Skip to main content

We hebben een KPN zakelijk abonnement met een statisch IP adres. Ons is hierbij aangegeven dat dit niet werkt in het buitenland. Wij hebben echter wat testjes gedaan met dit abonnement in Belgiƫ en Duitsland.

Bij deze testen hebben we geconstateerd dat we via de providers TELKOM en ORANGE gewoon het IP adres verkregen met als APN instellingen: Advancedinternet.

  • Is er iemand die ons hier het fijne van kan vertellen? In welke landen kunnen we gebruik maken van deze service?
  • Is er ergens een lijst met providers waar KPN dergelijke afspraken mee heeft

We hebben een KPN zakelijk abonnement met een statisch IP adres.

Voor de duidelijkheid ... is het een mobiel abonnement? Ik wist niet dat er Ć¼berhaupt mobiele abonnementen waren met een statisch ip adres.


Het is een 4g abonnement inderdaad! Misschien wel handig om erbij aan te geven. Je kan een statisch publiek IP krijgen met een zakelijk abonnement.


Ok. Eigenlijk hoort deze vraag dan thuis op het zakelijke forum denk ik. Vermoedelijk weten ze er daar meer van.

Misschien werkt het in het buitenland soms/meestal wel, maar willen ze het niet officieel ondersteunen.Ā 


Welkom, @OSTLALA, op het Consumentenforum van KPN 🙂 Helaas hebben we hier geen antwoord op jouw vraag. Ik raad je aan deze te stellen op onsĀ Zakelijk Forum.Ā 


@OSTLALAĀ 

Volgens mij werkt je statisch IP adres voor apn advancedinternet overal in het buitenland. Dit heb jezelf ook al gezien in BelgiĆ« en Duitsland. Wanneer je in het buitenland bent wordt je mobiele internet verkeer naar Nederland gestuurd. Het maakt dus niet uit dat je in Nederland bent of niet. Het statisch IP adres van apn advancedinternet voor jou telefoonnummer blijft hetzelfde.Ā