Skip to main content
Beantwoord

Op welk tijdstip gaat een nieuwe databundel in?

• July 15, 2025
  • 11 reacties
  • 235 keer bekeken

Hallo!

Ik heb een abonnement met 0 GB en krijg data van mijn huisgenoot (worden automatisch gedeeld). Het blijkt nu lastig te zijn dat ik steeds in de nacht van de eerste dag van de maand een paar uur lang geen data heb, omdat het delen niet precies om 0.00 uur of 0.01 uur gebeurt, maar pas later in de nacht of in de ochtend.

Als ik nu mijn abonnement wijzig naar een kleine databundel, is dat dan de oplossing voor mijn probleem? Heb ik dan in de nacht/vroege ochtend van de eerste dag van de maand wel data en krijg dan later op de dag de gedeelde MB"s? Of gaat een nieuwe 'eigen' databundel ook niet precies om 0.00 uur in de nacht in? 

Alvast dank voor alle hulp! 

Groet, Hedwig 

Beste antwoord door Marlon92

Dank voor je reactie. Dan zou het dus kunnen dat ik mijn eigen data bijvoorbeeld op de 16e krijg en deze dan op de 31e al op zijn, dat ik dan alsnog in de nacht tussen de 31e en de 1e zonder data zit? Dan zou dit dus geen oplossing zijn 😕

Dat zat ik stiekem in m'n achterhoofd al te bedenken. Maar ik weet niet zeker en precies hoe dat werkt. Dus ik wilde dat niet schrijven 😁

Maar je kunt het 1 of 2 maanden proberen. Je kunt elke maand de data bundel wijzigen. Dus als het niet werkt, dan zet je het weer terug naar 0.

11 reacties

• July 15, 2025

Ja. Je "eigen" data gaat wel meteen om 0:00 uur in.

Maar je krijgt het ook waarschijnlijk op een andere dag. 

• July 15, 2025

Dank voor je reactie. Dan zou het dus kunnen dat ik mijn eigen data bijvoorbeeld op de 16e krijg en deze dan op de 31e al op zijn, dat ik dan alsnog in de nacht tussen de 31e en de 1e zonder data zit? Dan zou dit dus geen oplossing zijn 😕

• Antwoord
  • July 15, 2025

Dat zat ik stiekem in m'n achterhoofd al te bedenken. Maar ik weet niet zeker en precies hoe dat werkt. Dus ik wilde dat niet schrijven 😁

Maar je kunt het 1 of 2 maanden proberen. Je kunt elke maand de data bundel wijzigen. Dus als het niet werkt, dan zet je het weer terug naar 0.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

Onze bundels gaan op de 6e van iedere maand in. Één abo met 30 GB en de andere 0 GB. Via data deling 2 GB van de een naar de ander, bij de 6e van de opvolgende maand staat ie weer op 0. Bij nieuwe  maand wederom 2 GB delen. Dus 30/31 dagen geldig! 

• July 15, 2025

Onze bundels gaan op de 6e van iedere maand in. Één abo met 30 GB en de andere 0 GB. Via data deling 2 GB van de een naar de ander, bij de 6e van de opvolgende maand staat ie weer op 0. Bij nieuwe  maand wederom 2 GB delen. Dus 30/31 dagen geldig! 

Jij slaapt 's nachts zeker? Dus dat je dan om 0:15 nog even geen data hebt, dan heb je daar geen last van? En wellicht ben je dan ook gewoon thuis, dus dan heb je WiFi?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 15, 2025

@Marlon92 Klopt helemaal! ‘s Nachts inderdaad op WiFi.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2025

Gedeelde data volgt de factuur maand van de gever.

Eigen data volgt je eigen factuur maand.

Het klopt dat je in de nacht dat je partner een nieuwe bundel krijgt jij even zonder zit. Want de bundel vervalt om 00:00 en delen kan niet direct. Dat kan tot circa 06:00 uur zijn.

De overgrote meerderheid heeft daar echter geen last van want is thuis, op wifi, op dat tijdstip. Of op 1 oor of achterhoofd. 🛌

Bij kpn kun je niet lager dan 8 GB eigen data wat naar 16 GB verdubbeld wordt als er ook vast internet van kpn op het adres is.

Met die bundel ben je waarschijnlijk onafhankelijk van  je partner en hoef je waarschijnlijk niet eens MB's te ontvangen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 16, 2025

Jij bent ook nog laat ​@driemaster (02:09)

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 16, 2025

Ach, er zijn van die dagen dat je wat later doorgaat ​@PeterG. Dan is de community een welkome afwisseling… 🥹

• July 16, 2025

Bedankt voor alle suggesties! Ik ga het idd dan gewoon uitproberen met een eigen databundel. Wel jammer van de extra kosten. Thuis blijven, de WiFi gebruiken of slapen op die tijdstippen is helaas niet mogelijk, anders zou ik natuurlijk geen probleem hebben met het feit dat er dan een paar uur lang geen data beschikbaar is en had ik het waarschijnlijk niet eens gemerkt 🙂

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Hedwigc, welkom op de KPN Community! De plek waar klanten elkaar helpen, zoals hier ook is gedaan. Iedereen bedankt voor de hulp!