. Ik heb alles geprobeerd

9 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 17, 2025

Wat voor telefoon gebruik je? En zijn er specifieke soorten plekken waar het bereik inzakt?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Lesleypol. Welkom bij KPN en op onze community! Wat leuk om te lezen dat je bent overgestapt, maar jammer om te horen dat je vaak geen bereik hebt. Dat is natuurlijk vervelend.

AriënC stelt hierboven al een aantal goede vragen, waarvoor dank! Kun je vertellen waar je vooral problemen hebt? Bijvoorbeeld thuis, op het werk of onderweg? Dan kunnen we beter kijken hoe we je kunnen helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 19, 2025

Ik gebruik een iphone 14pro,

thuis (almere poort) en op kantoor (justitieel complex Schiphol) geen bereik. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Lesleypol 

Het hangt er sterk vanaf waar je in Almere Poort woonachtig bent, want er staan maar 3 KPN zendmasten, waarbij twee van deze masten aan de rand van deze woonwijk.

De KPN zendmasten staan op de volgende locatie’s in Almere Poort:

• Neptunussingel, Homeruskwartier, Almere Poort (Daklocatie)
  • Aeres VMBO, Europakwartier, Almere (Daklocatie)
  • Parkeerplaats Almeerderstrand, Almere (Vakwerkmast)

De dekking is daarom ook van plek tot plek verschillend.
Zo is er (nog) géén 5G dekking in Duin, een deel van het Europakwartier en Olympiakwartier, maar woon je daar ten noorden van dan heb je goed tot zeer goed bereik met 5G.

Met 4G zou je een goed bereik moeten ervaren, al zijn er nog verspreid over deze wijk nog wel zwakke plekken met een zwakker signaal op 4G.

Ik weet niet van welke provider je bent overgestapt naar KPN, maar op het Odido mobiel netwerk heb je daar het beste bereik, aangezien Odido de enige provider is met meer zendmasten in Almere Poort.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 19, 2025

Dat klopt. Maar ik ben overgestapt van odido naar kpn en heb daar dus nu best wel spijt van. Wat kunnen we hier aan doen? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Lesleypol 

Als je nog binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen zit (herroepingsrecht), dan zou je nog terug kunnen keren naar Odido met nummerbehoud, en stopt je mobiele abonnement bij KPN.
Kies dan bij Odido voor versneld (per direct) nummerbehoud, zodat je 06-nummer binnen 3 tot 4 werkdagen weer overgezet is naar Odido.

Het beste kun je dit nog even melden aan de klantenservice van KPN, zodat ze er een notitie van kunnen maken, dat je binnen je herroepingsrecht (met nummerbehoud) weer terug wilt naar Odido in verband met slechte bereik.

Telefoonnummer: 0800-0402 of vanaf je KPN mobiele aansluiting op 1200

Let Op!! De KPN medewerker moet niet jouw KPN abonnement gelijk gaan annuleren, want dat doet Odido voor je, aangezien je 06-nummer actief moet zijn bij nummerbehoud.

Ben je inmiddels door de wettelijke bedenktijd heen, dan dien je het contract gewoon uit te zitten, tenzij een eventuele afkoopsom (als je tussentijds wilt overstappen) geen probleem voor jouw is.

Forum|alt.badge.img+7
  • September 19, 2025

Ik heb de indruk dat KPN mobiel 5G zo langzamerhand geëvenaard of misschien zelfs ingehaald wordt door Odido. Als ik kijk op antennekaart.nl bij Almere (Poort) zie ik dat Odido het beter doet qua aantal masten, ook op de snelle n78 frequentie. In Den Bosch en omstreken waar ik woon, is Odido ook beter bezig tov KPN, juist vooral op die n78 frequentie. Het vermogen van de Odido masten is wel minder.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Edu2020  

Helaas klopt jouw stelling helemaal.
Odido heeft inmiddels een flinke voorsprong op KPN, maar ook op Vodafone.
Zo heeft Odido als enige de Band 78 (3,5GHz-band ) op vrijwel al zijn zendmasten geactiveerd, terwijl KPN en Vodafone net op de helft zijn hiermee.

Ook op snelheid op het 5G netwerk scoort ook Odido op alle punten het beste, waardoor het 5G netwerk van Odido dit jaar als beste werd beoordeeld.

Klik op de volgende link, voor de uitslagen van deze testen en onderzoek: 

Mobile Experience Awards - Maart 2025 (Opensignal)

Forum|alt.badge.img+7
  • September 19, 2025

​@Michel.uit.Arnhem, als jouw link betrouwbare info geeft dan is dat inderdaad een heel matig resultaat voor KPN.